• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rickards

Rolex
2-Faktor
Köpte en beg ny0040 med 8203 verk. När den dök upp satt kronan stenhårt skvad och har märken på sig som om man dragit den med skruvmejsel. Efter att jag fått upp verkade den fungerar som den ska. Nu när jag testade att vrida upp den visar det sig att det inte fungerar. Känns inte som den drar upp och tar tar inte stopp. Missar jag något eller eller har man dragit av fjädern?
Trist. Stopp tror jag inte det tar hur mkt du än vrider, men du ska definitivt känna och höra att du drar upp den när du vrider.
 

Hansel

Cartier
Trist. Stopp tror jag inte det tar hur mkt du än vrider, men du ska definitivt känna och höra att du drar upp den när du vrider.
Det kan också vara min okunskap, det finns ett motstånd men känns dock väldigt annorlunda mot andra rena manuella ur jag haft tidigare. Känns lite som när man skruvar in kronan. Får testa o lägga den tills den är slut o vrida upp den då.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Det kan också vara min okunskap, det finns ett motstånd men känns dock väldigt annorlunda mot andra rena manuella ur jag haft tidigare. Känns lite som när man skruvar in kronan. Får testa o lägga den tills den är slut o vrida upp den då.
Svårt att beskriva känslan, men det skulle nog kunna kännas lite som när du skuvar in kronan ändå. Hörs ett surrande också, eller vad man nu ska kalla det 😁 Så den kanske går ändå.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Det kan också vara min okunskap, det finns ett motstånd men känns dock väldigt annorlunda mot andra rena manuella ur jag haft tidigare. Känns lite som när man skruvar in kronan. Får testa o lägga den tills den är slut o vrida upp den då.
Min 0040 gjorde väldigt lite motstånd när den drogs upp manuellt och det fanns inget stopp. Som rickards skriver så ska det ”surra” lite i alla fall. Hoppas den fungerar som den ska trots allt 😊
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_1867.jpeg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Köpte en beg ny0040 med 8203 verk. När den dök upp satt kronan stenhårt skvad och har märken på sig som om man dragit den med skruvmejsel. Efter att jag fått upp verkade den fungerar som den ska. Nu när jag testade att vrida upp den visar det sig att det inte fungerar. Känns inte som den drar upp och tar tar inte stopp. Missar jag något eller eller har man dragit av fjädern?
Både krona och kronskydd är ju ordentligt misshandlade. Man kan tro att någon använt en stor tång och dragit åt😱
IMG_0330.png
 

Hansel

Cartier
Både krona och kronskydd är ju ordentligt misshandlade. Man kan tro att någon använt en stor tång och dragit åt😱
IMG_0330.png
Jag skrev mejsel men menade tång. 🤣 Lite lustigt då den i övrigt är felfri. Delvis plast kvar när jag fick den.
Men för 900kr känns det ändå ok, särskilt Då den verkar gå felfritt.
I övrigt är jag grymt imponerad av den för vad den går på prismässigt.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Både krona och kronskydd är ju ordentligt misshandlade. Man kan tro att någon använt en stor tång och dragit åt😱
IMG_0330.png

Jag skrev mejsel men menade tång. 🤣 Lite lustigt då den i övrigt är felfri. Delvis plast kvar när jag fick den.
Men för 900kr känns det ändå ok, särskilt Då den verkar gå felfritt.
I övrigt är jag grymt imponerad av den för vad den går på prismässigt.
Märkligt, krävs ju en hel del våld för att få till det där 🤷‍♂️
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Jag skrev mejsel men menade tång. 🤣 Lite lustigt då den i övrigt är felfri. Delvis plast kvar när jag fick den.
Men för 900kr känns det ändå ok, särskilt Då den verkar gå felfritt.
I övrigt är jag grymt imponerad av den för vad den går på prismässigt.

Märkligt, krävs ju en hel del våld för att få till det där 🤷‍♂️
Kanske inte så märkligt som man skulle önska… Jag har också haft några med kronan på vänster sida, bland annat den NY0054 som yngsta sonen har nu.

1700988036644.jpeg

Jag instruerade honom tydligt om alla funktioner (även om de är få), ändå aviserade han problem vid första månadsskiftet med 30 dagar? Han menade att kronan inte gick att rubba då han skulle ställa om datumet. En alltså inte helt ovanlig tankevurpa då kronan sitter på andra sidan. Han börjad med att dra åt (antagligen så pass att packningen nyper) sedan sitter den stenhårt. Jag löste det åt honom med wd40 och starka nypor, men för någon annan hade antagligen inte en tång varit långt borta…
 

erssonnn

Omega
Hej allesammans, första posten här i tråden. Städade ur en byrå hos farsan och hittade en vintage citizen som jag tog på mig att fixa upp. Efter ett besök på bergströms med batteribyte och nytt hirsch band så har jag stött på ett problem. Jag ska ge tillbaka klockan tio min far i julklapp men insåg att den satt förjävligt skönt på handleden men sin tunna profil och lätta vikt och därmed vill jag köpa mig en egen liknande. Hur bär jag mig åt, har hittills endast köpt här på köp&sälj men det är sällan man ser dessa.
Var kan man hitta liknande vintage till försäljning?
Tack på förhand!
IMG_6449.jpeg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hej allesammans, första posten här i tråden. Städade ur en byrå hos farsan och hittade en vintage citizen som jag tog på mig att fixa upp. Efter ett besök på bergströms med batteribyte och nytt hirsch band så har jag stött på ett problem. Jag ska ge tillbaka klockan tio min far i julklapp men insåg att den satt förjävligt skönt på handleden men sin tunna profil och lätta vikt och därmed vill jag köpa mig en egen liknande. Hur bär jag mig åt, har hittills endast köpt här på köp&sälj men det är sällan man ser dessa.
Var kan man hitta liknande vintage till försäljning?
Tack på förhand!
IMG_6449.jpeg
EBay. Lägg en stund där så har du säkert hittat flera att välja mellan.
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Va tror ni om de, finns det AM band till denna måntro?
IMG_3349.jpeg
IMG_3352.jpeg
Har precis köpt en Tsuyosa, men inte fått hem ännu och kikade också runt lite. Det jag hittade var typ någon på Etsy som sålde, men kikade inte om det fanns olika färger, material osv.
nedladdning.jpeg


 

Chuck

Patek
2-Faktor
Har precis köpt en Tsuyosa, men inte fått hem ännu och kikade också runt lite. Det jag hittade var typ någon på Etsy som sålde, men kikade inte om det fanns olika färger, material osv.
nedladdning.jpeg


Tackar!

Ser väldigt läckert ut priset avskräcker dock lite. Hade vart kul med nåt svart gummiband varva med. Får ta tag i leta litt jag med.
 

frottas

Breitling
God fortsättning!

Jag har en dykare, Citizen promaster, som behöver ett natoband (eller liknande). Har försökt få kontakt med Prince Nato, men de verkar inte vara så aktiva på sin epost. Lite synd, då de finns i Gävle, precis som jag.
Så jag tänkte höra med er om ni vet något om det stället? Eller om ni kan tipsa om någon annan butik, gärna svensk, som säljer natoband?

/F
 

Back

Vacheron
2-Faktor
God fortsättning!

Jag har en dykare, Citizen promaster, som behöver ett natoband (eller liknande). Har försökt få kontakt med Prince Nato, men de verkar inte vara så aktiva på sin epost. Lite synd, då de finns i Gävle, precis som jag.
Så jag tänkte höra med er om ni vet något om det stället? Eller om ni kan tipsa om någon annan butik, gärna svensk, som säljer natoband?

/F
För att nämna några:


Här har du som KS-medlem rabatt. Leta efter ”watchwear-tråden” så nämns rabattkod i den

 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Gav dottern denna Promaster EO2020-08E (36,5 mm) i julklapp. Det blev lyckat. Fick dock leta lite innan jag hittade den svarta. Man kan tycka att fler märken borde förstå att många tjejer både vill ha och behöver lite tuffare klockor som inte har bling eller är rosa ...
20231226_140542.jpg
 

frottas

Breitling
För att nämna några:


Här har du som KS-medlem rabatt. Leta efter ”watchwear-tråden” så nämns rabattkod i den

Grymt! Stort tack 😊

/F
 

Gladan

Breitling
Hej

Har sedan 2013 haft min Sinn 556i varje dag och det är min enda klocka. Nu är den dock på en välbehövlig service och jag ”behöver” en kompletterande klocka. Efter mycket eftertanke letar jag efter en Citizen BN0211-50E enligt (förhoppningsvis) bifogad bild. Denna går inte hitta ny och vänder mig därför till er.



Är det någon som har en i bra skick liggande i någon låda och kan tänka sig att skiljas från den till en rimlig peng?



Ha det gott.
citizen-BN0211-50E.jpeg
 
Topp