• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

perhog

Audemars
2-Faktor
Jaffa har gjort det bekvämt för sig i en av sofforna i väntan på att vi ska komma tillbaka och börjar kolla på något streamat. ;)
Jaffa 2024-03-14.jpg
soffan på kvällen med husse är oslagbart för våra pällsklädda vänner. Yoda kan hoppa upp i soffan på kvällen och sucka högljut om inte husse masar sig dit :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Om ni minns så blev jag avundsjuk på fru laketwig när hon fick hälsa på en irländsk settervalp för ett par veckor sedan. Fick ju lov att plocka fram en massa bilder på två av dom tre vi har haft:


Idag fick jag också hälsa på den nu 11 veckor gamla valpen. :happyhappy:
Settervalp 2024-03-21 (1).jpg
Settervalp 2024-03-21 (2).jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Om ni minns så blev jag avundsjuk på fru laketwig när hon fick hälsa på en irländsk settervalp för ett par veckor sedan. Fick ju lov att plocka fram en massa bilder på två av dom tre vi har haft:


Idag fick jag också hälsa på den nu 11 veckor gamla valpen. :happyhappy:
Settervalp 2024-03-21 (1).jpg
Settervalp 2024-03-21 (2).jpg
Det ser ut som att ni ska bli med valp :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Det ser ut som att ni ska bli med valp :)

Både ja och nej. Vi ska inte ha en setter den här gången utan en Springer till, dvs #6. Den nästan 12-åriga Gordonsettern Zooki fick nyligen sluta efter att ha brottats med en tumör i urinblåsan under nästan 2,5 år. RIP in dog heaven! :heart:

Zooki 2023-10-18.jpg


Jaffas uppfödare planerar två kullar under året så förhoppningsvis får vi en tik från en av dom.
 
Senast ändrad:

Jens

Greedo
Dagarna blir längre och hundarna äldre.
Fröken har passerat 13 månader nu, men håller sig kvar på 20kg.
Hon är extremt rufflig och ”hård”. Hoppar utan problem upp till mitt huvud fr stillastående och jag skulle tro att hon är för mkt för den genomsnittliga hundägaren. Nu är inte jag nån expert, men jag visste vad jag köpte och va ngt förberedd!
IMG_9051.jpeg

Älskar den där hundjäveln!



J
 

perhog

Audemars
2-Faktor
...Kan de vara ruttna invärtes?
Jag vet inte men min förra Boston var lika dan. Det händer att dom lägger en rökare i soffan när de ligger och sover, vaknar av stanken, tittar anklagande på husse och går till korgen till den värsta lukten har lagt sig. Yoda är inte lika prutt benägen som min förra, kanske beror på att jag ger honom annan och hemlagad mat. Annars tror jag att Bosom prutt är ett genetiskt drag :)
 

Jens

Greedo
IMG_9088.jpeg

Har blivit mkt hund den här påsken. Noterade precis att vi varit ute och gått 6,4 mil sen i fredags, lär väl bli ett par mil imorgon också. Jag njuter till fullo när jag är ute och går med Fröken och mäter mest för skoj skull hur långt det blir. Träffade upp en kollega idag som hade med sin gigantiska Am staff-hane. Han var kastrerad (hunden alltså) och världens snällaste. Fröken hade en dominant attityd mot honom och hon hade extremt hög svansföring när vi släppte dom i hundrastgården. Hon sprang in i honom och buffade och lät honom inte ha några saker i mun. Jag ser det här beteendet komma krypande hela tiden och nu släpper jag henne inte med andra tikar.
Det här är ju rasbetingat och hur mkt jag än skulle försöka jobba bort det så är det svårt.
Det går väldigt snabbt med den här rasen och jag undviker helst olyckor i det läget vi är i nu.



J
 

Jens

Greedo
5B68BE92-4A1D-4F7E-94BF-BC46C69B89B3.jpeg


My favorite waste of time!
Tänker tillbaka lite då och då på det här som snart blir året med Fröken. Det har varit en prövning periodvis. Hon är dominant och bufflig och har testat gränser på ett sätt som varit lite utöver det vanliga. Hon hade varit en fullkomlig katastrof för nån utan hundvana och jag är tacksam över mitt och min frus slit som har resulterat i en idag fantastisk tik.
Hon behöver fortfarande uppsikt och man behöver alltid ligga steget före, men vi har lärt känna varandra och det har gett resultat.
Jag har aldrig under mina 30 år med hundar varit med om en så fysiskt stark 20kg hund. Om jag tar en kamptrasa och bjuder upp till dans så är det nätt och jämnt, trots mina 77kg, att jag kan hålla i. Det allvar och engagemang som Fröken visar i de flesta situationer får mig att bli övertygad om att vissa raser behöver ”körkort”.
Jag vill dock poängtera att jag inte ser mig själv som nån hundexpert. Jag skulle nog va en katastrof som Schäfer-ägare och hade garanterat irrat bort mig i skogen vid kantarellsök och själv snubblat över agility-hindren. Men mina år med Bull- & terriers har givit mig nån förståelse för hur dessa raser funkar och vad man bör va uppmärksam på.
I detta nu så ligger det en ihoprullad kanelbulle vid fotänden och jag ska släcka!
Fan vad jag älskar den där hundjäveln!


J
 
Topp