• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I väntans tider igen

ironcastle

Patek
2-Faktor
Snubblade över en till synes finfin *Vänta och se* på ett amerikanskt forum. Kort mejlkontakt med stökig tidsförskjutning ihop med ett spökande spamfilter gjorde affären intressant. Väcktes inatt kl 03:30 av ett SMS från någon som tyckte att jag skulle paypal:a nu eller så får den gå till någon annan. Blev klarvaken på ett ögonblick trodde jag, men det visade sig när jag skulle försöka räkna ut vad tullen skulle bli, att jag nog inte var så vaken ändå:confused: Så efter lite knappande på miniräknaren, en koll av referenser och ett moget övervägande under någon sekund blev det till att trycka iväg överföringen. Till en egentligen helt obekant klockintresserad, antar jag, människa på andra sidan Atlanten. Men visst är det väl så att vi som håller på med detta inte blåser varann va? Hoppas det i a f...
Ser mycket fin ut på bilderna, återstår att se vad som finns i paketet när det dyker i mitten av veckan. Ser i a f att det är nåt på väg från Chicago med FedEx. Hopefully not ripped off:nailbiting:
Så förhoppningsvis går tråden vidare i min första officiella paketöppning i mitten av veckan. Hoppas bara att det inte är hans gamla fillingar i kartongen... Då får jag nog tvätta dem och använda dem själv med tanke på vad jag pröjsat för dem.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det där är ju halva nöjet att vänta på något från andra sidan jorden. Helst ska det vara beslut gjorda med någon öl i kroppen, suddiga bilder och en kryptiskt google translate text från Spanska... :)

Paypal är ju dock en säkerhet, jag fick tillbaka mina pengar från dem i höstas när en vara inte dykte upp och säljaren inte svarade. Det var iofs bara en femhundring...
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Mmm, får väl hoppas på ett par Calvin Klein åtminstone.
Nej denna affär utfördes spiknykter, men förbannat trött. Den avslutades 04:30 i morse. Jag tror det tog åtminstone fem minuter innan jag lyckades förstå vad tullen förmodligen skulle bli. Vanligtvis är jag inte alldeles tappad bakom en vagn, men när man väcks ur idet vet man ju förbannemej inte ens vad man heter.
Bilderna på underverket var rätt bra tycker jag, så får jag bara vad jag hoppas så blir det nog rätt bra tror jag. Någon liten skråma i bezeln gick att uttyda. I övrigt i riktigt bra skick. Såg det ut som... Enligt säljaren 93% och near mint. Låter ju bra, inte sant. Har varit lite orolig över att säljaren inte noterat den som såld, men det hade han nu. Låt oss hoppas att det blir :D av det hela.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Härligt att höra! Det är verkligen en trevlig gemenskap inne på detta forum med en ryggdunk här, ett gillande där och glada tillrop lite nu och då. Det är väl nästan denna stund som är den mest beroendeframkallande av dem alla; den skräckblandade förtjusningen över att förhoppningsvis ha gjort ett kap, men man är ju inte säker innan man lättat på och locket och kollat. Sedan när den kommer, få pilla med den, tvätta av den, ställa in den och som lite av en bisak även kunna läsa av tiden på den.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hoppas verkligen det går vägen. Jag är själv ännu inte så modig att jag vågar skicka iväg stora summor utomlands till okända.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Spännande, har själv inte tagit steget ännu att göra min första "over seas" affär.
Lycka till!
/j
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Lite som att vänta på jultomten att följa paketinformationen. Än så länge enligt plan vad det verkar. Nåt har lämnat Countryside och hamnat i Hillside istället. Fortfarande i Illinois.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
En liten uppdatering. Nu har den nått Memphis. Där är det fint va? Den kommer att ha upplevt mer av Staterna än jag har när den är framme.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Börjar dra ihop sig tycks det. Nu är klockan i grodätarlandet på sin väg mot nordligare breddgrader.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
So far so good!
Men du vet väl att en sån här nagelbitar-bygga upp förväntningar-tråd förpliktigar!? Det kommer krävas en hejdundrande paketöppningstråd för att stilla massorna ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Örnen har landat i sitt nya hemland! :)
Frankrikes Bermudatriangel C d G lyckades inte få min nyfunne vän att gå upp i rök!

Så, dags att göra ett inbrott. Då dessa stunder kommer allt för sällan i mitt hem ansträngde jag mig för att ta vara på stunden.

IMG_7163.JPG



Men vänta nu, alla goda ting i livet äro tre, inte sant!? Jo, just det.

IMG_7162.JPG



Kniven är rakbladsvass, kaffet hett och Mackmyran upphälld. Vad kan gå fel? Ingenting!

IMG_7165.JPG



-Men pappa, va é de f´nåt? Inte så bråttom min son.

IMG_7168.JPG


Hmm, en stor mörk box. Vad kan detta månde vara för nåt egentligen? Ja inte är det några gulnade fillingar med Y-front i alla fall! :)

IMG_7169.JPG


-Men pappa, va é de f´nåt då? Jo min son det är en dykare, den tuffaste av de tuffa, den tyngsta av de tyngsta och de vackraste av de vackra! Den tål 1000-talet meter, den är magnetiskt avskärmad, den väger som en tomhylsa från en stridsvagn, lite får man väl skarva :happyhappy:, och framförallt: Den är MIN!

IMG_7172.JPG


Men jag tror bestämt att jag måste putsa glaset i dykarhjälmen lite. Ser ut att vara lite dassig utsikt.

Går den inte att öppna? Såklart den gör!

IMG_7174.JPG


Vilken klocka! Ja, jäklar i min lilla låda! Så fin! Så tung! Så maskulin! Och i sånt skick!

Se och njut!
IMG_7176.JPG
IMG_7177.JPG
IMG_7179.JPG


Passar den på pappas fågelbenshandled? Sitter ju som en smäck!

IMG_7180.JPG


En till från en annan vinkel.

IMG_7182.JPG


Och en i dykarhjälmen.

IMG_7185.JPG

Till sist som grädde på moset en Close-Up i boet.

IMG_7189.JPG


Där rök min oskuld i paketöppnarväg. Hoppas den smakade! :)

Om klockan måste jag säga att den beskrivning jag fick, 93% och near mint, verkligen stämmer. Den är nära nyskick i mina ögon. Helt fantastisk! Det är så här man vill mötas när man köper begagnat. Klockan är från 2011 enligt garantikortet, och det är nog så att den fått tillbringa sina mesta stunder i sin hjälm skulle jag tro, som dock fått en och annan törn ser det ut som. Summa summarum: Ett fantastiskt ur! :D :D :D
 

Bilagor

  • IMG_7183.JPG
    IMG_7183.JPG
    116.9 KB · Visningar: 59
Topp