• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nån som har haft problem med att denna fastnat ?
20190825_125443.jpg
Yes, men det var rost/smuts. Denna ser även lite lätt misshandlad ut. Alla mina löstes ur i ultraljudstvätten, men har du ingen kan du börja med att badda den i 5-56 eller liknande. Sedan lite motion och kanske även rotation på stiftet så de kommer ut. Sista är att ge sig på länkbitens kanter så de blir rundare.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Det kan säkert vara pga smuts. Jag skulle skölja den i varmt vatten samt trycka till den samtidigt och se om den fjädrar ut. Sedan hade jag fortsatt motionera den lite för att få ut så mycket smuts som möjligt. Eller låta den ta en vända i UL också.

Yes, men det var rost/smuts. Denna ser även lite lätt misshandlad ut. Alla mina löstes ur i ultraljudstvätten, men har du ingen kan du börja med att badda den i 5-56 eller liknande. Sedan lite motion och kanske även rotation på stiftet så de kommer ut. Sista är att ge sig på länkbitens kanter så de blir rundare.
Testade med varmt vatten dock utan framgång, får köpa 5-56 och se om det ger någon resultat. Tack för hjälpen :)
 
Tänkte byta band på min Tank Normale. Upptäckte att den har skruvskallar på ena sidan och piggen på andra sidan fjädrar inte. Min slutsats var därför att man skruvar bort dem. Har nu fått hem en skruvmejsel med rätt dimension men skruvarna sitter ordentligt fast. Vill därför kolla i tråden om de ska skruvas bort innan jag använder mer kraft. Vad säger expertisen?
84C803B9-82A7-48F0-8F36-8A9ACF1C5764.jpeg

036C1083-42C2-4BB2-BE8D-D5CA3087711A.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tänkte byta band på min Tank Normale. Upptäckte att den har skruvskallar på ena sidan och piggen på andra sidan fjädrar inte. Min slutsats var därför att man skruvar bort dem. Har nu fått hem en skruvmejsel med rätt dimension men skruvarna sitter ordentligt fast. Vill därför kolla i tråden om de ska skruvas bort innan jag använder mer kraft. Vad säger expertisen?
84C803B9-82A7-48F0-8F36-8A9ACF1C5764.jpeg

036C1083-42C2-4BB2-BE8D-D5CA3087711A.jpeg
Samma på min Basculante. Skruvade bort.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänkte byta band på min Tank Normale. Upptäckte att den har skruvskallar på ena sidan och piggen på andra sidan fjädrar inte. Min slutsats var därför att man skruvar bort dem. Har nu fått hem en skruvmejsel med rätt dimension men skruvarna sitter ordentligt fast. Vill därför kolla i tråden om de ska skruvas bort innan jag använder mer kraft. Vad säger expertisen?
84C803B9-82A7-48F0-8F36-8A9ACF1C5764.jpeg

036C1083-42C2-4BB2-BE8D-D5CA3087711A.jpeg
Cartier använder skruvade stift ja, bara att skruva.
 
Topp