• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

daniel32

Omega
Som rubriken lyder är jag ute efter en klocka för max ca 10k, lite dyrare gör inget.

Vill gärna ha automatiskt urverk, handvriden går också bra. Helst inte kvarts men är det en riktigt fin klocka så finns det rum för undantag.

Det kan vara allt från dykare likt Seiko 62mas, micromärken som Zelos eller elegantare och enkla klockor från Sjöö Sandström. Mönstrade urtavlor eller sunburst är ett +.

Inget mindre än 36mm och större än 41mm.

Personligen har jag fastnat lite för Halios Seaforth modeller (fixed bezel), Abyss Blue och Pastel i stålboett är favoriterna men tyvärr svåra att hitta.

Vill ha bombat med förslag :)

Tack
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
7K. Boom!

Tissot-PRX-Blue-0870-scaled-e1649643078540.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Formex Essence ThirtyNine Dégradé. Går nog att hitta beggad inom budget? Älskar min!:) Färgen på tavlan är fantastisk, skiftar från grå till nästan brun beroende på ljus.
Trevligt länk med enkel mikrojustering. Och som grädde på moset, deras "Case Suspension System", en innovation som ingen visste att vi behöver!;)
_fX.jpg




ezgif-com-resize-gif.1903258
 

UCW

Omega
Jag är grymt nöjd med min Doxa Sub 200. Får du för runt 8-10k begagnad.

20220524_185314.jpg

Mido Ocean Star tribute är också fin! - ca 6-9k begagnad.

Oris Aquis (som tipsats om här ovan)

Eller varför inte ett vintage alternativ? 🤓😁 Typ Omega, Longines, osv...
 

Emil.s

Omega
Tipsar om sinn 556! Vill man ha lite mer action vad gäller tavlan finns ju också ’mother of pearl’ varianten! Grym kvalitet för pengarna 😁
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Oris Big Crown ProPilot är inom budget begagnad. Finns i olika varianter. Jag har 41mm Big Date och är oändligt nöjd! En klocka som är flera snäpp bättre i verkligheten jämfört med bild. Riktigt bra finish och känsla.

nedladdning.jpeg
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Min lillebror fyller 30 nästa månad och jag skulle vilja ge honom en sjysst förstaklocka som kan bli en keeper för ca 10k.

Det lutar just nu åt Sinn, framförallt 556. Finns några andra tips/förslag på alternativ som är snarlik 556an?
 
Senast ändrad:
Topp