• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Rajding

Omega
Äntligen har den landat på min handled, stort tack till Daniel på Rob Engström som "tog hand om mig" :)

untitled.png
 

nissenypon

Omega
2-Faktor
Tjena, första inlägget här. Har kollat runt några månader nu på vad det skulle inhandlas för finklocka och valet har stått mellan någon IWC modell eller Rolex Submariner eller Explorer II. Det här med att välja klocka och titta på bilder på nätet har tagit enormt mycket tid (ja jag menar enormt mycket tid, har knappt kunnat tänka på något annat). Om inte blev det bättre av att hitta in på det här forumet :). Nåja efter att ha hittat en fin klocka på Chrono24 och kollat omdöme om en handlare här på forumet sköt jag iväg en slant till Italien och Riccardo på Show Commerce. Jag gjorde en överföring till deras bankkonto på tisdagseftermiddagen och hämtade min klocka hos DHL på torsdag eftermiddag!

Väl inpackad...
IMG_1972.JPG

IMG_1974.JPG

...låg en IWC låda...
IMG_1975.JPG


Som innehöll en...
IMG_1977.JPG


IW377701
IMG_1982.JPG
IMG_1984.JPG
IMG_1986.JPG
IMG_2001.JPG
IMG_2002.JPG


Efter att ha burit klockan en dag nu är jag bara mer och mer nöjd. Jag var lite orolig att jag skulle tycka att diametern på 43 mm och höjden på 15mm skulle vara lite stort men den känns riktigt bra!

I övrigt kan jag rekommendera Show Commerce, bra pris och snabb leverans. Och klockan levererades givetvis med signerat certifikat.

Grattis till en fin pjäs!
Recension Tack! Själv sugen på en likadan eller 377704 med länken.

Vad fick du ge ungefär för den? Ny?
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Idag kom den, väldigt efterlängtad! Många har testat den, och de flesta verkar gilla den. Mycket för pengarna osv. Jag kan inget annat än att hålla med!

Men vad blev det då??!

Bilderna får tala för sig själv!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Japp, en Seiko Sumo, eller Blumo :)
Jag vet, plasten är kvar på länken (som för övrigt känns helt ok) men den ska bytas ut mot en från strapcode.

Tack för mig!
//Jonas
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Fick ett kärt återseende idag!
m2pSh56.jpg


Köpte denna tidigare i år men fick gå vidare när jag köpte min Stålfisk! köpte istället en SKX007 som skulle ersätta denna och agera beater, men trivdes inte med den så blev till att köpa tillbaka samma klocka :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Denna box kom med posten i dag:
DSC_0641.jpg

Har länge varit sugen på en Certina...
DSC_0644.jpg

Närmare bestämt en grå DS1 Day-date. Så när denna dök upp på K&S bestämde jag mig för att slå till.
DSC_0670.jpg

Handledsbilden, den obligatoriska! (Supersnygg mörkgrå sunbursttavla samt snyggaste placeringen av dag och datum!) Nu ska jag bara leta upp en länk så kommer detta att bli en keeper.:)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Låg ett paket i brevlådan idag. Trodde det var sambons hipsterCasio som anlänt.
Fel fel fel fel....men ändå rätt på nåt sätt.
I paketet låg min egen surdegsdoftande hipstergraal (nåja).
20141125_150650_8 (480x640).jpg

En Orient Touchtron LED-klocka från -76 på vad jag förmodar är originallänk (tyvärr graverad på spännet, men Owe var nog riktigt stolt över detta tekniska underverk).
Wristshot får ni vänta med tills senare på jag tänkte skriva lite om klockan och det krävs handpåläggning för att visa tiden.
Ibland är Tradera fantastiskt :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Efter att inte riktigt ha kommit överens med alpinisten(sarb017) så har jag nu köpt en ersättare till den klockan.
Gillar denna mycket mer, paketöppning:
2014-11-25 15.40.34.jpg

Återigen får Morakniven göra sitt:
2014-11-25 15.43.06.jpg


Sarb033. Försökte få en bild på tavlan som gjorde den rättvis vilket var svårt. Den ska tydligen gå åt det bruna hållet, jag kan se att den inte är helt svart men mer än så kan jag inte säga:
2014-11-25 15.49.28.jpg


2014-11-25 15.50.09.jpg


2014-11-25 15.51.05.jpg


Vad ska man säga om sarben som inte redan är sagt? För en klocka i denna prisklassen så är det väldigt mycket klocka för pengarna och med den dåliga Japanska Yen-kursen så förstår jag varför folk hellre köper nytt. Men klockan jag fick var i ett väldigt fint skick så jag är mer än nöjd. Håller dock med om att ett extra mikrojusteringshål inte hade skadat. Länken känns lite rasslig men hästlängder bättre än vad jag upplevt på billigare klockor från Seiko. Förutom det så har jag inget att klaga på.

Ska även bli kul att se om jag märker någon skillnad på att ha ett 6R15 urverk istället för ett 4R36 som jag hade i min tidigare väldigt omtyckta Seiko. Skillnaden ska väl vara att 6R15 ska vara lite mer precist och ha en hel del bättre gångreserv.

Uppdraget på klockan känns mjukt och skönt som på 4R36-verket vilket gjorde mig glad. Positivt överraskad såhär långt med klockan :)
 

Bilagor

  • 2014-11-25 15.48.28.jpg
    2014-11-25 15.48.28.jpg
    71.9 KB · Visningar: 102

almeyero

Panerai
Denna box kom med posten i dag:
DSC_0641.jpg

Har länge varit sugen på en Certina...
DSC_0644.jpg

Närmare bestämt en grå DS1 Day-date. Så när denna dök upp på K&S bestämde jag mig för att slå till.
DSC_0670.jpg

Handledsbilden, den obligatoriska! (Supersnygg mörkgrå sunbursttavla samt snyggaste placeringen av dag och datum!) Nu ska jag bara leta upp en länk så kommer detta att bli en keeper.:)


Vad heter den modellen? Grym klocka!
 
Topp