• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fullsets Jaeger-LeCoultre Reverso Grande 976

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
En mycket trevlig Jaeger-LeCoultre Reverso Grande 976 med den ovanliga svarta urtavlan. Tavlan har så många reflektioner och dimensioner men det är svårt att få en rättvis bild på den. Baksidan är av safirglas så man kan se verket som är otroligt fint finisherat, och stirra på det i timmar.

Tyvärr har jag har ett mycket litet behov av en ren dressare och jag saknar framför allt datum så hon får gå vidare. Den går enligt gångtest med tool watch +2,3 sekunder.

Du kommer kanske inte få ligga mer med henne på armen men vi klocknördar gillar henne verkligen och jag har aldrig fått så mycket uppmärksamhet för någon av mina klockor som denna får... en grym klocka helt enkelt. Servicepriserna är rimliga då JLC vill ha sina klockor i bra skick 4500 för en service exkl polering eller 6000 inkl polering.

Referens: Q373.84.70
Uppvridning: Manuell uppvridning
Boettmaterial: Stål
Material armband: original JLC Krokodilläder
År: 2010

Skick: 1 (mycket gott skick)

Med Box, Med papper, kvitton mm kommer även med div nya band, hirsch, struts, gummiband och måttbeställtband i grönkrokodil

Kön: Herrklocka/Unisex

Lokalisering: Jag och klockan finns i Stockholmsområdet, affär görs helst f2f eller skickas efter att pengarna syns på mitt konto du väljer själv vilken försäkring du vill ha och betalar för frakten om vi inte kommer överens om annat innan affären göra upp.

Retur: Det bestämmer vi innan men inte vid f2f affär.

Pris: 48 000kr (billigaste på Chrono24 är 49 181kr + frakt och avgifter, Rek.pris ny 73 100 kr) kan bytas mot Sjöö Sandström Royal Capital gärna svart urtavla alt 5 siffriga sport Rolex eller annan Rolex tex DJII med vitguldsbrezel eller JLC med datum. Andra förslag? Du kan inte få mer än ett nej, så hit me. Bytesvärdet blir kanske lite högre men det beror på hur du värderat din klocka men typ 50 000kr Ser dock helst en ren försäljning.

Uppvridning: Manuell uppvridning, gångreserv 48 timmar
Baskaliber: JLC 976

BOETT
Boettmaterial: Stål
Diameter: 48,5 x 30 mm
Vattentät: 3 ATM med hajen symbolen dvs du kan enligt manualen bada med den men inte dyka från en trampolin...
Material på bezelen: Stål
Glas: Safirglas
Urtavla: Svart
Siffror urtavla: Arabiska

ARMBAND
Material armband: OEM Krokodilläder
Färg armband: Svart
Lås: OEM Dubbelt viklås
Material lås: Stål

ÖVRIGT
Boettbaksida genomskinlig, Sekundvisningszon
Går att ändra timvisaren utan att stanna verket vid tex resor till andra tidszoner

Boxar, cert och kvitton förstås

Bilder:
37103E16-200B-4BDE-AF8C-FDA3654506DC.jpeg
699BEEA5-ACAE-43BB-B60D-5962930C798D.jpeg
4A2D5839-99E3-4174-A61C-CA5D494502E7.jpeg

(Kalvstrutsbandet)
2939B181-8E56-48D4-8E31-5833E735BF74.jpeg
B846866B-6148-4357-A871-0D08E91E586A.jpeg
B28080FD-1A5E-47DA-96EF-4D4A4845D390.jpeg

Fler bilder kan mailas om ni önskar.

Länk till billigaste på Chrono24 https://www.chrono24.com/se/jaegerlecoultre/grande-reverso-976--id6893272.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK dock fel urtavla den jag har är ovanligare.

Och en youtube recension

Sa jag att den är grym!?

Tack KS för ett grymt forum och alla som gör det möjligt!
MK
 
Senast ändrad:
Topp