• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Går detta att polera bort?

David

Bödeln
Det där är inget att bry sig om, utöver att det är en bra förutsättning för diskussion om pris. Repor blir det förr eller senare ändå.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Antingen lever du med det, eller så köper du inte.

Finns ingen anledning att köpa en klocka man anser vara för sliten, för att sedan polera den. Då är det lika bra att köpa nytt och fräscht.
 

M.U

Rolex
För 52' hade jag inte tvekat många sekunder. Speciellt nu när prishöjningen kom och det finns oerhört få Rolex ute på marknaden.. Du kommer hinna sätta dina spår i klockan innan du väljer att polera den om några år!
 

ranepaj

Omega
Var tror ni att de kommer ligga i pris framöver?

Och för att vara on-topic, kör bara. Repor på en beater som 116610 är som lika vanligt som könssjukdomar på en bartender på Ibiza.


Känns som att jag köper den i grevens tid, kanske skulle slagit till lite tidigare och fått den för 49'. Var inne på Rob igår och fick höra att det nya priset är 72'. Då borde en beggad rimligtvis landa på typ 58', plus minus 2k.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Känns som att jag köper den i grevens tid, kanske skulle slagit till lite tidigare och fått den för 49'. Var inne på Rob igår och fick höra att det nya priset är 72'. Då borde en beggad rimligtvis landa på typ 58', plus minus 2k.

Jag klippte en för typ en eller två månader sedan, det känns bra nu.
 

SLA017

Panerai
Lite smårepor gör inget det visar bara man vågar använda klockan utan att vara inlindad i cellplast. Min Rolex har sjukt mycket repor och hack (klättra i berg var att passera gränsen fick jag lära mig) Om någon påpekar för dig att din klocka har många repor så spänner du ögonen i honom och säger lugnt. Och! det är ju knappast en kostymklocka jag bär
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns som att jag köper den i grevens tid, kanske skulle slagit till lite tidigare och fått den för 49'. Var inne på Rob igår och fick höra att det nya priset är 72'. Då borde en beggad rimligtvis landa på typ 58', plus minus 2k.
Tveksamt med tanke på att några SD går för runt 60 innan höjningen. Eller vad värderar du en beggad SD till idag i så fall? Tror det finns en viss fördröjning mellan ökning av nypriset och ökning av begpriser. Dessutom finns det ju SubC nu som börjar bli i behov av service, så alla subC är ju inte värda lika mycket tänker jag.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Jag lånar tråden lite.
Någon som använt Cape cod och kan eventuellt bedöma om detta går att polera bort med dessa dukar? Några av dessa repor på spännet upplever jag som ganska djupa.

IMG_20150221_173214.jpg
 

mjian

Omega
Men hallå det där var väl inga repor o snacka om? :) klockan används väl och är väl tänkt att användas?
Sen såklart när man sitter med en bild o zoomar så ser allt grönjävligare ut på bild än vad det gör egentligen. Du bad han ju tillochmed vinkla den i rätt ljus så de syns bättre haha.
Vill du ha en repfri klocka, köp nytt.
 

TCB

Cartier
Små repor kommer som ett brev på posten vid användning. Jag tycker personligen att man ska hålla sig borta från polering om inte klockan är påtagligt sliten och trist.

När jag ser en hårt polerad klocka så tänker jag "jösses, undrar hur den såg ut innan". Har den då endast haft ett par hairlines innan så är det supertrist. Det är ju inget man kan veta i efterhand.

Tycker att man kan jämföra det lite med omlackeringar på gamla fina veteranbilar. Originallack är alltid originallack.
 

CarlV

Cartier
Alternativet om inte vill ha repor. Är väl att den stannar i asken! När man väl ska titta vad klockan är så får man ställa sig i sängen. öppna asken försiktigt! Skulle klockan mot förmodan ramla ur. Så faller den mjukt på täcket! Inga repor!!
 
Topp