• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Daytona96

Rolex
Fick bli denna idag, satte dit en nitad länk men nja, det blev så där :)
Väntar spänt på mitt nytillskott som förhoppningsvis fedex dyker upp med imorgon!
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har två Birkatanks, en med svart och en med vit urtavla, samma storlek. Till det har jag ovanstående länk och ett svart perlonband, har ni något tips på andra band/länkar?:)
Går ju alltid att slänga på ett läder. Antingen ett med open end, annars går det även med vanliga som inte är sydda. Badda baksidan av strapet i acceton med en tops, så lossnar limmet, sedan limmar du dit det igen på klockan. Den lösningen blir ju dock ganska permanent då det blir svårt att ta bort bandet utan att skära upp det...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

I så fall får du väl skifta mellan länken och perlon. Nato ser jag helst att du låter bli ;)
Du skulle ju iofs kanske kunna tillverka ett open end av ett limmat och montera dit stift till låsning, alternativt köpa ett färdigt.
 
Topp