• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Fick bli på gummi idag 👍
IMG_1307.jpeg
 

Kaka8

Breitling
Jag som inte behöver en ny Seiko-dykare 😅
IMG_7873.jpeg
Det tycker jag inte du behöver heller... :) Har man en SPB143 eller ett syskon till den redan, kan jag inte se varför man skulle addera någon av dessa 3. Men det är säkert bara jag.. :)
 
Det tycker jag inte du behöver heller... :) Har man en SPB143 eller ett syskon till den redan, kan jag inte se varför man skulle addera någon av dessa 3. Men det är säkert bara jag.. :)
Min 143:a ligger mig varmt om hjärtat så lär inte bli ngt. Men blir ju lätt påverkad måste jag erkänna. Den blå tycker jag är riktigt läcker
 

Mau86

Cartier
2-Faktor
Riktigt bra släpp, ska bli skoj att testa i verkligheten. Stora fråga vilken man fastnar för
Ja om man ändå bodde nära en AD som kan ta in alla dessa. Tror ingen av mina närliggande kommer göra det. Jag är ifs fast i OWGMARCH så får ju inte pröva ngt ändå. Har inte läst när de ska komma ut på marknaden heller
 

dropic

Cartier
2-Faktor
Jag som inte behöver en ny Seiko-dykare 😅
IMG_7873.jpeg
Både blå och svart är riktigt snygga tycker jag!

Kul att den blir något mindre på alla mått, även om det bara är "0.5mm more narrow, 0.2mm thinner, and 1.2mm shorter lug to lug. " Även en liten uppgradering på vattentätheten till 300m, kanske oviktigt men kul.

Verkar som att det blir en ny länk och clasp som ska ha blivit mindre också. Dock så kom jag bra överens med den tidigare länken men låter ju som en uppgradering.

Kul släpp tycker jag!
 

bertram85

Breitling
Både blå och svart är riktigt snygga tycker jag!

Kul att den blir något mindre på alla mått, även om det bara är "0.5mm more narrow, 0.2mm thinner, and 1.2mm shorter lug to lug. " Även en liten uppgradering på vattentätheten till 300m, kanske oviktigt men kul.

Verkar som att det blir en ny länk och clasp som ska ha blivit mindre också. Dock så kom jag bra överens med den tidigare länken men låter ju som en uppgradering.

Kul släpp tycker jag!
Förutom att den blir aningens tunnare uppskattar jag uppdaterade urverket. Ser de nya plottrigare ut?
 
Hmm, "AUTOMATIC 3DAYS" på tavlan vet jag inte om jag tycker jättemycket om. Men det är väl en liten detalj när man tittar på klockan i verkligheten.
Jag såg den med. Men reagerade nog mer spontant på datumfönstret. Men tror man inte tänker så mycket på ngt av dem sen. Tycker uppdateringarna är imponerade. Iaf 300m wr på mindre case. Sen när det kommer till Seikos urverk är jag alltid skeptisk då min 143a har sämre tidshållning än alla klockor jag har med nh35-verk. Detsamma gällde de två alpinister jag haft med samma verk i sig.
 

____gustaf

Breitling
Jag såg den med. Men reagerade nog mer spontant på datumfönstret. Men tror man inte tänker så mycket på ngt av dem sen. Tycker uppdateringarna är imponerade. Iaf 300m wr på mindre case. Sen när det kommer till Seikos urverk är jag alltid skeptisk då min 143a har sämre tidshållning än alla klockor jag har med nh35-verk. Detsamma gällde de två alpinister jag haft med samma verk i sig.
Jag kanske är i minoriteten men jag gillar verkligen datumet 4:30. Åtminstone på SPB317 när jag kikat på den irl. Bäst i minå ögon hade varit no date men tror Seiko hinner gå under innan den drömmen blir verklighet på deras dykare.
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Jag kanske är i minoriteten men jag gillar verkligen datumet 4:30. Åtminstone på SPB317 när jag kikat på den irl. Bäst i minå ögon hade varit no date men tror Seiko hinner gå under innan den drömmen blir verklighet på deras dykare.
Jag håller med. Tycker det är bra med det lite undangömd datumet. Index kl 3 blir stort och det är positivt för både läsbarheten och balansen i tavlan.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ja det tråkigt att en del 6r35 avviker i tidshållningen. Men jag har också märkt att de går tydligt sämre när de inte är fullt dragna.
Samma här. Brukar dra upp de med minst 40 varv på kronan innan jag tar på klockan. Då går de så bra som de kan, men om den är dåligt uppdragen så går de fort som sjutton.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Svårt att slå den där rent estetiskt i mitt tycke. Fantastisk.
Ja, det är en välbyggd klocka i klassisk dykardesign. Möjligen lite för ungdomlig för min smak? :) Jag läser om tidshållningen så det ska jag hålla ett öga på, men hittills tuffar den på bra. Enda nackdelen är att den stannar om man inte använder den.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Ja, det är en välbyggd klocka i klassisk dykardesign. Möjligen lite för ungdomlig för min smak? :) Jag läser om tidshållningen så det ska jag hålla ett öga på, men hittills tuffar den på bra. Enda nackdelen är att den stannar om man inte använder den.
Fantastiskt snygg, otroligt irriterande kalibern. Haft 3 och alla har varit besvikelser i fråga om tidhållning osv. Men det är en riktig skönhet…😍
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fantastiskt snygg, otroligt irriterande kalibern. Haft 3 och alla har varit besvikelser i fråga om tidhållning osv. Men det är en riktig skönhet…😍
3? Då har du verkligen givit den en chans 😀. Jag kanske inte har haft något att klaga över för att jag inte haft den på mer än en dag, sen byter jag. Den har iaf hållit tiden den dagen. 🤔
 
Topp