• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Camel Trophy Watches Tråden...

Rooster91

Panerai
Tack så mycket! Jag tycker det med, men eftersom jag var en riktig kedjerökare av rang förr i tiden (men varit rökfri sen nyår 2019) och jag rökte mycket Camel tycker jag att jag var förtjänt av en "Trophy" för att jag hållit mig i kragen, så jag väljer att se detta som en liten nyck av ödet som ville ge ge mig en klapp på axeln :)
Bra jobbat, jag har också lagt av, klickade precis hem en själv så kommer väl posta här snart 😊
 

Flipper2

Rolex
IT'S TIME TO RISE UP PEOPLE!
6E08D156-6613-41E6-8988-6A447875A1B1.jpeg
85E52850-4654-4623-9418-903C05F3B920.jpeg

Jag är trött på att vara tystad, jag är trött på klockindustrins förtryck av sanningen - i en vecka nu har jag varit berikad av denna klocka som jag hittade den för 100kr på loppis i Söndags. Jag har haft så oforskämt kul med den att jag har lurat mig själv till att skämmas för min tydligt uppvisande av "dålig smak" och att jag ha en "skit ciggarettklocka" på mig men NEJ - det är lögner som Richemonts och Swatch Groups Secret Intelligence Division som tryckt in i dig; det är dags att vakna upp och möta sanningen - Camel Trophy är fan svinnajs och jag är trött på att vara ett blint får i den Rolex-sugande massan; jag är en sann individ och vet vad jag vill ha... och det enda svaret på det är mer Camel Trophy. Skicka inte hjälp, jag har aldrig varit lyckligare i klockväg tro det eller ej.

Här är lite mer fotobevis på klockans genuint najs finish. Nämnde jag att den klarade trycktest bra och klarar bad som om den vore en delfin? Wake up sheeple, sälj Rolexen och investera i något genuint i stället... "Camel, where the action is" ✌️😎
485DC06F-D1D2-48FC-B774-6AACE57AEC04.jpeg
C1026DED-A4BF-45A0-B2DD-981F4B742787.jpeg
0409196B-5933-4FDF-A6E0-4A537C9BB2B9.jpeg
62EAD694-94E0-48B2-90A6-5D51E7B701A4.jpeg
9156BFC3-79EA-40C2-A2D6-B0DAFA67A30C.jpeg

Det är dags att vi enar oss mina kamrater; det är dags att ta till kamp, för att kämpa för vår sanning och frihet - storheten av Trophy-klockorna skall vetas av och aktivt kännas på forumet; vi kan inte stänga ögonen längre och det finns tillräckligt med NOS Trophy klockor på Ebay för kaffepengar till oss alla!!! Huzzah!!!

(På riktigt dock dom här är fan fett najs så jag skulle rekommendera att testa en om du hittar på loppis)
Snubblade på denna tråd idag och såg alla fina modeller….
Framtida loppis uppdrag är spikade: att gå runt på loppisar och köpa alla Trophy jag hittar. 😁
Är inbiten G-Shock fantast och overland-frälst 4x4 campare och då ska självklart några tropiska kameler fylla de tomma platserna i klocklådan 🐪🐪🐪
 

240snusit

Panerai
Snubblade på denna tråd idag och såg alla fina modeller….
Framtida loppis uppdrag är spikade: att gå runt på loppisar och köpa alla Trophy jag hittar. 😁
Är inbiten G-Shock fantast och overland-frälst 4x4 campare och då ska självklart några tropiska kameler fylla de tomma platserna i klocklådan 🐪🐪🐪
Då är vi minst två i det Trophy-sällskapet! 👊😋 Jag tänker ta approachen att bara "låta dom komma till mig" precis som min första här och bara överaskas av dom. Om jag får önska så vore det en tidig vit 10bar klocka med roterbar bezel jag skulle köra på läderband för att komplimentera min svarta som jag blev nöjd med

Vad kollar du på för modeller?
 

Flipper2

Rolex
Då är vi minst två i det Trophy-sällskapet! 👊😋 Jag tänker ta approachen att bara "låta dom komma till mig" precis som min första här och bara överaskas av dom. Om jag får önska så vore det en tidig vit 10bar klocka med roterbar bezel jag skulle köra på läderband för att komplimentera min svarta som jag blev nöjd med

Vad kollar du på för modeller?
Jag gillar inte klockor med vita tavlor… är inte speciellt förtjust i kronografer heller…
MEN här tänker jag göra undantag, svälja min stolthet och samla alla Trophy i herrstorlek jag hittar.
De ska inte bara ligga i klocklådan utan användas också 👍
 

240snusit

Panerai
Jag gillar inte klockor med vita tavlor… är inte speciellt förtjust i kronografer heller…
MEN här tänker jag göra undantag, svälja min stolthet och samla alla Trophy i herrstorlek jag hittar.
De ska inte bara ligga i klocklådan utan användas också 👍
Jag håller tummarna för dig att du hittar (bokstavligt talat) alla trevliga Trophy-dinkor, men bara om du postar och dokumenterar dom här sen, deal? ;) Jag är speciellt intresserad av de tidiga Swiss Made klockorna, runt 1992-3. Jag tror de hade delar från fabriker som mera "kända" märken använde också. Jag vet dock inte vilka - jag bara jämför med klockor jag ägt och när jag snokat runt online på udda 90-tals "Swiss Made" kvartsdinkor.
 

Rooster91

Panerai
Fick hem kamelen idag, hann bara som hastigast kika på den innan jobbet.
35mm va lite mindre än vad jag trott,är det herr eller dam model?
 

240snusit

Panerai
Det har blivit en tillökning i mitt Kameltåg. Det råkade bli dammodellen av Gen II Green Belt. Det måste seriöst finnas över ett dussin olika konstellationer av platser på GB-klockornas bezels, notera att jag har "Peking" på den vänstra från 1993 men "Beijing" på den från 1994 t ex, sen byts en del av de här exotiska platserna ut här och där.
76BE667B-3CA2-4549-B225-1456DA3DD15C.jpeg

7529FB0F-9118-4B43-9DE1-DD3363836F76.jpeg

Härlig boett på 33mm som jag kommer köra glatt. Den är faktiskt tjockare än herrarnas, så den bärs typ lika stort som vanliga 35,5mm GB.

Jag gillar verkligen Green Belt-serien. Nästa mål är nog en vit Greenwich Mean Time sen så har jag min exitplan från Camel Trophy klappat och klart (hoppas jag?) :cigar:
 

Rooster91

Panerai
Det har blivit en tillökning i mitt Kameltåg. Det råkade bli dammodellen av Gen II Green Belt. Det måste seriöst finnas över ett dussin olika konstellationer av platser på GB-klockornas bezels, notera att jag har "Peking" på den vänstra från 1993 men "Beijing" på den från 1994 t ex, sen byts en del av de här exotiska platserna ut här och där.
76BE667B-3CA2-4549-B225-1456DA3DD15C.jpeg

7529FB0F-9118-4B43-9DE1-DD3363836F76.jpeg

Härlig boett på 33mm som jag kommer köra glatt. Den är faktiskt tjockare än herrarnas, så den bärs typ lika stort som vanliga 35,5mm GB.

Jag gillar verkligen Green Belt-serien. Nästa mål är nog en vit Greenwich Mean Time sen så har jag min exitplan från Camel Trophy klappat och klart (hoppas jag?) :cigar:
Så jäkla snygga! Är det 20mm på den andra?
 

Pistolen

Breitling
Hej. Med återuppväckt intresse för att bära klocka vill jag försöka få igång min första ”dyra” klocka. Jag har förlorat en vital del av länken och tänkte att det här i forumet kanske finns någon som kan svara på vad den kallas och om det är möjligt att få tag på en ersättare. Japp, det är 18mm.
 

Bilagor

  • 2232368C-7DD3-4BB1-ADD6-300C00D171C3.jpeg
    2232368C-7DD3-4BB1-ADD6-300C00D171C3.jpeg
    362.6 KB · Visningar: 3

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Hej. Med återuppväckt intresse för att bära klocka vill jag försöka få igång min första ”dyra” klocka. Jag har förlorat en vital del av länken och tänkte att det här i forumet kanske finns någon som kan svara på vad den kallas och om det är möjligt att få tag på en ersättare. Japp, det är 18mm.
Hej! End link heter det på engelska. Det lär bli svårt att hitta originaldelen. Om du inte hittar en länkbit som passar kan du överväga köpa en generisk 18 mm länk.
 

Pistolen

Breitling
Hej! End link heter det på engelska. Det lär bli svårt att hitta originaldelen. Om du inte hittar en länkbit som passar kan du överväga köpa en generisk 18 mm länk.
Tack för svar! Nu har jag ett begrepp att söka på. Jag har fått litet större motivation att söka vidare bland bråten hemma också. Jag vill helst inte byta länk, den är nära det bästa med uret.
 

240snusit

Panerai
Nuså
IMG_20230926_093840.jpg


Börjar med batteribyte
IMG_20230926_102846.jpg


Mindre än förväntat, konstaterar att jag har ont om 18mm band.
IMG_20230926_104124.jpg


Försökt polywatcha ner stor repa utan framgång
IMG_20230926_104206.jpg


Kul med en brons klocka, lite mindre än väntat 35mm, det är i allra minsta laget men det funkar.
Jag tycker den ser grym ut på dig och att storleken klär din arm, så jag tycker du ska tuta och köra bara ✌️

Ang. Brons på bezels - som jag förstått det är bezelerna på Green Belt MK II (dvs de som har kronan vid kl. 3 och ej 4 som Första) är i solid stål med en bronsplattering - jag ska testa att försöka lätt putsa upp min Discoverer 33mm som är baserad på GB MKII och rapportera med resultat, jag tror dock att platteringen på MKII är tjockare än MKIII som du har så chansen är att allt kanske försvinner från din bezel om du putsar (men det kanske är det du vill?)
 

Rooster91

Panerai
Jag tycker den ser grym ut på dig och att storleken klär din arm, så jag tycker du ska tuta och köra bara ✌️

Ang. Brons på bezels - som jag förstått det är bezelerna på Green Belt MK II (dvs de som har kronan vid kl. 3 och ej 4 som Första) är i solid stål med en bronsplattering - jag ska testa att försöka lätt putsa upp min Discoverer 33mm som är baserad på GB MKII och rapportera med resultat, jag tror dock att platteringen på MKII är tjockare än MKIII som du har så chansen är att allt kanske försvinner från din bezel om du putsar (men det kanske är det du vill?)
Trodde det var akrylglas först men det var det ikke, ja storleken är ok :) men någon extra millimeter eller 2 hade varit perfekt
 

240snusit

Panerai
Trodde det var akrylglas först men det var det ikke, ja storleken är ok :) men någon extra millimeter eller 2 hade varit perfekt
Jag hajjar - jag är ju vintagetok annars så dessa storlekar passar mig perfa men förstår dig, lite synd att de inte gjorde t ex 38mm modeller men vad vet jag vad de "kända Italienska designers" som broschyrerna skryter om tänkte där på 90-talet 🙃

Jaha, du kanske referera till glaset? Det är "Optiskt Mineral Glas" enligt gamla broschyrer jag sett, så man får nog köra samma sak som på många klassiska dykare och Seikos att man får polera med diverse sandpapper som satan och sen ta någon lätt syra för att få upp glansen... inget jag gjort själv, men vet att många på vintage/hemmafix delen har tips på det iaf om du söker runt ☺️
 

Rooster91

Panerai
Jag hajjar - jag är ju vintagetok annars så dessa storlekar passar mig perfa men förstår dig, lite synd att de inte gjorde t ex 38mm modeller men vad vet jag vad de "kända Italienska designers" som broschyrerna skryter om tänkte där på 90-talet 🙃

Jaha, du kanske referera till glaset? Det är "Optiskt Mineral Glas" enligt gamla broschyrer jag sett, så man får nog köra samma sak som på många klassiska dykare och Seikos att man får polera med diverse sandpapper som satan och sen ta någon lätt syra för att få upp glansen... inget jag gjort själv, men vet att många på vintage/hemmafix delen har tips på det iaf om du söker runt ☺️
Javisst ska försöka ge mig på det nån gång :) alltså tavlan blir så liten när det är en tjock bezel. En vintage dressklocka är ju kanon på 34mm tex
 

240snusit

Panerai
En till letade sig hem till mig på original velcroband. I härdat skick men som vintagefreak går jag verkligen igång på att dessa även fast de är väldigt 90-tal på vissa sätt åldras i lumen/tavlan/visarna lite likt de gamla 30-50 talarna jag annars bär mycket. Jag fick även med originalkvittot - denna kostade 1595kr år 1993 vilket i dagens pengar är runt 2760kr - inte illa alls för en "reklamklocka" och det förklarar varför det sitter ett mycket väl godkänt ETA 955.412 samt varför de har så oväntat trevlig finish.

Hoppas ni alla får en fin helg kära Camel-vänner!
0DF5550C-C9E1-4168-A0A2-E96C2792770A.jpeg
60532AB7-65CF-4B67-AA31-CE0EB3F6EE03.jpeg
D08EAF70-CA68-40EA-BD87-E11FE3F0D280.jpeg
 

Flipper2

Rolex
En till letade sig hem till mig på original velcroband. I härdat skick men som vintagefreak går jag verkligen igång på att dessa även fast de är väldigt 90-tal på vissa sätt åldras i lumen/tavlan/visarna lite likt de gamla 30-50 talarna jag annars bär mycket. Jag fick även med originalkvittot - denna kostade 1595kr år 1993 vilket i dagens pengar är runt 2760kr - inte illa alls för en "reklamklocka" och det förklarar varför det sitter ett mycket väl godkänt ETA 955.412 samt varför de har så oväntat trevlig finish.

Hoppas ni alla får en fin helg kära Camel-vänner!
0DF5550C-C9E1-4168-A0A2-E96C2792770A.jpeg
60532AB7-65CF-4B67-AA31-CE0EB3F6EE03.jpeg
D08EAF70-CA68-40EA-BD87-E11FE3F0D280.jpeg
Oj, va' den skulle passa fint på ett khaki nato eller ett slitet brunt läderband 😍
 
Topp