• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

keroro

Rolex
2-Faktor
Expertpanelen, ligger mellan 2 hål på ett OEM Ponte V band, tänjer man ut ett halvt hål och hur lång tid tar det ungefär.
Inga genvägar. Bara hit the gym!
Untitled picture.png
 

Bas

Patek
Tjena
Jag har en lite fråga, är detta en bra modell från Panerai? Har aldrig haft en och har ingen kunskap om dom, den tilltalar mig estetiskt men är osäker?
IMG_4187.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tjena
Jag har en lite fråga, är detta en bra modell från Panerai? Har aldrig haft en och har ingen kunskap om dom, den tilltalar mig estetiskt men är osäker?
IMG_4187.JPG
Ligger den kring 35000-40000 kr tar du ingen större risk. Den modellen hör inte till den populäraste bland Paneristis i Sverige så det kan vara på sin plats att förbereda dig på att den kan vara svår att sälja i Sverige. Den har ett ETA-verk som är förbannat bra, men har folk snöat in på att inhouse is da shit så är inhouse da shit. Gillar du den så tror jag den kommer att gilla dig. Jag tycker den är tuff och lite beater. Den håller för det mesta och kommer att tuffa på länge.
 

Bas

Patek
Vad är du osäker på? Om du gillar den, priset är vad du kan tänka betala - då är det ju bara att köra :)
Haha jo de klar. Är det en prisvärd modell för runt 50k? Dyr service kostnad?
Borde jag titta på en annan modell i den prisklassen? Jag är osäker för jag har ingen koll på Panerai och har börjat få upp ögonen för dom.
 

Bas

Patek
Ligger den kring 35000-40000 kr tar du ingen större risk. Den modellen hör inte till den populäraste bland Paneristis i Sverige så det kan vara på sin plats att förbereda dig på att den kan vara svår att sälja i Sverige. Den har ett ETA-verk som är förbannat bra, men har folk snöat in på att inhouse is da shit så är inhouse da shit. Gillar du den så tror jag den kommer att gilla dig. Jag tycker den är tuff och lite beater. Den håller för det mesta och kommer att tuffa på länge.

Tack för ditt svar :) det var exakt de svaret jag var ute efter! Man vill ju gärna ha en som går att flippa i Sverige om man inte fastnar för den!
Hur vet man om det är inhouse? Handlaren är dansk och kommunikationen är dålig tyvärr så jag tänkte fråga lite här ist!
Pan005 31.990DDK är också intressant?
IMG_4188.JPG
 

MickeJ

Panerai
Tack för ditt svar :) det var exakt de svaret jag var ute efter! Man vill ju gärna ha en som går att flippa i Sverige om man inte fastnar för den!
Hur vet man om det är inhouse? Handlaren är dansk och kommunikationen är dålig tyvärr så jag tänkte fråga lite här ist!
Pan005 31.990DDK är också intressant?
IMG_4188.JPG

005an är ett mycket bättre köp ur perspektivet andrahandsvärde :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tjena
Jag har en lite fråga, är detta en bra modell från Panerai? Har aldrig haft en och har ingen kunskap om dom, den tilltalar mig estetiskt men är osäker?
IMG_4187.JPG
Smaken är som baken. Jag gillar inte alls den gmt-modellen . Men du som ev ska ha den.
Kloka råd ovan f.ö.
005 är bättre ur flipparperspektiv.
 
  • Like
Reactions: Bas

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack för ditt svar :) det var exakt de svaret jag var ute efter! Man vill ju gärna ha en som går att flippa i Sverige om man inte fastnar för den!
Hur vet man om det är inhouse? Handlaren är dansk och kommunikationen är dålig tyvärr så jag tänkte fråga lite här ist!
Pan005 31.990DDK är också intressant?
IMG_4188.JPG
Här finns det inga rätt eller fel, bara personliga preferenser. Helt klart är att 005 är mer lättsåld just nu, men är datum, gmt och feta visare viktigt för dig så saknas det på 005. Personligen tycker jag att det finns en logga för mycket. Det verkar inte beröra andra.
 
  • Like
Reactions: Bas
Topp