• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marli

Cartier
Visst är den fin! Sugen, testat 36 och 42 mm med resultat för stor resp. liten. Men en 39 mm med baumatic hade förmodligen varit perfekt. Frågade lite hos min lokala ad när jag var där i annat ärende, deras intresse att sälja B&M var ungefär = 0…. Trist.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Visst är den fin! Sugen, testat 36 och 42 mm med resultat för stor resp. liten. Men en 39 mm med baumatic hade förmodligen varit perfekt. Frågade lite hos min lokala ad när jag var där i annat ärende, deras intresse att sälja B&M var ungefär = 0…. Trist.
Ja, det är lite känslan jag får överallt inför B&M - minst sagt svalt... Det gör att jag också tvekar inför att slå till på en Riviera med inhouseverk, för så ängslig är jag får jag ändå motvilligt erkänna. Har läst på och kollat lite watchtubers och flera hävdar att B&M är på väg ut i periferin och det är en tillverkare som snart är helt irrelevant. Väldigt trist utveckling om det stämmer, för jag tycker både Riviera och Clifton med inhouseverk verkar superfina.
 

Been

Patek
2-Faktor
Ja, det är lite känslan jag får överallt inför B&M - minst sagt svalt... Det gör att jag också tvekar inför att slå till på en Riviera med inhouseverk, för så ängslig är jag får jag ändå motvilligt erkänna. Har läst på och kollat lite watchtubers och flera hävdar att B&M är på väg ut i periferin och det är en tillverkare som snart är helt irrelevant. Väldigt trist utveckling om det stämmer, för jag tycker både Riviera och Clifton med inhouseverk verkar superfina.
Men lite händer det ju med märket, Erikson Urhandel i Sundbyberg har börjat sälja samt Krons i Stockholm och Nymans i Västerås , vi köpte till frugan i Västerås.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Men lite händer det ju med märket, Erikson Urhandel i Sundbyberg har börjat sälja samt Krons i Stockholm och Nymans i Västerås , vi köpte till frugan i Västerås.
Det var ju goda nyheter! Hoppfullt. Jag gillar B&M som sagt. En Riviera 39 mm är inte alls omöjlig i framtiden.
 

Marli

Cartier
Ja, det är lite känslan jag får överallt inför B&M - minst sagt svalt... Det gör att jag också tvekar inför att slå till på en Riviera med inhouseverk, för så ängslig är jag får jag ändå motvilligt erkänna. Har läst på och kollat lite watchtubers och flera hävdar att B&M är på väg ut i periferin och det är en tillverkare som snart är helt irrelevant. Väldigt trist utveckling om det stämmer, för jag tycker både Riviera och Clifton med inhouseverk verkar superfina.
Sverige är ju en mikromarknad dominerad av trista seamasters och Rolex sportstål (har bägge, jag är inte bättre själv…) tror det är lite kämpigt att sälja det som inte är mellanmjölk. Dock Rivieran är kanonfin, såg just att 39 mm finns i 18k med gummi - så fin, vill ha! Men 20000€….

Att märket skulle vara på väg ut, nej det tror jag inte. Tror nog att det säljer bra på andra marknader.
 

pontus-stigberg

Breitling
Någon som vill sälja vidare en av dessa i 39mm? Är isåfall väldigt intresserad, skicka mig ett pm!
 

Bilagor

  • bm.png
    bm.png
    240.4 KB · Visningar: 3

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Sverige är ju en mikromarknad dominerad av trista seamasters och Rolex sportstål (har bägge, jag är inte bättre själv…) tror det är lite kämpigt att sälja det som inte är mellanmjölk. Dock Rivieran är kanonfin, såg just att 39 mm finns i 18k med gummi - så fin, vill ha! Men 20000€….

Att märket skulle vara på väg ut, nej det tror jag inte. Tror nog att det säljer bra på andra marknader.

Om något så känns det väl som att Richemont satsar på att bygga b&m större just nu?
Man ska inte ta dessa watchtubers alltför seriöst med andra ord.
 

kniffs

Breitling
2-Faktor
Varför ser man nästan aldrig några Baume & Mercier Riviera här på forumet? Det är ju en modell med historia ända från 1973 och vad jag förstår ingen ripoff på AP RO (rätta mig om jag har fel). Den har integrerad länk, kantig bezel, in house-urverk och tillverkas av ett anrikt företag som startade 1830. Borde inte Riviera vara mer populär? Vad är det jag missar?
Det är ingen billig klocka för någon som vill testa ett alster med integrated bracelet och är osäker på klockan/märket i övrigt. Influxen av alternativ i betydligt lägre prisklasser gör det lite mer riskfyllt, så då faller nog valet på CW The Twelve eller liknande ditton.

Personligen är jag väldigt intresserad av 39mm-Rivieran, känns som fruktansvärt mycket klocka för pengarna. Att folk i min närhet inte vet vad det är för något, bryr jag mig ytterst lite om :)
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Det är ingen billig klocka för någon som vill testa ett alster med integrated bracelet och är osäker på klockan/märket i övrigt. Influxen av alternativ i betydligt lägre prisklasser gör det lite mer riskfyllt, så då faller nog valet på CW The Twelve eller liknande ditton.

Personligen är jag väldigt intresserad av 39mm-Rivieran, känns som fruktansvärt mycket klocka för pengarna. Att folk i min närhet inte vet vad det är för något, bryr jag mig ytterst lite om :)
Folk i min närhet känner bara till Omega, Rolex och TAG, så jag tänker som du... då kan man lika gärna gå loss och prova lite allt möjligt. Min sambo hade exempelvis aldrig hört talas om AP eller PP, däremot kände hon till ovanstående tre märken. Plus Casio och Tissot, men där tog det stopp.
 
Topp