• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Känns som att det där var det enda man såg på FB Marketplace innan man avinstallerade appen...
Ja, det är ju rätt vanligt...
Screenshot_20190924-165833_Lite.png

Undrar varför bilderna är så suddiga runt klockan 12:rolleyes:
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Absolut. Har ett värde tillförts efter den första transaktionen så tar jag tillbaka det jag skrev.
Det verkar väl sannolikt åtminstone. I annonsen här på KS står det att det gjorts efter han köpte den. Oavsett hur det ligger till med det är det här ett återkommande fenomen. Klockor som säljs här får en ganska saklig beskrivning, men när samma objekt säljs på Facebook har de plötsligt varit på månen eller är issued.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Det verkar väl sannolikt åtminstone. I annonsen här på KS står det att det gjorts efter han köpte den. Oavsett hur det ligger till med det är det här ett återkommande fenomen. Klockor som säljs här får en ganska saklig beskrivning, men när samma objekt säljs på Facebook har de plötsligt varit på månen eller är issued.
- Jag försvarar absolut inte det här fenomenet, men faktum är ju att CWC själva beskriver SBSen som ”Issued”. Tror det rådet delade meningar om vad uttrycket innebär.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
- Jag försvarar absolut inte det här fenomenet, men faktum är ju att CWC själva beskriver SBSen som ”Issued”. Tror det rådet delade meningar om vad uttrycket innebär.
Modellen ja, men knappast det här exemplaret? Tycker inte det verkar vara speciellt oklart för de flesta vad "issued" innebär. Att samma säljare inte skriver det i sin annons på KS tolkar jag som att han begriper att det skulle ifrågasättas här, pga att klockan han säljer inte är tilldelad en soldat av den brittiska försvarsmakten.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Modellen ja, men knappast det här exemplaret? Tycker inte det verkar vara speciellt oklart för de flesta vad "issued" innebär. Att samma säljare inte skriver det i sin annons på KS tolkar jag som att han begriper att det skulle ifrågasättas här, pga att klockan han säljer inte är tilldelad en soldat av den brittiska försvarsmakten.
- Är helt med på vad du skriver, har bara själv varit med om att begreppet missuppfattats pga CWCs beskrivning på deras webbplats. Detta hade dock ingenting med den aktuella annonsen att göra.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
- Är helt med på vad du skriver, har bara själv varit med om att begreppet missuppfattats pga CWCs beskrivning på deras webbplats. Detta hade dock ingenting med den aktuella annonsen att göra.
Ja de bidrar nog till att röra till det kanske. Vill minnas att de har nån kategori eller "kollektion" som de kallar för "issued"?
 

ScubaKing

Audemars
Kan bara hålla med om Facebook Marketplace, ett jävla skitställe är det!! Mängder med riktigt dåliga kopior som jag anmäler dagarna i ända och som sedan ligger kvar flera månader. Mängder med fake-märkes kläder och pläterat kattguld som sedan är mässing i bästa fall. :rage::rage::rage:
 
Topp