• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Finns säkert info men tycker det är stökigt att få ordning på saker och ting så ställer frågan här.

Vill ha vitguldsring och quickset och gärna borstade bandhorn om det är en möjlig kombination om så vilken/vilka ref bör jag leta efter?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Svårt att ta in att klockan är över 50 år

IMG_3369.jpeg
 

Theess

Breitling
Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee och fluted bezel (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).

Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.

Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…

Tacksam för input!
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).

Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.

Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…

Tacksam för input!
Allt intresse för det som en gång varit nytt svalnar med tiden.
Kötider är generellt kortare till följd av det makroekonomiska läget, tillfälligheter spelar in, svepande skitsnack från AD om uppblåsta väntetider är en del av det också.
Men oavsett om andra anser att det är en eftertraktad modell eller inte ska ju egentligen inte påverka din syn på om klockan är värd sitt pris.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).

Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.

Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…

Tacksam för input!
Om du så småningom skulle vilja ha båda är det väll klokt att slå till tänker jag. Blue motif på jubilee och vitguldsring är nog en av de mest populära referenserna av nya dj referenserna. Är det 36mm du kikat på? Då är modellerna ett väldigt bra komplement till varandra. En sub på oyster och en dj på jubilee ger väldigt olika intryck och funkar egentligen till allt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).

Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.

Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…

Tacksam för input!
Om det är motif, jubilee och räfflad vitguldsring så tror jag att det är bland de mer eftertraktade modellerna.
 

newstick

Omega
2-Faktor
Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee och fluted bezel (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).

Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.

Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…

Tacksam för input!
Av ren nyfikenhet @GustavL . Vilken AD har du beställt från? Jag har själv stått i kö i över 1 år för en likadan.
 
Senast ändrad:

Tickers

Omega
Nästan som en ”unboxing”! Åter efter strax under fyra veckors service hos Bergströms. Klockan kom tillbaka i en trevlig liten box + servicepouch. Kul att även servicekortet (som synes på en av bilderna) är digitalt numera, scannas på baksidan via QR-kod. Tydligen nytt sedan i somras!

72251421059__72C15560-EFEC-4A16-A4E6-9BB9E7109D5D.jpeg
72251421782__878889D9-7EE5-4D77-B5DA-950774252618.jpeg
72251423074__80B767C0-103B-4141-B551-01005670EC44.jpeg
72251424100__DED4956C-0FE4-4B3A-85A5-0A72E3C3D63C.jpeg
 

Stein

Cartier
Nästan som en ”unboxing”! Åter efter strax under fyra veckors service hos Bergströms. Klockan kom tillbaka i en trevlig liten box + servicepouch. Kul att även servicekortet (som synes på en av bilderna) är digitalt numera, scannas på baksidan via QR-kod. Tydligen nytt sedan i somras!

72251421059__72C15560-EFEC-4A16-A4E6-9BB9E7109D5D.jpeg
72251421782__878889D9-7EE5-4D77-B5DA-950774252618.jpeg
72251423074__80B767C0-103B-4141-B551-01005670EC44.jpeg
72251424100__DED4956C-0FE4-4B3A-85A5-0A72E3C3D63C.jpeg

Vad landade servicen på? Priset på service har ju med blivit rätt trevligt...😅
 
Topp