• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Har haft en svart sealander gmt 39mm som i stort sett enda klocka i ca 1.5 år nu.

Missat att den kommit ut som 36mm, bra blev bättre. 36mm med 20mm band är hyffsat ovanligt men ser alltid tokbra ut i mina ögon.

Den vita har dessutom sedan tidigare fått applicerad/stansad logga i silver istf målad svart. Svårt sugen på ett byte :)

Screenshot_20240224-120311.jpg


Screenshot_20240224-120236.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Har haft en svart sealander gmt 39mm som i stort sett enda klocka i ca 1.5 år nu.

Missat att den kommit ut som 36mm, bra blev bättre. 36mm med 20mm band är hyffsat ovanligt men ser alltid tokbra ut i mina ögon.

Den vita har dessutom sedan tidigare fått applicerad/stansad logga i silver istf målad svart. Svårt sugen på ett byte :)

Screenshot_20240224-120311.jpg


Screenshot_20240224-120236.jpg

Sjukt fina! Jag är löjligt nöjd men min vanliga svarta Sealander i 36mm versionen. Även om den har målad logga... 😁

20240224_113727.jpg
 

Addeee

Omega
2-Faktor
God kväll.
Har blivit riktigt sugen på att prova en CW och har fått upp ögonen för den lilla C63an, 36mm case, applicerade stavindex och 20mm mellan luggarna känns som det borde bli riktigt riktigt bra.. vad säger ni som har den? hur bärs den jämfört med andra liknande modeller?

Är det någon som har en C63 36mm med vit tavla och är villig att släppa den så säg till.. hade varit perfekt att utvärdera under OWG.. 😀
 

J.K.N.

Omega
2-Faktor
God kväll.
Har blivit riktigt sugen på att prova en CW och har fått upp ögonen för den lilla C63an, 36mm case, applicerade stavindex och 20mm mellan luggarna känns som det borde bli riktigt riktigt bra.. vad säger ni som har den? hur bärs den jämfört med andra liknande modeller?

Är det någon som har en C63 36mm med vit tavla och är villig att släppa den så säg till.. hade varit perfekt att utvärdera under OWG.. 😀
Nä men den är riktigt bra tycker jag. Har den svarta 36mm på gamla länken, noterade att de har en jubileeliknande länk på nya versionen.

Allt är bra förutom att spännet är i största laget. Har dock on-the-fly justeringsmöjlighet så det är ju ett +
 

J.K.N.

Omega
2-Faktor
C63 SEALANDER
36mm

Riktigt bra "resa med jobbet vet inte exakt var jag hamnar kanske i badet eller på middag men vill bara resa med en klocka" -klocka

Men nyfiken på nya länken och toksugen på den blå C65 Aquitaine Automatic
 

Bilagor

  • 1000011109.jpg
    1000011109.jpg
    363.7 KB · Visningar: 11

TheRedDevil

Cartier
well... den sitter ju bra! 😍 Min andra CW, klockorna är ju sjukt prisvärda!
1000005087.jpg
Håller med! Har en C60 GMT och har haft den ca 6 år och det är den enda klockan som stannat i min samling. Den börjar bli sliten kosmetiskt men tickar på som aldrig förr! Väldigt underskattade klockor för priset, förvånad att man inte ser dem mer här på forumet!
 

Addeee

Omega
2-Faktor
Nä men den är riktigt bra tycker jag. Har den svarta 36mm på gamla länken, noterade att de har en jubileeliknande länk på nya versionen.

Allt är bra förutom att spännet är i största laget. Har dock on-the-fly justeringsmöjlighet så det är ju ett +
Tack för svar..
Ja cws länkarna har jag förstått ska vara riktigt bra och uppskattas av många.. jag får nog hålla ögonen öppna efter en C63 i 36 mm helt enkelt..
 

TheRedDevil

Cartier
Tack för svar..
Ja cws länkarna har jag förstått ska vara riktigt bra och uppskattas av många.. jag får nog hålla ögonen öppna efter en C63 i 36 mm helt enkelt..
IMG_0441.jpeg

Piggar upp med en gammal bild, glappet mellan boett och länk har jag orsakat själv då jag borstade länken för nått år sen då den kom med polering i mitten av länken annars är länken robust. Riktigt bra dykarförlängning dessutom
 

Seregon

Omega
well... den sitter ju bra! 😍 Min andra CW, klockorna är ju sjukt prisvärda!
1000005087.jpg
Den är sjukt snygg. Möjligen att den kanske känns en smula plottrig med den där tridenten på sekundvisaren? Har inte helt bestämt mig för det än.
Men är väldigt sugen på att slå till på den även om jag i idealfall helst skulle vilja titta på både den och C63:an I verkligheten först.
 

Tnu8000

Omega
Den är sjukt snygg. Möjligen att den kanske känns en smula plottrig med den där tridenten på sekundvisaren? Har inte helt bestämt mig för det än.
Men är väldigt sugen på att slå till på den även om jag i idealfall helst skulle vilja titta på både den och C63:an I verkligheten först.
Jepp, lite plottrig är den! Men på något sätt så funkar det! Sen är det något med GMT- funktion som tilltalar mig, oftast helt onödigt för mig men fan vad jag gillar det!
 

Seregon

Omega
Det råkar inte mot förmodan finnas någon i Uppsala-trakten som äger en Dune eller Sealander och skulle kunna tänka sig att visa upp den (på lämpligt vald offentlig plats av säkerhetsskäl)?

Rejält sugen på antingen ovanstående eller en blå alt. grön C63 GMT, men efter köpet av min Clemence Photic så vill jag gärna se hur klockor ser ut i verkligheten innan jag slår till.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Det råkar inte mot förmodan finnas någon i Uppsala-trakten som äger en Dune eller Sealander och skulle kunna tänka sig att visa upp den (på lämpligt vald offentlig plats av säkerhetsskäl)?

Rejält sugen på antingen ovanstående eller en blå alt. grön C63 GMT, men efter köpet av min Clemence Photic så vill jag gärna se hur klockor ser ut i verkligheten innan jag slår till.

CW har vad jag förstått en väldigt generös returpolicy. Aldrig utnyttjat den själv dock. Kanske någon annan i tråden med erfarenhet? Om du inte inte får hugg menar jag...

Alltjämt väldigt nöjd med min egen C63a hursomhelst. 👍

20240308_192227.jpg
 
Topp