• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Måste säga att jag är lite besviken på lumen, den är verkligen svag och tappar styrkan snabbare än snabbast. Har testat ladda med UV-lampa och då lyser den bra, men efter en halvtimme är den knappt läsbar. Jag gillar verkligen min Dalton, men detta är en ganska stor drawback jag upplevt efter att ha använt den en längre tid. Detta gör att jag använder min dalton främst som dressare till skjorta på kontoret. Ska jag ut på kvällen, eller vara i dunklare miljöer blir det en annan klocka...

Hoppas att Malm (@Marmal ) är medvetna om detta och ökar på lumen i Catalina och framtida klockor.
 
Senast ändrad:

Nilzén

Cartier
20200124_192749.jpg
 

Ola G

Cartier
Catalinan ser fin ut men deras logotyp är allt annat än snygg och förstör urtavlan helt för mig, känns som Locmans font
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Nilzén

Cartier
Catalinan ser fin ut men deras logotyp är allt annat än snygg och förstör urtavlan helt för mig, känns som Locmans font
Med vänlig hälsning
Ola G

Intressant. Håller inte alls med, och jag brukar vara känslig för sånt. Jag tycker det är loggan som räddar från att gå i nåt slags pseudo-vintage-dike. Gillar min Catalina.
 

mps

Cartier
Intressant. Håller inte alls med, och jag brukar vara känslig för sånt. Jag tycker det är loggan som räddar från att gå i nåt slags pseudo-vintage-dike. Gillar min Catalina.
Samma här.
De har lyckats att göra namnet till en stilren logga.
Utan att ha krusiduller i, under, ovan eller vid sidan av namnet.
 
Senast ändrad:

newsoft

Breitling
Är det bara jag som beställt Catalinan så som den lanserades? ;) Jag fick den igår och jag måste säga att jag tycker den är mycket elegant, ganska precis vad jag hade förväntat mig efter marknadsföringen. Tycker nog t om att detaljarbetet överträffar förväntningarna. En flygkronograf med ett starkt nautiskt tema, men så var ju Catalinan ett amfibieplan också. Jag är nöjd, och jag ser fram emot oxideringen av bronset.
malmbronze.JPG
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Är det bara jag som beställt Catalinan så som den lanserades? ;) Jag fick den igår och jag måste säga att jag tycker den är mycket elegant, ganska precis vad jag hade förväntat mig efter marknadsföringen. Tycker nog t om att detaljarbetet överträffar förväntningarna. En flygkronograf med ett starkt nautiskt tema, men så var ju Catalinan ett amfibieplan också. Jag är nöjd, och jag ser fram emot oxideringen av bronset.
malmbronze.JPG

Den ser riktigt fin ut, ser fram emot bilder av denna med lite mer patina! Grattis till fin klocka!
 

ZoomZoom

Omega
En Anekdot.
Beställde som sagt en Dalton för någon vecka sen, levdatum var satt till vecka 7-8 (det är v7 nu), jag hörde av mig till dem idag med en simpel fråga om man får ett meddelande om när den kan tänkas komma eller om man bara får en avisering på posten.

Fick ett blixtsnabbt svar om att min klocka var klar, men att det det bruna Racingbandet jag valt inte fanns i lager och skulle komma in i mitten av nästa vecka, alltså fortfarande inom utlovad leveranstid. Men de erbjöd sig själva att skicka klockan idag med ett annat racingband på och sen skicka mitt bruna när det kommer in nästa vecka utan extra kostnad. En timme senare får jag ett mail om att klockan är skickad.

Så ska ett företag skötas. :)
 
Topp