• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bergeon bandverktyg (6767)

Size

Omega
Någon som vet vilken modell som passar för att använda till en Sjöö Sandström Royal steel?
Krävdes en mindre modell än vad jag hade till min Certina DS action märkte jag.
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Tack detsamma @Rawa :)

620E752D-CE9E-4783-872A-B663F67FD5D5.jpeg
 

VG12

Breitling
Hej.

Undrar om det i praktiken är skillnad på pinnarna på 6767s och 6767f, eller är det bara gafflarna/klykorna som är olika stora?

Tänkte jag också borde skaffa mig ett ordentligt verktyg istället för det billiga jag har nu. :) Då är det ju lika bra att beställa så man har alla alternativen när man väl håller på.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej.

Undrar om det i praktiken är skillnad på pinnarna på 6767s och 6767f, eller är det bara gafflarna/klykorna som är olika stora?

Tänkte jag också borde skaffa mig ett ordentligt verktyg istället för det billiga jag har nu. :) Då är det ju lika bra att beställa så man har alla alternativen när man väl håller på.

Det är bara gafflarna som skiljer sig egentligen. Toppen på pinnarna har exakta samma diameter. Basen på pinnarna på S är lite grövre men det har aldrig spelat någon roll för mig. :)
 

VG12

Breitling
Det är bara gafflarna som skiljer sig egentligen. Toppen på pinnarna har exakta samma diameter. Basen på pinnarna på S är lite grövre men det har aldrig spelat någon roll för mig. :)
Tack för svaret, hade tänkt att beställa från Strapped. Blev dock en beställning från Cousins efter att jag insåg att det kan vara kul att ha en ordentlig boettkniv, en länkborttagarverktyg och lite skruvmejslar mm.

Att gå med här kommer bli som när jag gick med i ett rakningsforum för något år sedan känner jag... Att man sitter med orimligt mycket grejer för att det kan vara kul att prova eller bra att ha. :angel::)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för svaret, hade tänkt att beställa från Strapped. Blev dock en beställning från Cousins efter att jag insåg att det kan vara kul att ha en ordentlig boettkniv, en länkborttagarverktyg och lite skruvmejslar mm.

Att gå med här kommer bli som när jag gick med i ett rakningsforum för något år sedan känner jag... Att man sitter med orimligt mycket grejer för att det kan vara kul att prova eller bra att ha. :angel::)

Gött att du köpte lite goa verktyg! Haha det blir lätt så. Man doppar tån lite och plötsligt är man 3 meter under ytan.

Slit verktygen med hälsan :)
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Tänkte beställa en Bergeon 6767 från Strapped. tänkte mest för att byta länk och så. klarar jag mig på en 6767? såg att man kunde byta ändarna. Är det värt de ? Och vad behöver jag isåfall ?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tänkte beställa en Bergeon 6767 från Strapped. tänkte mest för att byta länk och så. klarar jag mig på en 6767? såg att man kunde byta ändarna. Är det värt de ? Och vad behöver jag isåfall ?

6767F fungerar för det allra mesta. Jag har aldrig behövt något annat hittills. Så det tror jag fungerar bra :)
 

Hawk100

Rolex
Hej.

Undrar om det i praktiken är skillnad på pinnarna på 6767s och 6767f, eller är det bara gafflarna/klykorna som är olika stora?

Tänkte jag också borde skaffa mig ett ordentligt verktyg istället för det billiga jag har nu. :) Då är det ju lika bra att beställa så man har alla alternativen när man väl håller på.
Har både S och F. Vet inte när man ska använda ”blaffan” S.... Välj F!!!!
 
Topp