• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling venus 170 ref 174

LarsGH

Breitling
Hej,
är ny här så hoppas jag hittat rätt!

Är ägare till denna Breitling chrograf venus 170, ref 174 och serienummer 546168 vilket torde innebära att med tanke på att serienumren 1944 börjar med 563 så ä klockan från 1941-43. Den är arvegods från min farfar och är nu nyrenoverad.

Min fråga till er i detta forum gäller den mycket ovanliga/unika? urtavlan. Normalt sett ligger skalorna utifrån sett den blå Tarchy-skalan, den röda telemeter-skalan och den svarta stoppurs skalan. Men på denna urtavla har stoppurs skalan och telemeter-skalan byt plats såordningen blir Tarchy, stoppur och Telemeter. Jag har hittat ett par belägg för denna ordning, se exempel, men observera att siffrorna på den svarta och röda skalan sitter på annat ställe än på min klocka.

Min fråga blir om någon känner till denna typ av urtavla på en ref 174.
 

Bilagor

  • Baksida.jpg
    Baksida.jpg
    138 KB · Visningar: 7
  • s-l1600.png
    s-l1600.png
    685 KB · Visningar: 8
  • Urtavla.JPG
    Urtavla.JPG
    234.3 KB · Visningar: 8
Topp