• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

krolleg

Breitling
Vilka problem har det varit med klockan?
Har haft den inne 1 gång för justering av tid då den hade alldeles för bråttom.
3ggr har den varit inne efter stt olja från urverket tränger fram på urtavlan. Senast jag fick tillbaka den efter att ja fått ny urtavla funkade den i 4 dagar innan urverket gav upp och slutade gå helt.

Även det röda på den vridbara ringen är närmare rosa än rött nu för tiden. Sjukt solblekt.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem min första Malm idag… Var tvungen att ha en när jag såg denna tavla på hemsidan. Tavlan är galet bra!!
IMG_0026.jpeg
 

Jons53

Omega
2-Faktor
IMG_20230701_100933.jpg


Catalina enligt bild. Otroligt nöjd med klockan. Skulle vilja variera bandet. Letat runt på det världsomspännande digitala nätverket, men inte hittat något som riktigt faller mig i smaken. Nato eller länk. Enda kravet är att metallen matchar boetten. Någon som har något förslag?
Har också en Catalina och är lika nöjd som du. Kör på ett gummiband som är grymt bekvämt och smidigt 😄
 

Bilagor

  • IMG_2993.jpeg
    IMG_2993.jpeg
    549 KB · Visningar: 25

erikforsberg

Breitling
Är otroligt sugen på en viggen och tunnan. Någon som har någon eller båda och vill dela lite erfarenhet?
Jag har en Viggen (gold pwd boett) och min pappa har en Tunnan (silver/stål). Jag är väldigt nöjd med min Viggen, men jag önskar nästan att jag hade en ”vanlig” i hel-stål. Jag har ganska smala handleder och jag upplever den som ganska stor för 40mm.

Tunnan är en fin klocka och lite ”lättare” på handleden. Har lånat den vid några tillfällen för att prova och trivs bra med den. Men föredrar Viggen om jag måste välja.
IMG_1959.jpeg
 

Jons53

Omega
2-Faktor
Jag har en Viggen (gold pwd boett) och min pappa har en Tunnan (silver/stål). Jag är väldigt nöjd med min Viggen, men jag önskar nästan att jag hade en ”vanlig” i hel-stål. Jag har ganska smala handleder och jag upplever den som ganska stor för 40mm.

Tunnan är en fin klocka och lite ”lättare” på handleden. Har lånat den vid några tillfällen för att prova och trivs bra med den. Men föredrar Viggen om jag måste välja.
IMG_1959.jpeg
Asså wow, sitter riktigt bra med gummibandet.
Vart köpte du de?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Är otroligt sugen på en viggen och tunnan. Någon som har någon eller båda och vill dela lite erfarenhet?
Jag är väldigt nöjd med min tunna. Min handled är nog mer åt pappersvändarhållet, för att referera till tidigare inlägg 🙄, och för mig känns den inte för liten. Känslan är snarare den motsatta iom att formen knyter an till liknande klockmodeller på ca 60-talet och då var ju alla klockor betydligt mindre än dagens. Tunnan är i det sammanhanget uppdaterat och jämförelsevis ganska stor.
20231115_134053.jpg
 

Jons53

Omega
2-Faktor
Jag är väldigt nöjd med min tunna. Min handled är nog mer åt pappersvändarhållet, för att referera till tidigare inlägg 🙄, och för mig känns den inte för liten. Känslan är snarare den motsatta iom att formen knyter an till liknande klockmodeller på ca 60-talet och då var ju alla klockor betydligt mindre än dagens. Tunnan är i det sammanhanget uppdaterat och jämförelsevis ganska stor.
20231115_134053.jpg
Den är lite för snygg för att inte hugga en, ska hålla utkik :D
 

BjörnF

Breitling
Är otroligt sugen på en viggen och tunnan. Någon som har någon eller båda och vill dela lite erfarenhet?
Jag köpte silver tunnan på black friday. Jag gillar den, men den har fått väldigt lite vristtid. Varför? För jag fick hem två andra klockor ungefär samtidigt som jag har föredragit att bära. Det betyder inte att jag inte gillar den och jag hoppas få lite tid till den i vår.
 

Bilagor

  • Malm Tunnan.jpg
    Malm Tunnan.jpg
    482.8 KB · Visningar: 22
Topp