• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Sage

Cartier
2-Faktor
Själv har jag sedan beställningen letat passande länk beads of rice eller jubilee som alternativ till läder, hittade detta!
IMG_3492.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tack👍 Tanken är att skaffa någon ytterligare.
Skulle absolut tänka mig en ACE PILOT 44.
Dom verkar dock vara lite knepiga att hitta begagnade. Finns visserligen en på Blocket för 5900:-, men det är inte aktuellt.
Screenshot_2023-10-06-21-52-17-181_com.android.chrome-edit.jpg
Dalton 2 finns ju annars till bra pris just nu om du gillar den modellen.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är något med urtavlan jag inte gillar. Har lite svårt för den skrivstilsliknande loggan.
Den förra faller mig betydligt bättre i smaken.
IMG_20231007_070205.jpg
Jag kan faktiskt hålla med dig om att den nya loggan ev känns lite överarbetad. Dalton (1) i pandautförande finns fortfarande kvar att beställa:
Screenshot_20231007_091317_Firefox.jpg
 
Senast ändrad:

Savant Garde

Breitling
Fick hem Tunnan igår. Nr 80, Genève-finish.
Väldigt snygg men hade gärna sett att den var lite mindre. Retro-känslan hade varit total om den var 36mm istället.

Trist också att klockans nummer bara var uppskrivet i bläck på följesedeln. Hade gjort mycket mer för både känsla och andrahandsvärde om det hade varit graverat på baksidan av boetten.
 

Bilagor

  • AEAB9A29-B36E-42E8-93A4-CAE82C68EB4A.jpeg
    AEAB9A29-B36E-42E8-93A4-CAE82C68EB4A.jpeg
    435.5 KB · Visningar: 24

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fick hem Tunnan igår. Nr 80, Genève-finish.
Väldigt snygg men hade gärna sett att den var lite mindre. Retro-känslan hade varit total om den var 36mm istället.

Trist också att klockans nummer bara var uppskrivet i bläck på följesedeln. Hade gjort mycket mer för både känsla och andrahandsvärde om det hade varit graverat på baksidan av boetten.
Men jag tror att numret är graverat på baksidan... 🤔
Snygg klocka oavsett. Jag har en likadan.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo, det är graverat 29.080 på baksidan men det framgår ju inte av det att det är klocka nr 80 i en limiterad serie av 200.

Ingen stor sak, men har en annan klocka i limiterad utgåva där det står 1XX/500. Hade varit en enkel sak att ordna tänker jag.
Jag har en helt annan klocka från en helt annan tillverkare i ett helt annat land som ger exempel på hur det eventuellt kan bli lite tokigt med siffrorna just när det gäller "limiterade" upplagor 🤣
20231011_230105.jpg

Jag har tom original-certifikatet som uppvisar samma sifferlek.
 
Senast ändrad:

DaveB

Breitling
Det är väl Sellita-verket man satsar på. Innan erbjöds både Tunnan och Catalinan med antingen Sellita eller Geneva. Någon som vet varför Geneva-verket inte längre finns som alternativ?
 
Topp