• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

roosterman

G-shock
2-Faktor
Leatherman Style CS är liten och smidig😀
IMG_20230119_065533.jpg

IMG_20230119_065559.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
På tal om prylar och Alpaka. Vad är poängen med denna, egentligen? Ett enklare sätt att tappa bort sina nycklar?

 

Utvisaren

Patek
På tal om prylar och Alpaka. Vad är poängen med denna, egentligen? Ett enklare sätt att tappa bort sina nycklar?

Förstår hur du tänker. Jag är inne på samma att en löstagbar klämma där man kan ha tex en nyckel är vanskligt. Men det är ju nog det problemet de vill lösa. Att kunna sätta fast en hängare där gravitationen jäklas med en. Så den har ett värde men känns inte så säker...

Nu sitter den kanske benhårt, låt oss hoppas det. Men jag hade nog hellre köpt en molle loop med karbin etc. Karbinhake känns tryggare än den lösningen de hade. Tex högra nedan. Funkar ju fint till allt man vill ha utanpå bälte, ryggsäck etc. Även molle har ju flera lösningar på snabb access till diverse krimskrams man vill ha framme.


1674115025174.png
 

JohnDoe

Rolex
Här i Sverige kan man knappt ha något vettigt i EDC väg med sig. I Florida har man äntligen röstat igenom en ny lag som slopar kravet på tillstånd för att bära "farligt stål" med sig. Det innebär att alla som har laglig rätt att äga vapen nu även kan ha det med sig utan ytterligare tillstånd. Tur man har sommarstugan i en vettig delstat.
 

PerS

Omega
Här i Sverige kan man knappt ha något vettigt i EDC väg med sig. I Florida har man äntligen röstat igenom en ny lag som slopar kravet på tillstånd för att bära "farligt stål" med sig. Det innebär att alla som har laglig rätt att äga vapen nu även kan ha det med sig utan ytterligare tillstånd. Tur man har sommarstugan i en vettig delstat.
Var detta ironi eller varför måste vapen ingå i en vettig EDC?
 

PerS

Omega
Ingen ironi. Mycket lägre kriminalitet där vi har stugan än här hemma.
Nu ser inte jag nån koppling mellan låg kriminalitet och att det är fritt att bära vapen, men om vi ska hållas oss till temat för tråden så tycker jag att en EDC med tex kreditkortshållare, nån form av nyckelfodral, ett multiverktyg, en penna, trådlösa hörlurar och en mobil är en vettig EDC även om den inte innehåller vapen.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nu ser inte jag nån koppling mellan låg kriminalitet och att det är fritt att bära vapen, men om vi ska hållas oss till temat för tråden så tycker jag att en EDC med tex kreditkortshållare, nån form av nyckelfodral, ett multiverktyg, en penna, trådlösa hörlurar och en mobil är en vettig EDC även om den inte innehåller vapen.
Kan inte annat än hålla med, EDC för mig är det man behöver för att klara sig genom dagen och jag tycker iallafall att det är skönt att det sällan är ett vapen behöver ingå i mitt EDC.
 
Topp