• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

sprisse

Breitling
2-Faktor
Här har vi en rackare där det händer lite! Hermés H08 på orangea gummit. Ska bli skoj att bekanta sig med den. Väntat länge i allt oväder.
IMG_9615.jpeg

IMG_9616.jpeg

IMG_9617.jpeg

IMG_9622.jpeg

IMG_9618.jpeg

IMG_9625.jpeg
Riktigt läcker! Hur trivs du med den hittills?
 
Ja, men din var helt klart ett bättre fynd. Personen som sålde min ville ha betalt därefter 😅
Originalspännet följde med (lite udda storlek på 15mm så inte superlätt att hitta band som passar)
CA3B1A55-D6AC-4267-BA09-3BB447619EE1.jpeg

Ja, spännets mått är kluriga. Speciellt för mig som har rätt tunna handleder, när man måste dra åt armbandet till näst sista hålet så skrapar lädret i spännet i och med att det kommer så högt upp Klurigt!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Inte så ofta jag köper nya saker som kommer i originallåda, så jag passar på att dela den här! Jag har egentligen varit måttligt imponerad av moddare som stänker färg på en svindyr tavla eller svärtar en boett för att seden dubbla priset, som The Dial Artist och Bamford. Här tycker jag dock dessa två herrar tillför något eget med en svart titanboett och en handmålad drake för att fira drakens år! Ett av 24 handmålade exemplar!

IMG_0539.jpeg
IMG_0540.jpeg
IMG_0541.jpeg
IMG_0543.jpeg
IMG_0545.jpeg
IMG_0553.jpeg
IMG_0550.jpeg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Härligt att den äntligen är framme trots år av väntan. Hur är upplevelsen att kronan sitter på "motsatt" sida?
Som vänsterhänt och van att bära klockan på höger handled, tycker jag att kronan är på exakt rätt sida ;) Men att vrida upp klockan, ställa tiden etc känns väldigt ovant då alla klockor jag någonsin ägt innan denna har haft kronan på "fel" sida, så jag har blivit van att göra det med högerhanden.
 

fantasten

Breitling
Som vänsterhänt och van att bära klockan på höger handled, tycker jag att kronan är på exakt rätt sida ;) Men att vrida upp klockan, ställa tiden etc känns väldigt ovant då alla klockor jag någonsin ägt innan denna har haft kronan på "fel" sida, så jag har blivit van att göra det med högerhanden.
Antar att allt ligger i betraktarens ögon hehe ;) Antar dock att upp-vridningen sker moturs som vanligt?
 
Topp