• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grand Seiko Diver 200m Spring Drive SBGA029

Stenta

Omega
Glaset: Safirglas med en klar AR behandling, släpper igenom ljuset bra för att se detaljerna på urtavlan. Lite udda för mig är att storleken/fasningen på kristalen gör att det blir en "klyfta" mellan glaset och ringen, tänkte direkt att där blir det smutsigt, men har inte upplevt det som ett problem än. Sen är jag övertygad att alla är som mig och tvättar klockan minst en gång om dagen ☺ Kronan: Inte mkt att säga, behöver ju inte använda den så ofta. Bär du klockan konstand, mao inte låter den stanna, behöver du förmodligen bara ställa klockan de månader som inte har 31 dagar, ändra datum. Kronan skruvar för övrigt in skönt med bra grepp om "knoppen". Bakboet: Inte mkt att säga heller. Spänner du klockan mkt hårt får du ett rytande GS-Leijon-avtryck på handleden när du tar av klockan. Annars är den platt och känns skön mot handleden.
Snyggt!
 
Topp