• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Fiin!
1000000365.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tegimenterat stål är som magi. Jag har haft min 856 i ungefär ett halvår och senaste tre veckorna har jag inte haft något annat på handleden. Det finns inte en skråma någonstans - inte ens en hairline på spännet. Den ser fortfarande ny ut. Den tekniken kan Sinn vara stolta över.
Det är ju det som saknas på 556 serien för att på riktigt klassas som toolwatch i min bok.
Jag gillar 556 serien men prova att repa den mot en sten ... 😁
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tegimenterat stål är som magi. Jag har haft min 856 i ungefär ett halvår och senaste tre veckorna har jag inte haft något annat på handleden. Det finns inte en skråma någonstans - inte ens en hairline på spännet. Den ser fortfarande ny ut. Den tekniken kan Sinn vara stolta över.
Ärligt talat tror jag tegimenteringen härstammar nog från SUG och samarbetet med Damasko 😁

 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ledsen om jag svingar lite nu.
Men jag har aldrig fattat varför 556 skulle vara en toolwatch? För mig saknar den de attributen. Field watch möjligen.

Inte för att det gör det till en sämre klocka. Tvärtom är det en utomordentligt bra klocka.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Fortfarande i transit. Helt sjukt.

För eventuella köpare av S varianten kan jag meddela denna är hårdkörd i ett års tid. Varje dag! Ibland nere på 80 METERS djup, ibland i andra otrevliga miljöer. Inte ett märke. Nästan vill ha en repa på claspen så man ser ut som en pärmbärare.
IMG_20240118_104112.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fortfarande i transit. Helt sjukt.

För eventuella köpare av S varianten kan jag meddela denna är hårdkörd i ett års tid. Varje dag! Ibland nere på 80 METERS djup, ibland i andra otrevliga miljöer. Inte ett märke. Nästan vill ha en repa på claspen så man ser ut som en pärmbärare.
IMG_20240118_104112.jpg
Så borde alla klockor vara och se ut efter att ha suttit på armen. What's not to like?
 
Topp