• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

laketwig

Patek
2-Faktor
Slår aldrig fel. Går man ut på trappen så dröjer det inte många sekunder innan Jaffa kommer bakifrån och sätter sig mellan benen. :heart:
Jaffa 2024-04-30.jpg
 

Jens

Greedo
IMG_9274.jpeg

I vanlig ordning så går jag och Fröken ut på vår kvällspromenad.

IMG_9284.jpeg

Hon hittar en boll liggandes i en glänta och då har jag två alternativ; Antingen ta fighten med henne för att få henne att inse att det inte är hennes boll el kapitulera.

IMG_9277.jpeg

Oftast tillhör bollen någon i närheten, men så var inte fallet denna gång och jag vek ner mig. Fel? Solklart, men jag får försöka skylla på nåt.

6627B183-5EB6-434F-9A14-97D17B2FDE55.jpeg

Vi lämnar och går vidare och den boll som kanske en gång var ett barns glädje blev nu en sorglig samling bitar strax söder om Sthlm.
Den enda som verkar skämmas i sällskapet är dock jag. Fröken tar genast sikte på nästa i denna, bollens årstid, våren..


J
 

Jens

Greedo
Mmm. Mycket fin.💚
Inte riktigt ren.
Pappa var renrasig pitbull och mamma 50/50 pitbull amstaff.
Så 75% pitbull och 25% amstaff antar jag.😁
Helt oväsentlig fråga från min sida egentligen.
Var bara nyfiken då det inte är så gott om renrasiga Pitbullterriers.
Vederbörande ser oförskämt fin ut för att ha nått upp i den åldern oavsett renrasig el ej!
Hoppas att ni får många fina år till!



J
 

Jens

Greedo
IMG_9269.jpeg

Dagens motion blev 26,6 km plus lek, ”kamp” och lydnad. Fröken har väldigt mkt kapacitet och hon behöver bli av med energi varje dag för att kunna softa lite hemma. Den största skillnaden vi kan se iom att hon mognat är hennes sätt att kunna slappna av utan aktivitet inomhus. När jag ser tillbaka så är skillnaden stor jämfört med för ett halvår sen.
20kg häromdagen och där lär det sluta!



J
 

[Bobo]

Rolex
Helt oväsentlig fråga från min sida egentligen.
Var bara nyfiken då det inte är så gott om renrasiga Pitbullterriers.
Vederbörande ser oförskämt fin ut för att ha nått upp i den åldern oavsett renrasig el ej!
Hoppas att ni får många fina år till!



J
Hemligheten är morötter i mängder.😉
Bytte ut allt onyttigt mot morötter för fyra år sedan, så
han äter ungefär 4kg morötter per vecka.😁
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Mycket personlighet i min jycke. Knappast så mkt driv som många hundar i den här tråden, men det är precis vad vi önskade i en familjehund. Ligga unde gardinen brukar han göra när han är sur, och tomten har han agerat pappa till i flera månader, bär runt den och lägger den varsamt på olika ställen i huset.
1000012216.jpg
1000012158.jpg
1000012217.jpg
 
Topp