• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Rolex?

DanielErik

Breitling
Tjena forumet! Jag är hyfsat ny här i klocksvängen och jag tänkte kolla med er lite mer erfarna om ni har några tips när det gäller att köpa en Rolex klocka. Är mest inställd på Omega klockor och känner att jag har hyfsat koll på vad man ska leta efter och vad som är ett bra pris när det gäller Omega men Rolex är en annan "beast" känner jag. På Omega har jag förstått det som att om du går till AD så ska du be om ungefär 20% rabatt och det är inga större problem, det jag undrar är hur det är med Rolex. Finns det något utrymme att pruta på när det gäller köpa Rolex hos en AD och vad är det för rabatt man ska be om isåfall? Förstår att det kan skilja sig åt mellan olika klockor så det är framför allt Rolex Explorer jag bryr mig om. Jag tacksam för alla svar och all erfaranhet ni kan dela med er av :)
 
Topp