• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

DHLE

Cartier
2-Faktor
Testa Cerwin Vega ett tag nu
IMG_0402.jpeg
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Det stora dilemmat med hörlurar…

Efter att ha testat och förbrukat ett gäng olika hörlurar från olika tillverkare de senaste åren har jag nu kommit fram till att jag behöver två olika hörlurar för att täcka mina behov. Ett par over-ear och ett par in-ear.

Over-ear paret har jag hittat sen jag köpte B&O H95 där har jag inget att anmärka på utan är jättenöjd både med ljud och bygg kvalitén.

Däremot när det gäller in-ear har jag inte hittat nått värt namnet. Kraven är att de ska vara true wireless lurar med ANC och minst 7 timmars batteritid. De skall även sitta i örat och inte ha någon ”mikrofon arm” eller annan utstickande del, anledningen till det är att jag sover med dem för att ta bort oväsen.

Nuvarande lurarna är Sonys Linkbuds S.
Nöjd med ljudet samt passform/format men kvalitén är urusel, detta är tredje paret jag har där ANC ballat ur och får rundgång så det låter som flyglarm i ena luren helt random. (Härligt att vakna till kl halv 4 på morgonen)
Nu har dock garantin gått ut så kommer inte bli några mer Sony lurar för min del.

Eftersom jag är så nöjd med B&O H95 så har jag tittat på deras EX in-ear men gillar inte designen eller hur de sitter i örat.

Så alla tips på bra in-ear som håller hög kvalité och kvalar in på ovan specifikation gällande ANC och batteritid tas tacksamt emot.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det stora dilemmat med hörlurar…

Efter att ha testat och förbrukat ett gäng olika hörlurar från olika tillverkare de senaste åren har jag nu kommit fram till att jag behöver två olika hörlurar för att täcka mina behov. Ett par over-ear och ett par in-ear.

Over-ear paret har jag hittat sen jag köpte B&O H95 där har jag inget att anmärka på utan är jättenöjd både med ljud och bygg kvalitén.

Däremot när det gäller in-ear har jag inte hittat nått värt namnet. Kraven är att de ska vara true wireless lurar med ANC och minst 7 timmars batteritid. De skall även sitta i örat och inte ha någon ”mikrofon arm” eller annan utstickande del, anledningen till det är att jag sover med dem för att ta bort oväsen.

Nuvarande lurarna är Sonys Linkbuds S.
Nöjd med ljudet samt passform/format men kvalitén är urusel, detta är tredje paret jag har där ANC ballat ur och får rundgång så det låter som flyglarm i ena luren helt random. (Härligt att vakna till kl halv 4 på morgonen)
Nu har dock garantin gått ut så kommer inte bli några mer Sony lurar för min del.

Eftersom jag är så nöjd med B&O H95 så har jag tittat på deras EX in-ear men gillar inte designen eller hur de sitter i örat.

Så alla tips på bra in-ear som håller hög kvalité och kvalar in på ovan specifikation gällande ANC och batteritid tas tacksamt emot.
En fundering, det är inte så att du täcker över mikrofonerna när du sover och därför de ballar ur?
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
En fundering, det är inte så att du täcker över mikrofonerna när du sover och därför de ballar ur?
Har haft den funderingen själv men konstaterat att så inte är fallet då samma problem uppkommit dagtid på kontor, i kollektivtrafiken och andra miljöer där det är olika ljudnivåer som omger en och ingen blockering av mikrofonerna sker.

Har även varit mycket noga med rengöring av lurarna. Samt uteslutit att de skulle bero på fukt eller annan yttre åverkan.

Kundservice har ändå varit bra då de bytt ut lurarna mot nya 2 ggr tidigare på garanti, men den har gått ut nu. Tycker inte de ska behöva vara så för det är ju ingen ”AliExpress” elektronik för 100-lappen vi pratar om.

Några alternativ jag själv kollat på är:
B&W PI7
Sennheiser Momentum 4
Devialet Gemini ll

Men tycker utbudet i den kategorin är väldigt tunt tyvärr.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag har både B&O H95 och B&O EX.
H95 är dröm. EX är ok, när jag lyssnar på pod i sängen så kör jag med bara en lur i, brukar funka då jag oftast tiltar mer åt ett håll beroende på humör. Men förstår att du vill hitta något mer ergonomiskt. Återkom gärna när du hittat något bra 👍
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Nån med erfarenhet av Soundboks Go? Lite sugen på att köpa en till uteplatsen (har långt till närmaste granne så kommer inte störa någon). Tänkt använda den när man har nån tillställning eller bara grillar.

Är dem värda sitt pris? Batteridrift är inget krav egentligen men trevligt att möjligheten finns
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Nån med erfarenhet av Soundboks Go? Lite sugen på att köpa en till uteplatsen (har långt till närmaste granne så kommer inte störa någon). Tänkt använda den när man har nån tillställning eller bara grillar.

Är dem värda sitt pris? Batteridrift är inget krav egentligen men trevligt att möjligheten finns
Som övriga Soundboksmodeller är det väldigt mycket bas i ljudbilden. Spelar med brutal volym sett till storleken men inger för finlyssning. Perfekt för fylleslag.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Jag har både B&O H95 och B&O EX.
H95 är dröm. EX är ok, när jag lyssnar på pod i sängen så kör jag med bara en lur i, brukar funka då jag oftast tiltar mer åt ett håll beroende på humör. Men förstår att du vill hitta något mer ergonomiskt. Återkom gärna när du hittat något bra 👍
AirPods Pro 2 är riktigt bra och efter 4h, laddar de snabbt. Kan ladda ena 5min...för att sedan lada den andra. Då kan man lyssna oavbrutet.
Ljudkvaliteten är väldigt bra för pengarna, o jag är superkräsen.
 
Topp