• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

Hallis

Panerai
2-Faktor
87A2043B-5A41-4592-9026-4913823771A4.png


Hur var det nu? Hej bönder?

Stil och klass i Västernorrland. Har inte Modo någon egen tråd?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Äsch, jag kan ta det :)
Grattis!

Ser fram emot nya derbyn mot lillebror nästa säsong. Skönt med Brynäs också, nära och bra ;)

Men det finns ingen anledning att strö salt i såren. Det var en otrolig matchserie som kunde gått hursomhelst. Jag är evigt tacksam för att Djurgården inte släppte förbi Björklöven.
 

Clark

Omega
2-Faktor
3p i måndags! Gissade på 3-0 innan matchen. Känns som det ska mkt till för att vi ska förlora på hemmaplan. Trots en kass start på säsongen så tycker jag inte spelet har sett så dåligt ut. Vi har haft dem flesta marginalerna emot oss och straffats hårt för det.

Känns som Malmö tar hem det rätt enkelt i år, häcken tar tog andra platsen beroende på vad som händer i sommar för dem. Men 3e platsen är up for grabs. Lyckas vi få ordning på vårt bortaspel innan sommaruppehållet så tror jag vi grejar det.
8AAE8B2C-AE60-4103-9E68-FF22EFFEA675.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
3p i måndags! Gissade på 3-0 innan matchen. Känns som det ska mkt till för att vi ska förlora på hemmaplan. Trots en kass start på säsongen så tycker jag inte spelet har sett så dåligt ut. Vi har haft dem flesta marginalerna emot oss och straffats hårt för det.

Känns som Malmö tar hem det rätt enkelt i år, häcken tar tog andra platsen beroende på vad som händer i sommar för dem. Men 3e platsen är up for grabs. Lyckas vi få ordning på vårt bortaspel innan sommaruppehållet så tror jag vi grejar det.
8AAE8B2C-AE60-4103-9E68-FF22EFFEA675.jpeg

Då tycker vi olika. Jag tycker spelarna är oengagerade. Alldeles oftast har vi MAX en spelare spelbar vilket gör att bra lag (Malmö, Häcken tex) läser sönder oss. Det är slarvigt i passningarna och vi har ingen som helst udd framåt. Vi kan i bästa fall hålla bollen på mittfältet men inte ta oss igenom en ens halvbra backlinje.

Vi har alltså blivit av med Allsvenskans två överlägset bästa backar i Hien och Ekdahl och inte ens ersatt en av dem. Vi har fortfarande bara Mange som kan spelfördela och han har inte haft någon bra start (även om hans framspel nu senast var "vintage" Mange). Vi hade ett guldläge efter förra året att bygga om men istället kör vi på gamlingarna och köper in barn.

Och då har jag inte ens börjat med K&T bedrövliga matchningar, start-elvor eller Edvardsen.

För att citera en klassiskt gammal DIF-ramsa - "Vi kräver mer än så, för vi är Djurgårdens IF!"
 

Clark

Omega
2-Faktor
Då tycker vi olika. Jag tycker spelarna är oengagerade. Alldeles oftast har vi MAX en spelare spelbar vilket gör att bra lag (Malmö, Häcken tex) läser sönder oss. Det är slarvigt i passningarna och vi har ingen som helst udd framåt. Vi kan i bästa fall hålla bollen på mittfältet men inte ta oss igenom en ens halvbra backlinje.

Vi har alltså blivit av med Allsvenskans två överlägset bästa backar i Hien och Ekdahl och inte ens ersatt en av dem. Vi har fortfarande bara Mange som kan spelfördela och han har inte haft någon bra start (även om hans framspel nu senast var "vintage" Mange). Vi hade ett guldläge efter förra året att bygga om men istället kör vi på gamlingarna och köper in barn.

Och då har jag inte ens börjat med K&T bedrövliga matchningar, start-elvor eller Edvardsen.

För att citera en klassiskt gammal DIF-ramsa - "Vi kräver mer än så, för vi är Djurgårdens I
Oengagerade tycker jag inte. Men det är ju som du säger relativt uddlöst framåt och det brukar det ju kunna vara när man inte satt en klar elva eller i vårat fall ens en formation.

Jag håller helt med om att jag inte heller förstår kim och tolle just nu. 'Jag personligen tycker vi ska spela en 4-2-3-1 med berg som den klara mitten gubben bakom anfallaren, och sen får mange, findell, schuller och sabo kriga om dem 2 sittande mittfältsrollerna. Just nu känns det som att kim och tolle vill försöka trycka in fler centrala mittfältare i startelvan än vad som är bra för laget.

Men har fortfarande högt förtroende för Kim och tolle, dem har förtjänat tillräckligt med förtroende för att kunna ha en svajjig inledning. Jag skäms när båda våra antagonister buar ut sina lag för bristande resultat.
 
Vi har helt klart inte samma försvar som förra året. Tyvärr är vi för svaga defensivt för att göra avtryck i Europa i år. 💛❤️💙
 
Tycker truppen ser allmänt sliten ut... Känns inte som det där lilla extra finns i år.

Håller med helt, energin och max-prestationer saknas.
Laget körde stenhård fys på försäsongen, värre än någonsin och då kör DIF hårdast fys redan. Det leder till att laget är nedtränat en rätt lång tid.
Spelarna bör dock kunna komma upp på maxnivå nu, men det har dom ändå inte gjort.
 

limerose

Omega
semi OT - söker tips på en överskådlig webbsida med Europa ligornas tabeller?

🙏🏻
Jag kör Forza football-appen. Där ser du live-score på alla matcher i världen per dag i en kalender i princip, men ändå i en vettig prio-ordning, och då kan du klicka in på varje lag och i sin tur deras liga och tabell.
 
Topp