• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, att priserna brukar vara lägre på K&S här på KS än internationellt är jag helt med på ! Dock tycker jag att lagt mig såpass ”lågt” jämfört med exempelvis C24 (billigaste med box- och papper på C24 ligger på 124k, och då är det utanför EU också).

Så det var lite det jag egentligen undrade, vad skulle ni ha värderat den till enligt ”KS-standard” om man säger så 🙂
Jag hade kollat de tidigare sålda och jämfört, jag tycker inte du ligger dåligt till. Väldigt bra pris för fin klocka
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, att priserna brukar vara lägre på K&S här på KS än internationellt är jag helt med på ! Dock tycker jag att lagt mig såpass ”lågt” jämfört med exempelvis C24 (billigaste med box- och papper på C24 ligger på 124k, och då är det utanför EU också).

Så det var lite det jag egentligen undrade, vad skulle ni ha värderat den till enligt ”KS-standard” om man säger så 🙂
Filosofiskt tror jag folk inte köper så mycket klockor nu, i ett dyrt som billigt segment, pga världen och ekonomin. Det är ett läge för deals eller för att sitta på klockan man vill sälja och ta upp den bollen sen igen
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Filosofiskt tror jag folk inte köper så mycket klockor nu, i ett dyrt som billigt segment, pga världen och ekonomin. Det är ett läge för deals eller för att sitta på klockan man vill sälja och ta upp den bollen sen igen
Jag håller helt med dig! Och då man är en notorisk ”flippare” så är oftast inte det senare alternativet aktuellt tyvärr 🙄
 

InWester

Cartier
312 på ett äppelgrönt Kyros som jag fick levererat idag😃. Ljusare grönt än vad bilderna på hemsidan visade men kan nog ändå bli en sommar favorit. Vad säger panelen?
IMG_5805.jpeg
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Mycket trevligt besök idag (igen) i Boutiquen på Biblioteksgatan. Jag hade kört sönder bitsen (säger man så även till en skruvmejsel?) och fick utomordentlig hjälp och lämnade med en ny. Utöver detta fick jag prova en Radiomir med California (PAM01349?) dial och som fick mig att inse att nästa panna med största sannolikhet blir en Radiomir i 45mm. Fy tusan vad fin den var!!

IMG_20240217_120958.jpg

IMG_20240217_121905.jpg

IMG_20240217_131314.jpg


Begick även uteserveringspremiär (i Februari, tidigast hittils!!) med min 112:a. Mycket bra lördag i stan!
 
Senast ändrad:

maximuspro

Panerai
2-Faktor
En fråga som är svår att svara på men ställer den ändå😀 En 372 från 2014 fullsett där handlaren säger att den tills för 6 månader sedan va den oburen, han sålde den till kompis som haft den på armen ett fåtal gånger och vill ha 70 för den efter lite eget prutande. Handlaren har 4,9 i betyg och enligt bilderna ser den otroligt fin ut. Jag behöver inte ha en ny klocka men är detta ett överpris? Ser ju att fina 372or annonserats för typ 60-65 på forumet och det duger gott.
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
En fråga som är svår att svara på men ställer den ändå😀 En 372 från 2014 fullsett där handlaren säger att den tills för 6 månader sedan va den oburen, han sålde den till kompis som haft den på armen ett fåtal gånger och vill ha 70 för den efter lite eget prutande. Handlaren har 4,9 i betyg och enligt bilderna ser den otroligt fin ut. Jag behöver inte ha en ny klocka men är detta ett överpris? Ser ju att fina 372or annonserats för typ 60-65 på forumet och det duger för egentligen.
Jag tycker det låter weird att en så pass gammal klocka skulle vara oburen ändå ... väl?
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
En fråga som är svår att svara på men ställer den ändå😀 En 372 från 2014 fullsett där handlaren säger att den tills för 6 månader sedan va den oburen, han sålde den till kompis som haft den på armen ett fåtal gånger och vill ha 70 för den efter lite eget prutande. Handlaren har 4,9 i betyg och enligt bilderna ser den otroligt fin ut. Jag behöver inte ha en ny klocka men är detta ett överpris? Ser ju att fina 372or annonserats för typ 60-65 på forumet och det duger för egentligen.
Tänk också på att du kommer behöva serva den även om den varit ”obruten” det är 8k till
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
En fråga som är svår att svara på men ställer den ändå😀 En 372 från 2014 fullsett där handlaren säger att den tills för 6 månader sedan va den oburen, han sålde den till kompis som haft den på armen ett fåtal gånger och vill ha 70 för den efter lite eget prutande. Handlaren har 4,9 i betyg och enligt bilderna ser den otroligt fin ut. Jag behöver inte ha en ny klocka men är detta ett överpris? Ser ju att fina 372or annonserats för typ 60-65 på forumet och det duger för egentligen.

Tänk också på att du kommer behöva serva den även om den varit ”obruten” det är 8k till
Och en 372 blir ju bara snyggare med slitage. Jag hade iskallt väntat :)
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Ja e så velig, även sugen på en 233 så den eller 372 som komplement till min svarta 616. Ja vet, ilandsproblem men……. Ni som haft både 233 o 372, vad säger ni?🫣🥳
Haft båda, och det är ett mycket svårt val. Båda är riktigt schyssta. Fördelen med 233 är domat glas. Gillar även att boetten är både borstad och polerad, vilket ger en schysst kontrast enligt mig.

372 har en mycket ren tavla, vilket jag nog föredrar mer än alla detaljer på 233. Guldvisare är magiskt, och plexi är väldigt nice det med. Mycket svårt val.
IMG_20230724_232137_edit_703867182066553.jpg

IMG_20231204_234841_edit_1108586029949066.jpg
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Haft båda, och det är ett mycket svårt val. Båda är riktigt schyssta. Fördelen med 233 är domat glas. Gillar även att boetten är både borstad och polerad, vilket ger en schysst kontrast enligt mig.

372 har en mycket ren tavla, vilket jag nog föredrar mer än alla detaljer på 233. Guldvisare är magiskt, och plexi är väldigt nice det med. Mycket svårt val.
IMG_20230724_232137_edit_703867182066553.jpg

IMG_20231204_234841_edit_1108586029949066.jpg
Fina bilder, tack. Håller med mycket detaljer eller clean 😀. Har varken ”problem” med 47 eller 44 mm. 😀 @oddface tycker nog 44 mm så han får sy nya band🤣
 
Topp