• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköp av automatisk urverk

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Men inget köp eller! Bra priser men som sagt fraktpriset lite hög. Mitt först köp inom EU, få se om det blir lyckat.

Nej det slutade med att jag privatköpte av en tysk istället :) men jag fick åtminstone ett bra intryck av Orologeria den kontakten jag hade så om du köper, berätta gärna om din erfarenhet sen!
 

Buster

Friends of KS
Den var snygg den med.
Har du någon länk till den andra italienaren?
Lurar själv på en Hamilton Jazzmaster GMT Auto, så jag tar tacksamt emot referenser på olika handlare. :rolleyes:
 

DrDre

Patek
bugeten kan vi säga runt 4 för en dress och runt 7 för en sport/tuff

Om du slår ihop budgeten så räcker det till en Longines Legend Diver i fint begagnat skick. Funkar som både dress och sport.


LonginesLegendDiver02-Blog.jpg


LinkClick.aspx
 

Sledger

Cartier

Pet79

Omega
Den har jag tänkt att beställa vid något tillfälle. Tycker den är väldigt snygg, och 80 timmars gångreserv är ju jäkligt coolt. :) Du får gärna kommentera både din egen och brorsans klocka när du klämt på båda senare. :)


det är en fin klocka, som sagt 80 timmars gångreserv är suveränt.
Lillbrorsans fina klocka kommer förmodligen imorgon eller senast onsdag.. min verkar dröja:(
 

Buster

Friends of KS
Som jag förstod det i början av tråden så var du ut efter 2 klockor. Har du bestämt vad den andra ska bli för något?
 

Pet79

Omega
Klockan levererat till mig. Från Rom Italien till Sthlm inom 22 timmar. Kan lägga upp bilder senare.
 

Pet79

Omega
Den är fin faktiskt, så pass att jag kommer beställa en till mig personligen också. (denna beställde jag till "lillbrorsan")
Han är nöjd och glad av valet, köpt perlon och lite nato som han tänkte testa med.
 

Pet79

Omega
Kontakta försäljaren, de säger att de bör få klockan denna vecka. Sen ska de skicka den till mig.. Så dyr frakt och leveranstid är bara för j.vligt :mad:
 

Pet79

Omega
Nu äntligen kommer klockan att skickas. (Hamilton Pilot Day Date H64615135) De använder UPS som leverantör.
Troligen får jag klockan imorgon. :happyhappy:
 

Pet79

Omega
Det tog 18-19 Tim från Torino Italien att få klockan levererad till min hemfört. Snabbt gick det.
Men Ups är sämsta leverantören jag har haft med att göra. Åkte 50 minuter till ups kontor i Järfälla. Fick vänta 20-30minuter tills leveransbilen skulle återkomma. De levererar endast till hemadressen och de måste försöka en gång innan man kan ändra, chauffören ringer inte innan. Förutsätter ju att man är arbetslös eller tar ledigt från jobbet. Anpassad främst till företag. Jag hämtade klockan fredagen som den skulle levereras, ville inte ha kvar den i deras bil över helgen.
 
Topp