• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra första klocka för ca 10k

Mr.Classic

Breitling
@Gripen ut med klockorna på köp och sälj istället.
Min erfarenhet är, spara tills du kan köpa det du verkligen vill ha. Jag testade att köpa en klocka som var så lik speedy pro som möjligt, ägde den i 2 veckor då jag alltid blev besviken när jag tittade på armen och det inte var en speedy som satt där. Sålde klockan till en vän, sålde en motorcykel och köpte en speedy. Kommer aldrig ångra det valet!
Har hört att det är bäst att göra så, kollegorna säger exakt samma sak! Funderar på det, hur ser en speedy ut?
 

Mr.Classic

Breitling
Du kommer inte hitta något nytt eller relativt nytt som stannar i värde. Räkna med att ha förlorat runt halva värdet första gången du använder klockan. Om du köper en vintage Omega så kanske den håller värdet någorlunda bra. Men då får du räkna med att klockan kan behöva en service, de pengarna kommer du inte få igen om du skulle sälja klockan. Eftersom du gillar hublot så rekommenderar jag Seiko's Velatura-serie.
Seiko-Velatura-Kinetic-Direct-Drive.jpg
Den såg sjukt snygg ut! Ska kolla vad den billigaste ligger på:D
Men klockor som denna går direkt ner i värde och är bara ren förlust va? Aa servicen kostar runt 5-6k har jag hört... sjukt:bored:
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Den såg sjukt snygg ut! Ska kolla vad den billigaste ligger på:D
Men klockor som denna går direkt ner i värde och är bara ren förlust va? Aa servicen kostar runt 5-6k har jag hört... sjukt:bored:
Något andrahandsvärde lär den ha, men du lär inte få i närheten av 8k som den kostar. Jag tror bästa valet om du vill ha ett andrahandsvärde är Longines Hydroconquest. Hade en Longines HQ som första klocka, köpte den för runt 7k och sålde 2 år senare för 6k. Tror dock de har höjt priserna och att de ligger på 9k atm. Nu i efterhand så känner jag att Seikon hade varit ett roligare alternativ, mer unik klocka och snyggare. Longinesen är dock en av de bästa klockorna i prisklassen, även om den är ganska diskret och inget som sticker ut från mängden. Jag rekommenderade Seikon eftersom den påminner lite mer om hublot designmässigt.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Certinan klockar ju in med rätt storlek iaf (och flörtar med Hublot i något avseende)
image.jpg

Tror du kommer få det svårt att hitta en klocka i 10k gränsen som stannar i värde eller går upp. Bättre köpa beggat och tuta och köra.
 

Gripen

Omega
Ja. Jag kan hjälpa Dig:

1) www.google.com
2) Sök efter "watch+omega eller + IWC eller + Zenith eller +Jaeger Le coultre"
3) Tänk noga igenom det med Hublot osv..

om det inte hjälper så får du väl köpa en Hublot. Men vill du verkligen ha en klocka som heter t ex "Hublot Big Bang King" ?:stop:
;)
"Vill du verkligen ha en klocka som heter, Big Bang King!" :D:D:D
Men jo ibland så vill man ha en sådan Badabing King :rolex::hublot:;)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Kom ut en Oris 65 på köp och sälj nyss med både länk och gummi till. Den skulle jag hugga om jag inte var på jakt efter annat.
 
Topp