• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gucci klockor

DB15

Panerai
Pledge Member
Asså är inte denna lite nice?
596518_I18V0_8508_001_100_0000_Light-Grip-watch-38mm.jpg
Jo den e Nice! Varit sugen på en sån ett tag.
 

Clocksauce

Cartier
Det är alltså inge bättre än Mk och liknande. Trodde det :(
Då modellen är riktigt snygg.

Seiko gör bra och fina klockor. Men damsegmentet är inget vidare, hon vill ha dykare av den manliga stilen, inte massa fjantiga färger och låtsasbling..

Andra tips?
Den är nog klart bättre än MK som inte ens använder safirglas men du betalar för märket och inte kvaliten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
När jag såg nya batteridrivna 25h insåg jag att jag var tvungen att köpa en. Intressant form och supertunn. Visst är den inspirerad av RO men tycker inte de kopierat något designelement som sticker ut.

Till 38 mm finns det färgade glas och tyckte ljusblåa var läcker. Misstänkte den var stor men värt ett försök. Tyvärr finns de inte i butik i närheten så var att beställa hem en.
IMG_6196.jpeg
IMG_6185.jpeg
IMG_6176.jpeg

…men den var för stor som jag misstänkte. Den är inte gjord för en större handled om man ser till hur länken böjer, men man ser för lite länk framifrån.

Som tur är finns det en mindre på 34 mm. Tyvärr inget färgat glas, men gillar monotona klockor så det blir nog bra. Dock gjord till riktigt små handleder, bandhornen böjer kraftigt ned. Gillar hur typ allt är borstat och hur tavlan är tillverkad. Fint liv i tavlan beroende på ljus och vinkel. Gillar även att folk här kommer fnysa åt den då det bara är ett parfymur.
IMG_8237.jpeg
IMG_8232.jpeg
IMG_8231.jpeg
IMG_8230.jpeg
 
Senast ändrad:

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
När jag såg nya batteridrivna 25h insåg jag att jag var tvungen att köpa en. Intressant form och supertunn. Visst är den inspirerad av RO men tycker inte de kopierat något designelement som sticker ut.

Till 38 mm finns det färgade glas och tyckte ljusblåa var läcker. Misstänkte den var stor men värt ett försök. Tyvärr finns de inte i butik i närheten så var att beställa hem en.
IMG_6196.jpeg
IMG_6185.jpeg
IMG_6176.jpeg

…men den var för stor som jag misstänkte. Den är inte gjord för en större handled om man ser till hur länken böjer, men man ser för lite länk framifrån.

Som tur är finns det en mindre på 34 mm. Tyvärr inget färgat glas, men gillar monotona klockor så det blir nog bra. Dock gjord till riktigt små handleder, bandhornen böjer kraftigt ned. Gillar hur typ allt är borstat och hur tavlan är tillverkad. Fint liv i tavlan beroende på ljus och vinkel. Gillar även att folk här kommer fnysa åt den då det bara är ett parfymur.
IMG_8237.jpeg
IMG_8232.jpeg
IMG_8231.jpeg
IMG_8230.jpeg
Grattis och kul med nytt. Jag fnyser inte åt själva parfymuret som sådant utan tyckte det såg väldigt trevligt ut men fy farao vad jag ogillar alla G’n som jag tycker förstör helheten och för min del gör den prålig på ett sätt som jag inte uppskattar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grattis och kul med nytt. Jag fnyser inte åt själva parfymuret som sådant utan tyckte det såg väldigt trevligt ut men fy farao vad jag ogillar alla G’n som jag tycker förstör helheten och för min del gör den prålig på ett sätt som jag inte uppskattar.
Kan inte säga att de sticker i ögonen då de inte har någon färg. Men förstår ditt tänk. Gillar även kombinationen mode möter klockbranschen. Kanske inte den detaljen jag gillar bäst men kul med lite fysiskt djup i tavlan.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
När jag såg nya batteridrivna 25h insåg jag att jag var tvungen att köpa en. Intressant form och supertunn. Visst är den inspirerad av RO men tycker inte de kopierat något designelement som sticker ut.

Till 38 mm finns det färgade glas och tyckte ljusblåa var läcker. Misstänkte den var stor men värt ett försök. Tyvärr finns de inte i butik i närheten så var att beställa hem en.
IMG_6196.jpeg
IMG_6185.jpeg
IMG_6176.jpeg

…men den var för stor som jag misstänkte. Den är inte gjord för en större handled om man ser till hur länken böjer, men man ser för lite länk framifrån.

Som tur är finns det en mindre på 34 mm. Tyvärr inget färgat glas, men gillar monotona klockor så det blir nog bra. Dock gjord till riktigt små handleder, bandhornen böjer kraftigt ned. Gillar hur typ allt är borstat och hur tavlan är tillverkad. Fint liv i tavlan beroende på ljus och vinkel. Gillar även att folk här kommer fnysa åt den då det bara är ett parfymur.
IMG_8237.jpeg
IMG_8232.jpeg
IMG_8231.jpeg
IMG_8230.jpeg
Den blir inte obekväm om bandhornen böjer ned så kraftigt? Har du någon bild från sidan?

Själv lite sugen men blir osäker då jag tror att jag har lite större handleder än dig men tror samtidigt att 38mm blir för stor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den blir inte obekväm om bandhornen böjer ned så kraftigt? Har du någon bild från sidan?

Själv lite sugen men blir osäker då jag tror att jag har lite större handleder än dig men tror samtidigt att 38mm blir för stor.
Tror ärligt du får svårt med 34an. Beror väl iofs även på hur platt handled man har. Ska försöka ta lite bilder imorgon på klockan. Den har redan blivit lite bättre med några timmars användning, länken böjer mer. Funderar dock på om man kan hjälpa den lite med slipning.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
34 mm på en liten 155 mm handled. Funderar på att slipa lite på den så första länkbiten böjer lite mer.
IMG_8335.jpeg
IMG_8301.jpeg
IMG_8298.jpeg
IMG_8295.jpeg
Ett sista inlägg på ett tag. Har nu tagit bort lite metall så första länkbiten böjer mer. Syns kanske inte så tydligt men sitter klart bättre nu. Helt klart nöjd, känns som den förtjänar en permanent plats i samlingen. Kul fattigmans-RO. 4 mm tjock utan sekundvisare, det är läckert!
IMG_8482.jpeg
IMG_8506.jpeg
IMG_8491.jpeg
IMG_8534.jpeg
 
Senast ändrad:

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Ett sista inlägg på ett tag. Har nu tagit bort lite metall så första länkbiten böjer mer. Syns kanske inte så tydligt men sitter klart bättre nu. Helt klart nöjd, känns som den förtjänar en permanent plats i samlingen. Kul fattigmans-RO. 4 mm tjock utan sekundvisare, det är läckert!
IMG_8482.jpeg
IMG_8506.jpeg
IMG_8491.jpeg
IMG_8534.jpeg
Tack för bilderna, ser väl lite tveksamt ut om 34an funkar men får helt enkelt ta mig till en butik och testa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Topp