• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Ni har säkert sett att den varit ute ett par rundor till på Tradera! Snacka om otrevlig annons! Skulle inte köpa av en sådan säljare oavsett pris; kommer garanterat bli problem. Och jag undrar också vad som hänt med tavlan? Oxiderat så att glansen i siffrorna är borta?
Annonstexten får mig att tänka lite på ett hus som jag lade bud på som såldes av ett dödsbo men där en av tre var så otrevlig mot mäklaren att mäklaren avsade sig uppdraget. Den vrånge säljaren skällde ut mäklaren som ens tog emot sånna ”skambud” då han tyckte huset va värt minst en miljon mer. Senast jag hörde nått var det en rätts sak och huset är nu sålt för 500k mindre än jag bjöd. Sånna tragiska människor skjuter sig oftast själva i foten.

Men tillbaka till Omegan så köper man ju alltid säljaren så oavsett om priset varit rimligt och klockan i önskvärt skick (vilket jag inte tycker den är) så hade jag aldrig gjort affär efter att ha läst det där. Så är helt enig där.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Annonstexten får mig att tänka lite på ett hus som jag lade bud på som såldes av ett dödsbo men där en av tre var så otrevlig mot mäklaren att mäklaren avsade sig uppdraget. Den vrånge säljaren skällde ut mäklaren som ens tog emot sånna ”skambud” då han tyckte huset va värt minst en miljon mer. Senast jag hörde nått var det en rätts sak och huset är nu sålt för 500k mindre än jag bjöd. Sånna tragiska människor skjuter sig oftast själva i foten.

Men tillbaka till Omegan så köper man ju alltid säljaren så oavsett om priset varit rimligt och klockan i önskvärt skick (vilket jag inte tycker den är) så hade jag aldrig gjort affär efter att ha läst det där. Så är helt enig där.
Bra analogi till din husaffär! Om det verkligen är ett dödsbo som väntar på pengar för den är det riktigt tragiskt. Den skulle ju utan tvekan gå att sälja på vilken seriös auktionsfirma som helst! Jag hade helt klart velat titta på den i verkligheten innan eventuellt bud! Hade också velat se urverket.
 

Theron

Breitling
Jävligt konstigt formulerad annons. Tekniskt sett inte fel men skum.



1000003635.jpg
Riktigt konstig annons. Man märker ju direkt att den är skriven av AI.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Visst måste den dessutom vara totalfejk? Ser ut som någon slags MRPA-liknande boett med glasbaksida och har inget referensnummer. Har sett en del liknade cirkulera på nätet. Rätta mig gärna om jag har fel!
Första ”breitling” jag sett på jubilee.. men då kommer jag å andra sidan inte ut och ser så mycket, så man ska inte ta det som bevis för någonting.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Ni har säkert sett att den varit ute ett par rundor till på Tradera! Snacka om otrevlig annons! Skulle inte köpa av en sådan säljare oavsett pris; kommer garanterat bli problem. Och jag undrar också vad som hänt med tavlan? Oxiderat så att glansen i siffrorna är borta?
Arg som en iller! 🤣 Skrattade högt åt denna, aldrig sett en så aggressiv annons tror jag. Ett riktigt bra fynd, tack!
 

DML20

Omega
Mötte precis en ”Filip” som egentligen hette ”Daniel” från Gnesta som ville sälja en Rolex GMT 116710LN.




Klockan var inte äkta, men jag vill uppmana andra att vara försiktiga med Filip/Daniel från Gnesta/Södertälje.

Han sa att han hade servat klockan hos Rolex i Södertälje.
 

Bilagor

  • IMG_5919.png
    IMG_5919.png
    272.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_5921.png
    IMG_5921.png
    105 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

skyseeker

Rolex
Mötte precis en ”Filip” som egentligen hette ”Daniel” från Gnesta som ville sälja en Rolex GMT 116710LN.




Klockan var uppenbart inte äkta, men jag vill uppmana andra att vara försiktiga med Filip/Daniel från Gnesta/Södertälje.

Han sa att han hade servat klockan hos Rolex i Södertälje.
Bra där.

Hur spottade du du den inte var äkta?

Har du polisanmält?
 

DML20

Omega
Bra där.

Hur spottade du du den inte var äkta?

Har du polisanmält?
Klockan var bra på många sätt men upplevdes otight i både uppdrag (trots nyservad), bezeln (vet att dessa är sådär på riktiga också men denna kändes skev) och låset. Den primära anledningen jag kan säga att den var fejk var hans reaktion när jag sa att jag trodde att den inte var äkta.

”Åh okej då ska jag prata med han jag köpte den av för några år sedan” och så tog han med sig grejerna och gick.

Att han var en timme sen och ljugit om att det var krockar på Essingeleden (det har inte varit några störningar i trafiken ikväll), att han hette något annat än vad han hade uppgivit och inte ville visa leg var andra red flags. Han sa också att den var servad hos Rolex i Södertälje (nån sån finns inte?) och att han hade gjort mycket affärer på Blocket (men hans konto var nystartat).
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Klockan var bra på många sätt men upplevdes otight i både uppdrag (trots nyservad), bezeln (vet att dessa är sådär på riktiga också men denna kändes skev) och låset. Den primära anledningen jag kan säga att den var fejk var hans reaktion när jag sa att jag trodde att den inte var äkta.

”Åh okej då ska jag prata med han jag köpte den av för några år sedan” och så tog han med sig grejerna och gick.

Att han var en timme sen och ljugit om att det var krockar på Essingeleden (det har inte varit några störningar i trafiken ikväll), att han hette något annat än vad han hade uppgivit och inte ville visa leg var andra red flags. Han sa också att den var servad hos Rolex i Södertälje (nån sån finns inte?) och att han hade gjort mycket affärer på Blocket (men hans konto var nystartat).
Annonsen är borta nu; bra jobbat att få bort en lurendrejare🤛!
 

FlipSwede

Rolex
Klockan var bra på många sätt men upplevdes otight i både uppdrag (trots nyservad), bezeln (vet att dessa är sådär på riktiga också men denna kändes skev) och låset. Den primära anledningen jag kan säga att den var fejk var hans reaktion när jag sa att jag trodde att den inte var äkta.

”Åh okej då ska jag prata med han jag köpte den av för några år sedan” och så tog han med sig grejerna och gick.

Att han var en timme sen och ljugit om att det var krockar på Essingeleden (det har inte varit några störningar i trafiken ikväll), att han hette något annat än vad han hade uppgivit och inte ville visa leg var andra red flags. Han sa också att den var servad hos Rolex i Södertälje (nån sån finns inte?) och att han hade gjort mycket affärer på Blocket (men hans konto var nystartat).
Bra att du hade tillräckligt med kunskap och "tuffhet" att säga ifrån.

Ofta spelar skojjare på folks mjäkighet och ovilja att skapa "Dålig stämning".
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Klockan var bra på många sätt men upplevdes otight i både uppdrag (trots nyservad), bezeln (vet att dessa är sådär på riktiga också men denna kändes skev) och låset. Den primära anledningen jag kan säga att den var fejk var hans reaktion när jag sa att jag trodde att den inte var äkta.

”Åh okej då ska jag prata med han jag köpte den av för några år sedan” och så tog han med sig grejerna och gick.

Att han var en timme sen och ljugit om att det var krockar på Essingeleden (det har inte varit några störningar i trafiken ikväll), att han hette något annat än vad han hade uppgivit och inte ville visa leg var andra red flags. Han sa också att den var servad hos Rolex i Södertälje (nån sån finns inte?) och att han hade gjort mycket affärer på Blocket (men hans konto var nystartat).
Servad hos Rolex i Södertälje var nåt nytt... Märkligt att man inte kan ljuga ihop nåt bättre än så.
Men bra spottat, som sagt!
 
Topp