• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det någon i Göteborg som saluför JLC? Jag har kollat på de butiker jag känner till, men ingen av dem verkar ha JLC. Jag börjar känna ett visst sug efter en Reverso och skulle vilja jämföra lite storlekar. Frågan är väl mest om en Medium 45,6mm är för lång för min handled (någorlunda "normal" ca 17,5cm). Jag provade en i Oslo i våras, men jag minns inte vilken storlek det var och jag glömde ta bild. Är den mindre varianten på 42,9mm för pluttig? Jag tycker Medium ser lite bättre ut på bild, men det är ju svårt att översätta till verkligheten.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Finns det någon i Göteborg som saluför JLC? Jag har kollat på de butiker jag känner till, men ingen av dem verkar ha JLC. Jag börjar känna ett visst sug efter en Reverso och skulle vilja jämföra lite storlekar. Frågan är väl mest om en Medium 45,6mm är för lång för min handled (någorlunda "normal" ca 17,5cm). Jag provade en i Oslo i våras, men jag minns inte vilken storlek det var och jag glömde ta bild. Är den mindre varianten på 42,9mm för pluttig? Jag tycker Medium ser lite bättre ut på bild, men det är ju svårt att översätta till verkligheten.
Finns ingen AD för JLC i GBG. Du kan använda deras hemsida för att hitta AD:s. Finns 3 i Sthlm och 4 i Cph som är närmast
 

Sphinx

Breitling
Hej

jeg har fået tilbudt et JLC Reverso Squadra Hometime (2007 full set) som bytte mod et Explorer 40 fra 2023. Byttepris er ikke blevet diskuteret endnu.

Er der nogen her der har erfaringer med uret og værket JLC 977? Er det et godt ur?

På billeder ser uret meget stort og massivt ud. Ikke så elegant som jeg kunne drømme om.

IMG_5169.jpeg


IMG_5172.jpeg
 

3R1K

Cartier
Hej

jeg har fået tilbudt et JLC Reverso Squadra Hometime (2007 full set) som bytte mod et Explorer 40 fra 2023. Byttepris er ikke blevet diskuteret endnu.

Er der nogen her der har erfaringer med uret og værket JLC 977? Er det et godt ur?

På billeder ser uret meget stort og massivt ud. Ikke så elegant som jeg kunne drømme om.

IMG_5169.jpeg


IMG_5172.jpeg

Det är ett imponerande verk men klart en av de fulare JLC reverso kusinerna 😀
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej

jeg har fået tilbudt et JLC Reverso Squadra Hometime (2007 full set) som bytte mod et Explorer 40 fra 2023. Byttepris er ikke blevet diskuteret endnu.

Er der nogen her der har erfaringer med uret og værket JLC 977? Er det et godt ur?

På billeder ser uret meget stort og massivt ud. Ikke så elegant som jeg kunne drømme om.

IMG_5169.jpeg


IMG_5172.jpeg
För smalt och tjockt band till en rejäl boett. Det ser lustigt ut.

Det låter som du redan bestämt dig. Avstå.
 

Sphinx

Breitling
Ja, jeg har faktisk meldt at jeg ikke er interesseret men jeg overvejer stadig.

jeg synes at et vanligt aflangt Reverso er meget elegant. Hometime… johh måske :)
 

AndyLard

Omega
Hej

jeg har fået tilbudt et JLC Reverso Squadra Hometime (2007 full set) som bytte mod et Explorer 40 fra 2023. Byttepris er ikke blevet diskuteret endnu.

Er der nogen her der har erfaringer med uret og værket JLC 977? Er det et godt ur?

På billeder ser uret meget stort og massivt ud. Ikke så elegant som jeg kunne drømme om.

IMG_5169.jpeg


IMG_5172.jpeg
Får lite bordsurkänsla om man bortser från bandet. Inte nödvändigtvis fult, men helt klart annorlunda jämte släktingarna i Reverso-familjen.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Finns det någon i Göteborg som saluför JLC? Jag har kollat på de butiker jag känner till, men ingen av dem verkar ha JLC. Jag börjar känna ett visst sug efter en Reverso och skulle vilja jämföra lite storlekar. Frågan är väl mest om en Medium 45,6mm är för lång för min handled (någorlunda "normal" ca 17,5cm). Jag provade en i Oslo i våras, men jag minns inte vilken storlek det var och jag glömde ta bild. Är den mindre varianten på 42,9mm för pluttig? Jag tycker Medium ser lite bättre ut på bild, men det är ju svårt att översätta till verkligheten.
Jag hade en reverso tribute (45.6mm) och sålde den just för att den är för lång. Jag har platt 18.5 handled. När den sitter mitt på är det inga problem men när den glider upp sticker den liksom ut och effekten blir betydligt mer påtaglig än på en lika lång rund klocka. Ska se om jag hittar bild.

Edit: bild
IMG_4259.jpeg
 

mikael138

Breitling
Är det någon som känner till en urmakare i sthlm som byter batterier på en reverso quartz? Pris?
Helst utan att skicka iväg den till fabrik
 

A.Broccoli

Breitling
Hej,
Jag behöver eran hjälp och input 🙂

Jag har länge letat efter en JL Reverso ”250.8.86” och nu tror jag att jag kan ha hittat den,

Lång historia kort, vi var på weekend i Bologna och då gick jag in i en klockaffär men tyvärr fanns klockan inte i butik då, men ägaren utav affären skulle kontakta mig så snart han fått in denna. Affären var seriös och det finns även goda recensioner på Chrono24 sedan 2011,

Begärt pris är 43.000kr inklusive frakt till Sverige,
Klockan kommer utan original papper/box och inte heller original rem, men spänne är original.

Har precis genomgått service, putsad och kommer med 1år garanti,

Är 43.000kr ett rimligt pris för denna klocka? 🤷‍♂️
 

Bilagor

  • 7b6f3eda-5ab9-4702-b44c-c3f4770489e3.jpeg
    7b6f3eda-5ab9-4702-b44c-c3f4770489e3.jpeg
    270.3 KB · Visningar: 12
  • b43c895e-3596-425c-951e-2492c3c5a704.jpeg
    b43c895e-3596-425c-951e-2492c3c5a704.jpeg
    408.3 KB · Visningar: 14
  • 53594ac2-616f-4318-89c9-c962848919be.jpeg
    53594ac2-616f-4318-89c9-c962848919be.jpeg
    319.7 KB · Visningar: 12

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag behöver eran hjälp och input 🙂

Jag har länge letat efter en JL Reverso ”250.8.86” och nu tror jag att jag kan ha hittat den,

Lång historia kort, vi var på weekend i Bologna och då gick jag in i en klockaffär men tyvärr fanns klockan inte i butik då, men ägaren utav affären skulle kontakta mig så snart han fått in denna. Affären var seriös och det finns även goda recensioner på Chrono24 sedan 2011,

Begärt pris är 43.000kr inklusive frakt till Sverige,
Klockan kommer utan original papper/box och inte heller original rem, men spänne är original.

Har precis genomgått service, putsad och kommer med 1år garanti,

Är 43.000kr ett rimligt pris för denna klocka? 🤷‍♂️
Låter inte billigt direkt för en utan box/cert. Såldes väl en på forumet nyligen för lägre pris, minns inte skicket.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej,
Jag behöver eran hjälp och input 🙂

Jag har länge letat efter en JL Reverso ”250.8.86” och nu tror jag att jag kan ha hittat den,

Lång historia kort, vi var på weekend i Bologna och då gick jag in i en klockaffär men tyvärr fanns klockan inte i butik då, men ägaren utav affären skulle kontakta mig så snart han fått in denna. Affären var seriös och det finns även goda recensioner på Chrono24 sedan 2011,

Begärt pris är 43.000kr inklusive frakt till Sverige,
Klockan kommer utan original papper/box och inte heller original rem, men spänne är original.

Har precis genomgått service, putsad och kommer med 1år garanti,

Är 43.000kr ett rimligt pris för denna klocka? 🤷‍♂️
Jag tycker nog också att den är för dyr. Frågor jag skulle ställa till säljaren är om spänne och kronan är original och rätt till den modellen. Sen skulle jag fråga om servicekvittot från JLC följer med. Nytt originalstrap kostar säkert nästa 5000 kr nuförtiden. Jag betalade 3500 kr för ett nytt alligator 2017. Att det saknas cert känns inte bra, men det är kanske mest personligt viktigt för mig? Max 40000 kr, mer skulle inte jag vilka betala, kanske t.o.m. ner mot 35000 kr om inte servicen är gjord av JLC.
 
Topp