• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier vintage

KXII

Cartier
Hej,

Är det någon som är duktig på vintage Cartier? Jag har hittat en "santos lady hexagon" och skulle behöva lite hjälp med analysering av en bild och lite tips inför ett köp om det är någon som redan har en sådan eller liknande som vet vad man ska leta efter.

big_fullsizeoutput_172a.png


Jag vet att man ska leta efter cartier stämplat på baksidan osv, men det finns 100% småsaker som kan va bra att veta!

Skicka gärna ett PM om ni vill hjälpa mig.
Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej,

Är det någon som är duktig på vintage Cartier? Jag har hittat en "santos lady hexagon" och skulle behöva lite hjälp med analysering av en bild och lite tips inför ett köp om det är någon som redan har en sådan eller liknande som vet vad man ska leta efter.

Jag vet att man ska leta efter cartier stämplat på baksidan osv, men det finns 100% småsaker som kan va bra att veta!

Skicka gärna ett PM om ni vill hjälpa mig.
Tack på förhand!
Hej och välkommen till KS! Kul att du hittat en klocka som du finner intressant :) varför inte lägga upp lite bilder här i tråden? Tror att du kommer få mycket mer och bättre hjälp då.
 

KXII

Cartier
Det skulle behövas flera bra bilder på klockan, gärna på baklocket också.
Tyvärr är det här den enda bilden jag har fått. :( Vet att det är näst-intill omöjligt att analysera om man inte har fler bilder, men ville ändå slänga ut det här och se vad andra på KS tänker baserat på den enda bilden som finns.
 

KXII

Cartier
Allt är fel, dålig passning och kan tänka mig att guldbeläggningen är avsliten. Äkta har bara solitt guld. Jämför med en äkta så ser du.
Jo, jag var själv väldigt skeptisk. Självaste ramen runt urtavlan är skev, men tänkte att det skulle kunna vara vinkeln, eller skada... (?) Men jag har sett flera äkta santos hexagon som endast är i stål eller vitt silver? Men troligtvis som du säger är den fejk. Tack för svar!

Kom gärna med fler synpunkter allihopa!
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jo, jag var själv väldigt skeptisk. Självaste ramen runt urtavlan är skev, men tänkte att det skulle kunna vara vinkeln, eller skada... (?) Men jag har sett flera äkta santos hexagon som endast är i stål eller vitt silver? Men troligtvis som du säger är den fejk. Tack för svar!

Kom gärna med fler synpunkter allihopa!
Håller med @Aurum och bedömer den som fake. Jag håller honom som en av de - troligen den - mest kompetenta på att avgöra äkthet på denna.

Så om du inte kommer över massa bra bilder som bevisar motsatsen känns det onödigt att lista alla brister på klockan då det inte längre (med given info) bör ses som en möjlighet att den är äkta?

Edit: Ser nu att detta är från igår... Sorry för onödig bump...
 
Topp