• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DD40 vs Rootbeer vs AP RO

Gandalfdengrå

Omega
2-Faktor
Hej på er!
Behöver lite hjälp inför ett kommande klockköp och har svårt att bestämma vilken som sitter bäst på armen. Det står mellan dessa tre modeller:
 

Bilagor

  • IMG_0736.jpg
    IMG_0736.jpg
    366.8 KB · Visningar: 10
  • IMG_0739.jpg
    IMG_0739.jpg
    338.7 KB · Visningar: 13
  • IMG_0742.jpg
    IMG_0742.jpg
    694.9 KB · Visningar: 15

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Inga dåliga klockor att välja mellan! Kör på rootbeer, fantastisk modell. De andra är riktiga håll käften-klockor men jag tycker att GMT i helguld sticker ut lite här.
 
Senast ändrad:

Vardek

Cartier
2-Faktor
Testade även 37mm men tyckte den kändes för liten.

Den ser stor ut på bild men tror den sitter perfekt på dig i verkligheten. Klockan ser ofta större ut vid en wristshot.

Men av de första tre tycker jag antingen rootbeer eller DD. Jag hade nog valt en annan urtavla på DD men det är ju högst personligt. Rent proportionsmässigt sitter den bäst på dig. Jag tycker dock Rootbeeren kompletterar bättre om du redan har en datejust. Känns som du får mer användningsområden för en Rootbeer och en Datejust än en Daydate och Datejust.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Lägg upp en bild med klockan på armen fotad i spegel istället så tror jag klagokören på storlekarna kommer försvinna. Allt ser större ut om man tar en wristshot.

GMTn kommer sitta perfekt på dig anser jag. Enda jag tycker är för stort är ROn.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Lägg upp en bild med klockan på armen fotad i spegel istället så tror jag klagokören på storlekarna kommer försvinna. Allt ser större ut om man tar en wristshot.

GMTn kommer sitta perfekt på dig anser jag. Enda jag tycker är för stort är ROn.
Blir inte bättre av att folk envisas med att bära sina klockor under "knölen" heller....
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Blir inte bättre av att folk envisas med att bära sina klockor under "knölen" heller....

Där är jag enig! Ovanför knölen ska det vara, jag ogillar att ha klockan hängandes och slängandes eller kronor som gräver in i handen. Dock ser det ut som OP bär sina klockor rätt normalt sett så handlar nog om att det är svårt att ta foto och ha den högre upp samtidigt med ojusterad länk bara.

Såhär sitter min DJ41, antar att DD40 borde sitta som en smäck.

DJ41an sitter perfekt på dig tycker jag. Men ska du ha DDn kanske en 36a är roligare för variationens skull? Tror inte den blir för klen på dig heller. Du kan definitivt köra Rootbeer också då den bärs lite mindre än DJ41an.
 
Topp