• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

laketwig

Patek
2-Faktor
Det blev dags att rycka folien på veckans inköp. Favorit i repris ... :happyhappy:
Rolex 2024-04-19 (Whisky).jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
När jag ändå behövde lite pilsner kollade jag om det hade kommit in något nytt i det tyvärr något begränsade sortimentet hos min närmaste leverantör, men icke.
Whisky 2024-04-23.jpg
Nej det var verkligen bara basutbudet. Men finska Teerenpeli där uppe på hyllan är bra. Eller jag har visserligen inte smakat just Kaski.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Nej det var verkligen bara basutbudet. Men finska Teerenpeli där uppe på hyllan är bra. Eller jag har visserligen inte smakat just Kaski.

Tyvärr gav dom bort en 1/3 av ytan till Willy's vägg i vägg för ett par år sedan och dessutom utökade dom ölsortimentet, vilket innebar att Whiskyutbudet i princip halverades.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Folieryck och premiär för Loch Avon, en riktigt ung blend... Tre år är inte mycket, ändå överraskande bra, speciellt med tanke på priset. Prefectly peated står det på etiketten, röken finns där men man får man leta lite efter den. Buteljerad i Italien, i en plastflaska och med en spänn i pant, ...Miljövänlig plast, men jag vet inte jag. Glas känns bättre, på nåt sätt.
1000007044.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Folieryck och premiär för Loch Avon, en riktigt ung blend... Tre år är inte mycket, ändå överraskande bra, speciellt med tanke på priset. Prefectly peated står det på etiketten, röken finns där men man får man leta lite efter den. Buteljerad i Italien, i en plastflaska och med en spänn i pant, ...Miljövänlig plast, men jag vet inte jag. Glas känns bättre, på nåt sätt.
1000007044.jpg

Fick mig osökt att tänka på en maltwhisky jag köpte för länge sedan till extrapris i en livsmedelsaffär på Kreta. "Loch nånting", buteljerad i Spanien men i alla fall i en glasflaska. Smakmässigt påminde den om flygfotogen, dvs totalt odrickbar men funkande i alla fall till matlagning ... ;)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Fick mig osökt att tänka på en maltwhisky jag köpte för länge sedan till extrapris i en livsmedelsaffär på Kreta. "Loch nånting", buteljerad i Spanien men i alla fall i en glasflaska. Smakmässigt påminde den om flygfotogen, dvs totalt odrickbar men funkande i alla fall till matlagning ... ;)
Då är denna Loch långt bättre än den ifrån Kreta. Tror den kan också kan vara bra att blanda med annat.
...Eller som bjudwhisky, efter midnatt. 😇
 
Topp