• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer Autavia 11063 Diver 100

PR1973

Rolex
Pledge Member
Pris
58000
Returpolicy
Retur ok om vi är överens om det. Ingen retur vid F2F
Bilder Skickat
  1. Ja
En mycket ovanlig Autavia modell från sista åren innan TAG köpte Heuer. Diver 100 är den enda Autavia modellen med runda index och mercedes visare och är en av de ovanligast Autavia modellerna. Diver 100 modellen tillverkades under kort tid i början av 80-talet riktade in sig på dykare som målgrupp. 11063 boetten är den sista generationen av Autavia modellerna med de klassiska Calibre 11/12 urverken.

Klockan är i ett mycket fint skick och går perfekt. Verket är servat av Abel Court (Heuertime) och den är trycktestad i samband med service, inte för att jag rekommenderar att man dyker med den men lite kul att den klarar det den var tänkt till.

Bezeln är inte original, även om det fanns den hör typen av decomp bezels också som alternativ till den. Just det här exemplaret kom från början med en mer traditional dykring a'la Rolex, jag har dessvärre inte kvar den. Jag tycker personligen att decomp bezeln är klart roligare. Länken som sitter på har ett TH spänne men kan ev. skicka med ett Heuer spänne också. Klockan kan säljas med eller utan länk.

Klockan finns i Stockholm men kan givetvis skickas också.

Är i första hand ute efter att sälja den men är öppen för byten också.

04096CD6-5DB2-4563-94D3-4FEFC899361C.jpeg


IMG_0482.jpeg


IMG_0475.jpeg


IMG_0479.jpeg


IMG_0478.jpeg


IMG_0477.jpeg


IMG_0476.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp