• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

UNO

Panerai
Tips på en fysisk butik där man kan köpa galgar med bred axel? Har alltid slängt de som följt med för att dom tagit så mycket plats på klädstången :banghead:
På snabbt levererade, bra och lite dyra från Skolyx hänger mina kavajer numera.
Efter att ha slitit ut Baracutajackan blev det en ny fr CareOfCarl, Baracutagalje(seriös) i plast ingick där.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Någon som returnerat till CT Shirts? DHL/postombud nekade min inlämning pga. att det inte gick att scanna in retursedeln jag fått av CT. Man brukar ju få en DHL-sedel men var inte så i detta fallet. Har inte hunnit förbi Postnord-ombud ännu för att prova.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Någon som returnerat till CT Shirts? DHL/postombud nekade min inlämning pga. att det inte gick att scanna in retursedeln jag fått av CT. Man brukar ju få en DHL-sedel men var inte så i detta fallet. Har inte hunnit förbi Postnord-ombud ännu för att prova.
Jag returnerade till CT-shirts för någon vecka sedan. Skrev ut någon adresslapp via deras hemsida för retur men använde sedan PostNord (och fick en till etikett) och det gick på 260 kr för 2kg. Hade dock köpt via PayPal och kunde få tillbaka 250 kr för returen :)
https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/returns
 

dauit

Panerai
2-Faktor
För er som inte har fått mejlet eller följer Berg&Berg på sociala medier har dom sänkt(höjt?) rean till 50% på allt inom rea-sektionen. Finns fortfarande en del kvar trots att den gick live runt 11 idag.

Blev en kavaj samt en korthållare för min del.
 

POO

Panerai
Au contraire. Jag tycker det är löjligt snyggt med en beige/natur-färgad linneakjorta till ett par mörkblå bommulsbyxor. Men det är jag det.
Kör man Ernstapproachen så absolut, nu hade jag kostym och slipps för ögonen. Så jag omformulerar: ingen borde ha en beige skjorta till kostym och slipps.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
+1. Förutom att jag inte har några beigea skjortor. Och typ en vit.

/B

Om vi bortser helt från slipsen (som passar med det mesta) så skulle jag rekommendera mer än en vit skjorta. Jag har väl 5-6 tror jag. (I olika utföranden och tygkvaliteter). Finns inget som passar så bra till allt som en vit skjorta!

:)
 
Kör man Ernstapproachen så absolut, nu hade jag kostym och slipps för ögonen. Så jag omformulerar: ingen borde ha en beige skjorta till kostym och slipps.
Beige nja men om ni menar den klassiska skjortfärgen Ecru så håller jag verkligen inte med. Funkar utmärkt till byxor/kavaj i jordfärgade toner där vitt blir för hårt. Tänk en brun/grön tweedkavaj, stickad ullslips, ett par matchande flanellbyxor och ett par bruna brouges alt en brun flanellkostym.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har någon tips på en schysst painter jacket likt denna? dvs drar lite mer åt kavaj hållet än overshirt. Hade köpt denna om det inte var för de knepiga muddarna/ cuffarna, inte sugen på att köra upprullat eller skrädda.
http://cofstudio.com/en/painter-jacket-comfort-twill-olive
0000389_painter-jacket-comfort-twill-olive.jpeg


Även på jakt efter en schysst ledig grön kostym. Vart kan det tänkas finnas? Uniqo? Suitsupply? Alltså lättare material och utan axelvaddar :)
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Har någon tips på en schysst painter jacket likt denna? dvs drar lite mer åt kavaj hållet än overshirt. Hade köpt denna om det inte var för de knepiga muddarna/ cuffarna, inte sugen på att köra upprullat eller skrädda.
http://cofstudio.com/en/painter-jacket-comfort-twill-olive
0000389_painter-jacket-comfort-twill-olive.jpeg


Även på jakt efter en schysst ledig grön kostym. Vart kan det tänkas finnas? Uniqo? Suitsupply? Alltså lättare material och utan axelvaddar :)

Den här kanske faller i smaken? På rea dessutom. :)

https://www.luigiborrellishop.com/en/prodotto/JACKET/14669/?c=10
 
Topp