• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Imre

Panerai
Återkommer hela tin till den här urtavlan.
Varken snyggast eller häftigast men lättläst och informativ!
1000004560.jpg
Den är inte ful heller. Använde den rätt mycket när jag hade min 6s pro.
En jag stör mig lite på inte fungerar med Epix är tavlan som heter ”Digital for tactix” eller något liknande. Älskar den tavlan för att den är informativ och går att ändra så himla mycket
 

Imre

Panerai
Undra vart Apple köper sina batterier som bara räcker 1-2 dagar 🙄
Jaaaa du, sen är väl iof AWs batteri mindre oxå. Men jag får inte ihop det ändå. AW möter tex puls var 3e minut (om ej aktivitet är igång) medans Garmin mäter konstant om jag fått det rätt för mig, bara det gör att jag blir mer imponerad över garmins batteritid
 

Crispie

Rolex
Firade ettårig bröllopsdag på Sörmlandsleden i Tyresta Nationalpark igår. Magisk avslutning på toppen av ett berg med smörstekta päron. Bubblet glömde vi hemma dock.
20230903_144545.jpg

Vi var långt ifrån ensamma i skogen men häftigast att se var denne lilla krabat.
20230903_124356.jpg
 

Imre

Panerai
Någon som har ett kuligt förslag till en bra tavla? Dessa har jag installerat hittills:
 

Bilagor

  • IMG_4087.png
    IMG_4087.png
    151.6 KB · Visningar: 20
  • IMG_4088.png
    IMG_4088.png
    146.6 KB · Visningar: 17

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt bra sida 👍🏻
Blev lite förvånad att det inte så många urtavlor som hanterade mer träningsspecifika datafält som tex. vo2max , återhämtningstid osv.
Nog väldigt få som behöver ha den typen av informationen så lättillgänglig. Väder, aktuellt puls, steg, osv... har fler personer användning för på just urtavlan.
 

vonhall

Rolex
Nog väldigt få som behöver ha den typen av informationen så lättillgänglig. Väder, aktuellt puls, steg, osv... har fler personer användning för på just urtavlan.
Kan själv tycka att det är ganska relevant information i en träningsklocka att få lite träningsinformation lättillgängligt. Men det är kanske inte träningsmänniskor i första hand som köper Garmins klockor längre utan folk som köper det som en enklare smartklocka? Får helt enkelt försöka göra en egen urtavla på hemsidan 😊
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt bra sida 👍🏻
Blev lite förvånad att det inte fanns så många urtavlor som hanterade mer träningsspecifika datafält som tex. vo2max , återhämtningstid osv.
Varför behöver du ha det på urtavlan? VO2Max ändras typ en gång i veckan och återhämtningstiden räcker väl att kolla en gång om dagen. Det är två knapptryckningar bort om du lägger det som glances.
 

vonhall

Rolex
Varför behöver du ha det på urtavlan? VO2Max ändras typ en gång i veckan och återhämtningstiden räcker väl att kolla en gång om dagen. Det är två knapptryckningar bort om du lägger det som glances.
Jag gillar helt enkelt att ha koll på läget 😂 Det som jag använder mest är återhämtningstiden då jag ofta kan köra flera pass på en dag och vill veta hur jag ligger till. Då tycker jag det är smidigt att ha all information som jag vill ha framme på urtavlan speciellt när funktionen finns inbyggt i klockan. Ungefär som att jag uppskattar datum på den analoga klockan även om mobilen ligger en sekund bort 😂
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar helt enkelt att ha koll på läget 😂 Det som jag använder mest är återhämtningstiden då jag ofta kan köra flera pass på en dag och vill veta hur jag ligger till. Då tycker jag det är smidigt att ha all information som jag vill ha framme på urtavlan speciellt när funktionen finns inbyggt i klockan. Ungefär som att jag uppskattar datum på den analoga klockan även om mobilen ligger en sekund bort 😂
Haha, data-knarkare med andra ord. I get ya! 😁
 
Topp