• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

martaSM30

Audemars
Jobbar hemma idag så blev en Seiko jag aldrig har på jobbet.

C3D78D96-CF1C-40C5-875D-06D5917FB9B3.jpeg
Riktigt läcker! 18k?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Även jag tar gärna emot tips på tillvägagångssätt :)
Slipa ned skador med lite grövre sandpapper med styv fixtur så man kontrollerar var man avverkar mest material. Sedan maskerar du glaset och lämpligen spänner klockan runt något runt sp man kommer åt de välvda bitarna på länken. Sedan kör man med mjuk slipduk. De avslutande dragen är viktiga att de blir raka så då brukar jag lägga klockan platt på ett bort och dra slipduken över hela klockan i ett drag. Det svåraste på dessa är övergången mellan boettsidorna och ovansidan. Rätt mjuk övergång mellan två borstade ytor med olika riktning. Man får även se upp att man inte borstar för mycket med den mjuka dynan på guldinfällningarna på boetten då det då blir gropar iom att guldet är mjukare.

Mao lätt att polera iom att det endast är borstade buktade ytor.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Slipa ned skador med lite grövre sandpapper med styv fixtur så man kontrollerar var man avverkar mest material. Sedan maskerar du glaset och lämpligen spänner klockan runt något runt sp man kommer åt de välvda bitarna på länken. Sedan kör man med mjuk slipduk. De avslutande dragen är viktiga att de blir raka så då brukar jag lägga klockan platt på ett bort och dra slipduken över hela klockan i ett drag. Det svåraste på dessa är övergången mellan boettsidorna och ovansidan. Rätt mjuk övergång mellan två borstade ytor med olika riktning. Man får även se upp att man inte borstar för mycket med den mjuka dynan på guldinfällningarna på boetten då det då blir gropar iom att guldet är mjukare.

Mao lätt att polera iom att det endast är borstade buktade ytor.
Jag återkommer med resultat när jag väl vågar mig på det. Tack för informationen :)!
 
Topp