• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Nä, alltså problemet är den långa gångreserven. Den går olika fort beroende på om den är litet eller mycket uppdragen...
Ah. Som snickare så bär jag mina klockor så korta stunder, på kvällar och helger, så jag hinner inte notera avvikelser i någon större omfattning. Det gäller väl bara att köpa många klockor och rotera ofta så är det inget problem🤷🏻‍♂️
 

lofgreno

Audemars
Min SPB149 går fan sjukt bra.

Laddar inför jobbresa till Prag. Kommer bli tufft. Mycket öl på kvällarna och utbildningar i 4 dar...

IMG_4469.jpeg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Min SPB149 går fan sjukt bra.

Laddar inför jobbresa till Prag. Kommer bli tufft. Mycket öl på kvällarna och utbildningar i 4 dar...

IMG_4469.jpeg
Ja min 147 har gått bra sedan köpet för snart 3 år sedan. Har nu dragit sig 60 s på två veckor dvs under -5 s/d. Men då bär jag den minst 14 timmar dagligen och låter den vila tavla upp. Annars blir det tydligt sämre. Och apropå låg amplitud: 6r35 har lägre amplitud än ETA/Sellita. Att många urmakare hellre byter verk än servar beror nog lika mycket på ekonomin som på verken som sådana?
 

Bilagor

  • Screenshot_20240509_193001_Watch Accuracy Meter~2.jpg
    Screenshot_20240509_193001_Watch Accuracy Meter~2.jpg
    86.6 KB · Visningar: 1
Topp