• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ikeas Billy med "överhylla" är 237 cm åtminstone. På illustrationerna i monteringsanvisningen ser det ut som att det finns hål i överhyllan för att montera ytterligare en eller flera våningar. Varje bygger 35 cm i så fall.
Mmm, jag funderade också på om man kunde ha två förhöjningar. Måste bara ta mig till ett varuhus och kolla.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Behöver lite hjälp med nyinköp av matbord. Bor rätt så litet och har i nuläget ett matbord från Mio av modell Dalarö med utfällbar klaff i ek/vit utförande. Av någon anledning har ena utskjutande delen av klaffen svullnat och kan ej fällas ut. Jag kan därmed bara fälla ut den ena delen, vilket innebär att klaffen inte står superstabilt. I alla fall, jag är ute efter ett runt bord denna gång, i liknande utförande (träfärgat samt vitt).

Först och främst, hur ska jag tänka rent storleksmässigt - är det 100 eller 110cm i diameter jag bör gå på? Många bord som dykt upp vid diverse google-sök är rätt tråkiga, t.ex. denna modell som dykt upp på flertalet sidor.

Tack på förhand! :)
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Först och främst, hur ska jag tänka rent storleksmässigt - är det 100 eller 110cm i diameter jag bör gå på? Många bord som dykt upp vid diverse google-sök är rätt tråkiga, t.ex. denna modell som dykt upp på flertalet sidor.

Tack på förhand! :)
Mitt främsta tips är att sats på ett bord med laminatskiva. Brukar vara lite dyrare i inköp, men håller långt mycket bättre än lackade mdf-skivor som brukar debut som skit redan efter ett år eller två.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Behöver lite hjälp med nyinköp av matbord. Bor rätt så litet och har i nuläget ett matbord från Mio av modell Dalarö med utfällbar klaff i ek/vit utförande. Av någon anledning har ena utskjutande delen av klaffen svullnat och kan ej fällas ut. Jag kan därmed bara fälla ut den ena delen, vilket innebär att klaffen inte står superstabilt. I alla fall, jag är ute efter ett runt bord denna gång, i liknande utförande (träfärgat samt vitt).

Först och främst, hur ska jag tänka rent storleksmässigt - är det 100 eller 110cm i diameter jag bör gå på? Många bord som dykt upp vid diverse google-sök är rätt tråkiga, t.ex. denna modell som dykt upp på flertalet sidor.

Tack på förhand! :)
Går det inte att fixa till ditt gamla bord? Har du en bild på problemet? Du kanske redan har bestämt dig för att köpa ett nytt bord? Runda bord är fina men de tar en del plats. Bor man litet tycker jag att man ska möblera flexibel. Det bord du har är bra för det är litet som det är och det kan ställas ända in till väggen i motsats till ett runt bord som man oftast ställer stolar runt. Med ett bord som du har är det enkelt att duka större när andan faller på och gäster ramlar in.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Går det inte att fixa till ditt gamla bord? Har du en bild på problemet? Du kanske redan har bestämt dig för att köpa ett nytt bord? Runda bord är fina men de tar en del plats. Bor man litet tycker jag att man ska möblera flexibel. Det bord du har är bra för det är litet som det är och det kan ställas ända in till väggen i motsats till ett runt bord som man oftast ställer stolar runt. Med ett bord som du har är det enkelt att duka större när andan faller på och gäster ramlar in.
Tyvärr ej hemma, men kan försöka ta en bild senare. Klaffen har två utdragbara delar undertill som den står på. Den ena har svullnat till av någon anledning och rör sig inte en endaste millimeter.

Jag har faktiskt funderat en extra runda och tänkt lite extra på att ett runt bord kommer ta en del utrymme. Har inget emot att köpa ett nytt bord av liknande modell, ifall ni har några tips. :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tyvärr ej hemma, men kan försöka ta en bild senare. Klaffen har två utdragbara delar undertill som den står på. Den ena har svullnat till av någon anledning och rör sig inte en endaste millimeter.

Jag har faktiskt funderat en extra runda och tänkt lite extra på att ett runt bord kommer ta en del utrymme. Har inget emot att köpa ett nytt bord av liknande modell, ifall ni har några tips. :)
Är du säker på att det inte kommit marmelad i gångjärnen?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Är du säker på att det inte kommit marmelad i gångjärnen?
Haha, brukar inte vara brist på ostbrickor här, så marmelad är ingen dålig gissning. ;) Det är inga fel på klaffens gångjärn. Under klaffen finns två mindre utfällbara skivor som man drar ut från bordets undersida. Den ena går att fälla ut (dock lite trög), medan den andra sitter som en sten.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
1D45152D-7824-4B21-8F35-1049E20CF967.jpeg
Leveranstiden var under all kritik men snyggt är det!
Verkligen snyggt! Vad är det?
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Behöver lite hjälp med nyinköp av matbord. Bor rätt så litet och har i nuläget ett matbord från Mio av modell Dalarö med utfällbar klaff i ek/vit utförande. Av någon anledning har ena utskjutande delen av klaffen svullnat och kan ej fällas ut. Jag kan därmed bara fälla ut den ena delen, vilket innebär att klaffen inte står superstabilt. I alla fall, jag är ute efter ett runt bord denna gång, i liknande utförande (träfärgat samt vitt).

Först och främst, hur ska jag tänka rent storleksmässigt - är det 100 eller 110cm i diameter jag bör gå på? Många bord som dykt upp vid diverse google-sök är rätt tråkiga, t.ex. denna modell som dykt upp på flertalet sidor.

Tack på förhand! :)
Vi har kört runt bord i ett antal år, hade 120cm i förra lägenheten och nu har vi 110 då vi för stunden bor lite mindre. Jag hade dock inte velat ha så mycket mindre än så, varje cm i diameter slår hårt på omkretsen och utrymmet när man sitter. Detsamma gäller benen, kan man hitta ett lämpligt bord med ett centralt ben än fyra vanligare så blir det mer flexibelt att duka upp för fler personer, även om det blir trångt redan med fem personer vid ett 110 bord.
 
Hjälp kära inredningexperter, behöver tips och idéer på en tv bänk. Helst i 60-70 tals stil. Måtten bör vara minst 2,5-3m. Och gärna något snyggt alternativ till en taklampa som passar till buster and punch vägglampa. Soffor och soffbord har jag tänkt detta, har ni bättre alternativ så hit me😊
Ja, de är ett helt vardagsrum jag behöver hjälp att inreda.
 

Bilagor

  • 20230212_150420.jpg
    20230212_150420.jpg
    671.6 KB · Visningar: 47
  • Like
Reactions: mtd
Vad tycker ni om jotex tv bänken duvberg? Hiss eller diss

Samt vilken taklampa skulle ni matcha med denna?
 

Bilagor

  • buster-punch-hooked-wall-nude-vagglampa-1.jpeg
    buster-punch-hooked-wall-nude-vagglampa-1.jpeg
    19.9 KB · Visningar: 28
Topp