• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audjoh

Omega
Er denne suben ekte eller fake?
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    70 KB · Visningar: 356
  • 2.jpg
    2.jpg
    75.7 KB · Visningar: 359
  • 1.jpg
    1.jpg
    84.1 KB · Visningar: 369

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om denna Omega de ville quartz från 1993? En liten del av "Swiss made" texten ligger under ringen om man kollar ovanifrån.
Köpte den igår med öppet köp. Är den riktig eller en kopia?

P60206-093307.jpg
P60206-093503.jpg


Ping @Undersköterskan , du kanske vet? :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Känns som halva förstasidan består av äkta/fejk-trådar. Varför inte köra i denna tråd?? Blir ju lite trevligare..
 

wadstroem

Cartier
Vad ska det vara för ref? Jag tycker det ser ut som om texten "Superlative Chronometer" och "Officially Certified" sitter lite högt upp samt att det är väl långt avstånd mellan orden. Kan vara kontrasten på bilden men tycker inte länken och kronan ser ut som på min DJ.

Det ska väl vara en 16030 tror jag, det är min brors så har inte helkoll. Jag slängde upp den bilden här mest för skojs skull, för att se om någon hade något att anmärka på. Han köpte den för ca 20' i god tro. Att textens placering ser konstig ut kanske har att göra med hur visarna ligger, dvs att avståndet ser mindre ut upp till mittpunkten när visarnas bakändar pekar nedåt, eller vad tror du? Nåväl, det hade ju varit minst sagt snopet (lite kul också) om han köpt en oäkta klocka.
 

Knypplarn

Cartier
IMAG0397.jpg
Det ska väl vara en 16030 tror jag, det är min brors så har inte helkoll. Jag slängde upp den bilden här mest för skojs skull, för att se om någon hade något att anmärka på. Han köpte den för ca 20' i god tro. Att textens placering ser konstig ut kanske har att göra med hur visarna ligger, dvs att avståndet ser mindre ut upp till mittpunkten när visarnas bakändar pekar nedåt, eller vad tror du? Nåväl, det hade ju varit minst sagt snopet (lite kul också) om han köpt en oäkta klocka.
Här har du en bild på min 16030 som referens.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det ska väl vara en 16030 tror jag, det är min brors så har inte helkoll. Jag slängde upp den bilden här mest för skojs skull, för att se om någon hade något att anmärka på. Han köpte den för ca 20' i god tro. Att textens placering ser konstig ut kanske har att göra med hur visarna ligger, dvs att avståndet ser mindre ut upp till mittpunkten när visarnas bakändar pekar nedåt, eller vad tror du? Nåväl, det hade ju varit minst sagt snopet (lite kul också) om han köpt en oäkta klocka.
Tycker den ser helt normal ut och det borde vara en 1603a?
 
Topp