• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Förändring på Köp och sälj!

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Skulle vara nice med en sökmotor. T.ex att man kan skriva Rolex och sen sortera på billigast pris osv.
+1

Kanske att de 30 mest populära märken finns som alternativ att kryssa i när du säljer.

Ett grymt exempel är uret.se's "watchfinder"
IMG_2213.PNG

Sjävklart inte lika komplext som uret.se (men någon enklare form av sökmotor hade varit uppskattat). Så att man kan sortera efter märke och pris. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ordningsfråga...hur är det med annonser som omfattar mer än en klocka? Bu eller bä?

Vissa annonser är ju som en mindre novell med ett flertal olika klockor tillsalu. Risken med en eventuell framtida längre intervall mellan bumpning av annonserna är nog att den typen av annonser kommer att öka. Nackdelen är att det blir svårare med sökbarhet och då även i viss mån värde som referens.
 

Eoq

Omega
Toppen funktion. Förslag på utveckling: Skulle man kunna få till så att priset står även i titeln? Alternativt i förhandsvisningen när man håller muspekaren över annonsen?
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Ordningsfråga...hur är det med annonser som omfattar mer än en klocka? Bu eller bä?

Vissa annonser är ju som en mindre novell med ett flertal olika klockor tillsalu. Risken med en eventuell framtida längre intervall mellan bumpning av annonserna är nog att den typen av annonser kommer att öka. Nackdelen är att det blir svårare med sökbarhet och då även i viss mån värde som referens.
Vissa även med länkar till övriga annonser som säljaren har ute. Indirekt bumpas ju även dem!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ordningsfråga...hur är det med annonser som omfattar mer än en klocka? Bu eller bä?

Vissa annonser är ju som en mindre novell med ett flertal olika klockor tillsalu. Risken med en eventuell framtida längre intervall mellan bumpning av annonserna är nog att den typen av annonser kommer att öka. Nackdelen är att det blir svårare med sökbarhet och då även i viss mån värde som referens.

Vissa även med länkar till övriga annonser som säljaren har ute. Indirekt bumpas ju även dem!
Fast vad är problemet med det? Jag ser bara fördelar med att få ner antalet bumpar/dygn.
Som det är ju blir ju en annons inaktuell redan efter 2 dygn då den har hamnat på sidan 12, så långt bak orkar ingen scrolla.

Jag tycker fortfarande att en bump/medlem/dygn borde gälla för alla. Det hade dragit ner det tvångsmässiga bumpandet.
 
Ska det synas när man bläddrar annonser i köp & sälj eller bara när man trycker på dem? Kör via telefonen så kan vara därför det inte visas också? Om det är att det inte funkar i "mobilversionen" vore det kalas om det gick att ordna! :D

Oavsett bra jobbat, riktigt bra funktion!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fast vad är problemet med det? Jag ser bara fördelar med att få ner antalet bumpar/dygn.
Som det är ju blir ju en annons inaktuell redan efter 2 dygn då den har hamnat på sidan 12, så långt bak orkar ingen scrolla.

Det är iofs inget konflikt mellan ett längre tidsintervall att bumpa och att hålla sig till ett objekt i varje annons. Personligen tycker jag att man kan köra med veckobumpar.

Det är heller inget jag kommer dra någon större lans för utan var mer en allmän undran, men som jag skrev så finns det väl risk för sämre sökbarhet på modeller beroende på hur man konstruerar sökmotorn och att det då även blir svårare att hitta referenspriser.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Fast vad är problemet med det? Jag ser bara fördelar med att få ner antalet bumpar/dygn.
Som det är ju blir ju en annons inaktuell redan efter 2 dygn då den har hamnat på sidan 12, så långt bak orkar ingen scrolla.

Jag tycker fortfarande att en bump/medlem/dygn borde gälla för alla. Det hade dragit ner det tvångsmässiga bumpandet.

Har inte sagt att det är ett problem. Som jag uppfattade @Clark Kent så anser inte han heller det vara ett problem. Utan vill bara lyfta frågan för att klargöra vad som är ok eller inte.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är iofs inget konflikt mellan ett längre tidsintervall att bumpa och att hålla sig till ett objekt i varje annons. Personligen tycker jag att man kan köra med veckobumpar.

Det är heller inget jag kommer dra någon större lans för utan var mer en allmän undran, men som jag skrev så finns det väl risk för sämre sökbarhet på modeller beroende på hur man konstruerar sökmotorn och att det då även blir svårare att hitta referenspriser.
Sökfunktionen finns redan, bara att söka på titel inne på K&S.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
När vi nu för en utsökt sökfunktion, kan vi inte ha ett max på bump iaf var 3e dag? Samma annonser som bumpas dagligen känns det som.
 

Rearden

Cartier
Riktigt bra förändring! Gör det hela extremt tydligt! Keep it up!
Håller dock med MrPlow om att texten gärna kunde dras upp några storlekar.
 

McOak

Omega
Tänker på de engelska översättningarna, kanske ändra till någonting mer i den här stilen?

Pris --> Price / Price of the item (s) for sale.
Returpolicy --> Return policy / State return policy.
Bilder skickat --> Bilder bifogade/Bekräfta att bild har lagts till --> Confirm that photos have been attached (om det nu också ska stå på engelska).

Annars mycket bra & efterlängtad förändring - keep it up! :)
 

Moreno

Cartier
Jag gillar Chrono24s funktion som kräver att privatpersoner ställer klockan efter en av Chrono24s angivna tider, för att bevisa att du äger klockan. Känns som ett steg i rätt riktning säkerhetsmässigt. Alla känner inte alla och ju större forum ju viktigare blir det.

Skrmavbild%202018-01-23%20kl.%2022.59.05_zpshnz9bbrd.png
Men sånt kan alltid köparen be om
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Är det bara jag, eller vore det inte bra om prisfältet tillät text så att man kan ange t.ex. "inkl. frakt" direkt efter priset? Eller öppnar det upp för att massa annat skräp skrivs där?
Om idén ovan är en dålig idé ber jag om att "kr" i alla fall läggs till efter priset. Det ser så avhugget ut när priset inte följs av ett "kr". :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En önskan till @hook och @Leben : var precis inne och skulle avsluta en gammal annons. Det gick inte utan att fylla i den nya infon och det är helt fine. Dock upptäckte jag att om man gör något fel så sker ingen validering i dialogen utan man får ett felmeddelande och får börja om. Ni kanske kan lägga in en validering redan i knappen?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
En önskan till @hook och @Leben : var precis inne och skulle avsluta en gammal annons. Det gick inte utan att fylla i den nya infon och det är helt fine. Dock upptäckte jag att om man gör något fel så sker ingen validering i dialogen utan man får ett felmeddelande och får börja om. Ni kanske kan lägga in en validering redan i knappen?

Ska kolla vad som är möjligt att lägga för validering i knappen.
 
Topp