• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

laketwig

Patek
2-Faktor
Hur var 12-åringen Deveron?

Haft den många gånger. Sticker inte ut åt något speciellt håll och är därför mycket lättdrucken. En av dom bättre i det lägre prissegmentet, även om den nyligen gick upp något till 369:-. Smaksak givetvis, men en bra och prisvärd brukswhisky enligt mig. Synd bara att dom bytte till en enklare flaska och förpackning för ett tag sedan, men det var väl för att inte behöva höja priset mera och det är ju innehållet som räknas ... ;)

Flaskan såg ut såhär tidigare:
Whisky x 2 2018-10-20.jpeg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Haft den många gånger. Sticker inte ut åt något speciellt håll och är därför mycket lättdrucken. En av dom bättre i det lägre prissegmentet, även om den nyligen gick upp något till 369:-. Smaksak givetvis, men en bra och prisvärd brukswhisky enligt mig. Synd bara att dom bytte till en enklare flaska och förpackning för ett tag sedan, men det var väl för att inte behöva höja priset mera och det är ju innehållet som räknas ... ;)

Flaskan såg ut såhär tidigare:
Det var bättre förr... inte allt, men gäller tydligen iaf whiskyflaskor. Men som sagt, man får räkna innehållet som viktigast.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tryggt att vissa saker är sig likt trots mitt-i-veckan-ledighet :)

Vissa saker är heliga. När jag fyllde 60 för 10 år sedan gav jag mig själv lediga fredagar i present. Det firades givetvis med en Whisky varje torsdag kväll, då arbetsveckan var slut. När jag sen gick i pension 4 år senare, dvs vid 64, fortsatte jag bara den här trevliga traditionen. :)
 
Topp