• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En svensk Panerai Boutique Edition

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hej vänner!

Nu har ju som bekant Skandinavien fått sin första Paneraiboutique och underbart nog är det vi i Sverige som har fått glädjen att ha denna hos oss. Den har nu öppnat i Stockholm genom @Nymans Ur 1851 försorg.

En av alla de möjligheter detta medför är den teoretiska sådana kring att kunna få en egen svensk Boutique Edition. Det finns förstås inga garantier men en liten fågel har viskat i vårt öra att intresset för detta finns även hos ledningen bakom butiken, något som i alla fall inte minskar möjligheterna.

Vi tänker oss att vi i demokratisk anda genomför ett par omröstningar där vi trattar oss ner till inledningsvis case och därefter material som den potentiella svenska Boutique Edition-Pannan ska göras i. Övriga detaljer därutöver kan av olika anledningar bli svårt att rösta sig fram till, så vi blir troligen några som sätter dessa tillsammans med ledningen bakom butiken som ju kommer att föra den eventuella dialogen med Panerai.

Omröstning nr 1: case - avgjord!

2F617FBE-B5FA-4AAB-AE3F-4AF097C51944.jpeg


Omröstning nr 2: material - avgjord!

8233EB0F-D9E4-4E7D-8732-C073DE2F3D9D.jpeg
 
Senast ändrad:

Caravelle33

Vacheron
Hej vänner!

Nu har ju som bekant Skandinavien fått sin första Paneraiboutique och underbart nog är det vi i Sverige som har fått glädjen att ha denna hos oss. Den har nu öppnat i Stockholm genom @Nymans Ur 1851 försorg.

En av alla de möjligheter detta medför är den teoretiska sådana kring att kunna få en egen svensk Boutique Edition. Det finns förstås inga garantier men en liten fågel har viskat i vårt öra att intresset för detta finns även hos ledningen bakom butiken, något som i alla fall inte minskar möjligheterna.

Vi tänker oss att vi i demokratisk anda genomför ett par omröstningar där vi successivt trattar oss ner till några preferenser vad gäller den potentiella svenska Boutique Edition-Pannan. De sista detaljerna är vi några stycken som sätter tillsammans med ledningen bakom butiken som ju kommer att föra den eventuella dialogen med Panerai.

Omröstning nr 1: case - avgjord!

2F617FBE-B5FA-4AAB-AE3F-4AF097C51944.jpeg


Omröstning nr 2: material. Här föreslår vi de material vi tror är de som realistiskt finns att tillgå.
Saknar PVDat vitguld
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Följer denna tråd med spänning!

… och drömmer om dubbelkupat glas likt de tidigare 44mm Luminor Bettarini. 😍
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Poängen är att det som vid en första anblick kan vara önskvärt inte alltid är genomförbart; finns många beroenden och andra hänsynstaganden att förhålla sig till..

Vi kan förvisso kasta fram förslag och sen får vi helt enkelt prova dem mot verkligheten :D
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sedan görs det väl inga Batterinicase längre? De nya är ju plattare än de gamla. MEN, en 112 med svart tavla, guldvisare och vit text hade varit cool.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En mindre 372 vore kul men tänk något så galet som en matt mörkblå tavla med endast texten ”marina militare”.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En mindre 372 vore kul men tänk något så galet som en matt mörkblå tavla med endast texten ”marina militare”.
Tror vi kan glömma allt sådant roligt. Men en 111 eller 112 med vit text och guldvisare hade man kommit långt med. Hade ju blivit roligare än någon som släppts de senaste åren.

De kan ju bevisligen göra massa roliga radium-lokalike-tavlor osv, men det känns väldigt långsökt att få till något sådant. exempelvis blå tavla och guldvisare hade blivit fult men svenskt.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Fuskbettarini? Som en plastikopererad skådis. 😉
Var går gränsen? Jag förutsätter att det då enbart är pre-v som godtas. Det är exempelvis inte samma sorts skruvar på de nyare än så. 😂😂

Min "nya" 8-dagars har samma boett som min något äldre 3-dagars. Det som skiljer är ring, glas och bakboett. Vilken del är "bettarini"?
 

bati

Omega
Jag förstår att hela projektet är teori än så länge. Men hur brukar det se ut kring tillgänglighet och pris för specialutgåvor som dessa?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var går gränsen? Jag förutsätter att det då enbart är pre-v som godtas. Det är exempelvis inte samma sorts skruvar på de nyare än så. 😂😂

Min "nya" 8-dagars har samma boett som min något äldre 3-dagars. Det som skiljer är ring, glas och bakboett. Vilken del är "bettarini"?
You tell me. För mig är 8-dagars en helt annan klocka. Tunnare boett, tunnare glasring, platt glas. Inget fel på den, den är smidig, men en helt annan boett än de med 3-dagars och pre-V. Skruvar är inte en del av boetten.
 
Topp