• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Calle_Man

Omega
2-Faktor
Se till att spraya det regelbundet.
Är inne på mitt fjärde och alla har lagt på sig duktigt med rost kring alla hål och bultar.

IMG_3345.jpeg
Med deras egna spray eller nått annat vårdande/rostskyddande?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Manuell Subaru Forester -09.

Det slirar och känns som att man inte får i någon växel. Sambon fick detta problem för några dagar sedan. Jag testade bilen efter det och allt fungerade som det skulle. Nu på morgonen är det likadant.

Någon som vet vad felet skulle kunna vara?

Bör väl vara något med växellådan eller kopplingen? Hoppas bara att inte lådan rasat 😬.

Kopplingen. 13K kostar det 😐. Kunde varit värre.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
B174B42B-7D9C-43FC-B15D-D5433A23439C.jpeg


En välkommen bieffekt av att jag skaffade en faktisk pendlarbil som är dyrare att köra än hobbybilarna (nåja - inräknat enbart soppa åtminstone) är att det under fina dagar blir mer kört med dessa båda.
Lätt intermittent servostyrning på just dagens körning, dock. Så det får väl bli lite felsökning i helgen.
 

Edin

Panerai
Passade på att städa kupén på vår 530 (g31)😅 bilen fyller 6 år i juni och 5k mil på mätaren men skicket är som ny, inte ett enda fel sedan vi köpte för 3 år sedan😊


IMG_9487.jpeg
Bara gratulera!

Mor har haft mer problem med sin x1 från samma år sen hon skaffa den än nära alla bilar hon haft de senaste 20 åren.
Dålig drivaxel, regnar in via dörren, däcksensorer pajar i omgångar, dött batteri bytt sen glömt programmeras om så dött på en vecka igen (Bavaria) och adblue värmekabel pajade i vintras. Inatt påväg hem från Arlanda klockan 03.00 har fjädern höger fram antingen gått av eller hoppat ur fjäderskålen så vi fick punka. Tur som var inte på motorvägen men det är INTE kul med däckexplosion i 100 km/h..

57e50233-6f0a-4803-92f1-960adac12912.jpeg


Mycket fin bil i övrigt med knappt 6.000 mil men nu ska den väck.
 

Ninen79

Audemars
Bara gratulera!

Mor har haft mer problem med sin x1 från samma år sen hon skaffa den än nära alla bilar hon haft de senaste 20 åren.
Dålig drivaxel, regnar in via dörren, däcksensorer pajar i omgångar, dött batteri bytt sen glömt programmeras om så dött på en vecka igen (Bavaria) och adblue värmekabel pajade i vintras. Inatt påväg hem från Arlanda klockan 03.00 har fjädern höger fram antingen gått av eller hoppat ur fjäderskålen så vi fick punka. Tur som var inte på motorvägen men det är INTE kul med däckexplosion i 100 km/h..

57e50233-6f0a-4803-92f1-960adac12912.jpeg


Mycket fin bil i övrigt med knappt 6.000 mil men nu ska den väck.
Tråkigt att höra! Mina tre senast BMW köpte jag när bilarna har varit ca 3 år gamla, bakhjulsdriven på samtliga och ca 4-5 k mil på mätaren.
Jag letar alltid efter exemplar i perfekt skick och välservad samt säljs av privata personer.
Jag kanske har haft tur med nuvarande G31 och dem andra bilarna (F20 och F31) har varit helt felfria under min ägo under en period på ca 6 år.

Förövrigt fick vi också däckexplosion mitt på motorvägen strax utanför Södertälje en söndag kväll (fullpackad bil) med familjen på väg hem från semester i Skåne till Sthlm.
Stannade vid vägkanten för att ringa BMW-vägassistans, personen i luren frågade om jag hade runflat och jag svarade att det hade jag, fick höra då att jag kunde köra hem till Stockholm men håll max 80 km/h.
Tack vare runflat däcken så kom vi hem välbehållna och så länge barnen är små så kommer jag att fortsätta köra på runflat.

Fick en video skickad till mig på det skadade däcket när bilen var inne hos Bavaria 2 dagar senare😅

IMG_7870.png
 

Edin

Panerai
Är likadan som dig @Ninen79 när vi letar bil. Tror mamma köpte bilen när den var två år gammal, en brukare (såldes via Bavaria) och prickfri historik/skick men tji fick vi. Måndagsex helt enkelt men man blir inte direkt glad när det strular. Tror det är mammas tredje eller fjärde BMW och anda x1 och hon har i övrigt varit nöjd men det har gnagt lite ett tag då hon tycker bilen är för stor så detta var spiken i kistan om vi säger så.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag kanske har haft tur med nuvarande G31 och dem andra bilarna (F20 och F31) har varit helt felfria under min ägo under en period på ca 6 år.

Jag köpte min G31 med kring 1700 mil på mätaren. Den har gått 6300 mil tre år senare. Helt bekymmerfri, ja förutom mindre läckage från packboxen på slutväxeln som kostade några tusenlappar. Men utöver den fadäsen är det den bästa bilen jag kört. Väghållningen är i särklass. Man glömmer bilens storlek.

Har snik-bensinaren i min så den kostar inte mycket i försäkring och skatt, och den går snålt trots 245/45R18. Med det sagt så drömmer jag ibland om en grafitgrå 540i.
 
Topp