• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee update, låt oss spekulera.

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hej hopp, VC.
https://www.hodinkee.com/articles/v...es-de-vache-1955-limited-edition-for-hodinkee

9-VACHERON_LIFESTYLE-retouched-fullres


Vacharon-caseback-clean.jpg
Så ett av mina absoluta drömmärken har gått och allierat sig med en j-la blogg? Jaha, nu går jag och lägger mig...
 

cklar

Omega
Oerhört vacker klocka men håller nog med om att prislappen var lite väl saftig.
Hur som helst så är den ju slutsåld redan så jag antar att prissättningen inte var helt åt fanders. :p
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Så ett av mina absoluta drömmärken har gått och allierat sig med en j-la blogg? Jaha, nu går jag och lägger mig...

Det är ju inte direkt Kissie eller blondin-bella de slagit sig samman med. Inte heller den där jävla Watch Anish. Jag gillar också Vacheron som fan, och har problem med den värsta delen av kommersialismen inom klock-industrin. Men detta stör mig inte det minsta.

1. Klockan är svinsnygg
2. Den är vettigt prissatt (vilket man inte alltid kan beskylla Vacheron för)
3. Man säljer inte ut sin själ för snabba cash (Se ovan). Den är verkligen limiterad på riktigt.

Marknadsföring anno 2016 görs med fördel med influencers, om man bara vill se traditionell annonsering från sina favoritmärken lär man bli rätt besviken framöver. Sen kan man ha synpunkter på vilka de vill slå ihop sig med - men det är en helt annan fråga.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Så ett av mina absoluta drömmärken har gått och allierat sig med en j-la blogg? Jaha, nu går jag och lägger mig...
Jag är inget marknadsförings orakel, men har skrivit många uppsatser om Co-Branding och synergier. Vet inte om du kommer ihåg Karl Lagerfeldt och H&M 2004!? Detta var skandalöst lite som VC och Hodinkee. Hur som haver jag tror VC har en långsiktig strategi för att överleva utan att gå in på detaljer. Detta stunt kommer iaf inte sverta min trovärdigt för VC även om mina känslor går åt samma håll som du nämner, men VC bryr sig inte ett skit om kunder som oss som inte köper deras klockor i slutändan !
 

fc2

Rolex
Gillar att den är i stål, gillar storleken, älskar verket (Lemania 2310), gillar Pulsations-tavlan, gillar färgen, gillar märket. Ogillar att de skrivit Hodinkee bak, ogillar priset och det lilla antalet klockor (för oss som vill se ett stort "billigt" utbud på andrahandsmarknaden). Överlag en succé.
Hoppas detta får VC att fortsätta med Lemania 2310 i stål framöver.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
ett mycket bra val av Hodinkee , tyvärr långt över budgeten så får pyssla med mina egna co-branding klockor dvs några fickur från 20-talet med tex Palmers Ur Bollnäs och Sundbergs Ur på tavlan men i övrigt märkta med Omega i boett och verk ⌚️
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
väldigt fin klocka, och känns väldigt oväntat att VC skulle göra något sådant samarbete.
Angående sista posten så vet i fan är ju inte helt orimligt att de berättat om projektet för samlare och tidigare kunder, eller iallafall att de skall hålla koll inför en viss dag/tid. Vore väl dock lite väl om de verkligen bekräftat allas köp inför en release, skulle något sådant komma ut vore det rätt kass PR.
Samtidigt vill man nog leka lite med försäljnings siffror för att få klockor att verka sjukt eftertraktade. Å andra sidan kan Omega sälja ett par tusen EX på speedy limited på någon timme så kanske man kan sälja 36 klockor på en halvtimme, trots deras prislapp.... Svårt
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror nog att 36 ex säljs snabbt. Klockan var fin och priset är inte helt orimligt. Köpkraften finns utan problem på sajten.
 
Topp